לקסוס חושפת חשמלית - אצלנו בעוד כחצי שנה
לקסוס מציגה מכונית חשמלית ראשונה על בסיס רכב הפנאי UX. ימוצב כחזק בהיצע הדגמים עם טווח נסיעה משוער של כ-320 ק"מ. אצלנו במחצית השניה של 2020
לקסוס חושפת רכב חשמלי ראשון על בסיס ה-UX,
רכב הפנאי הקטן של היצרנית המבוסס על טויוטה C-HR.
צפוי לנחות כאן במחצית השניה של 2020 ויתמודד מול גרסתו החשמלית של DS3 קרוסבק.
ה-UX300e עושה שימוש במנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס, 20 כ"ס יותר מה-UX250h ההיברידי, אך נתוני תאוצה ומהירות מרבית לא פורסמו. מצברי ליתיום-יון בקיבולת 54.3 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של 400 ק"מ בתנאי מעבדה (תקן NEDC), כלומר טווח משוער כ-320 ק"מ בתנאי אמת (תקן WLTP, אותו היצרנית טרם פרסמה). המצברים ניתנים לטעינה מהירה של עד 50KW, אם כי לקסוס לא ציינה את משך זמן הטעינה ל-80% כמקובל.
לדברי לקסוס, מיקום המצברים ברצפת הרכב מסייע למרכב כובד נמוך וחלוקת משקל מאוזנת יותר מ-UX "רגיל", ואינם פוגעים במרחב המחיה לנוסעים ובנפח תא המטען. יש לשער כי מערך המתלים יכוייל מחדש על מנת לתמוך בתוספת משקל משוערת של כ-250 ק"ג בהשוואה לגרסאות הרגילות. ל-UX300e אפשרות בחירה בעוצמת הבלימה של מערכת אגירת האנרגיה, באמצעות מנופים מאחורי ההגה.
הבדלי המראה צנועים ומסתכמים בצמד תגים המציינים את סוג יחידת ההנעה מתחת לדלתות הצד האחוריות וסבכה קדמית אטומה, בעוד שסביבת הנהג כוללת כעת בורר הילוכים (לפנים-אחור-חניה) בעיצוב שונה, ויש תצוגת נתונים נוספת על מסך המגע ולוח המחוונים. הגרסה החשמלית מצוידת גם במערכת ליצירת הד חוזר דרך הרמקולים של מערכת השמע, אשר פותחה במיוחד עבורה ואמורה להפחית רעשי רוח ודרך.
לקסוס UX300e