שתף קטע נבחר
 

למרות ההבטחות: מספר מנותקי החשמל בישראל קפץ ל-46 אלף

בשנת 2018 עלה שיעור מנותקי החשמל ב-13%, כאשר שיעור הניתוקים לזכאים להנחה מביטוח לאומי זינק ב-87% ל-1,900 ניתוקים. זאת על אף התחייבויות רשות החשמל וחברת החשמל לשפר את אמות המידה הנוגעות לניתוקים, לרבות במקרים של צרכנים במצוקה כלכלית

 

תזכורת: מעוטי היכולת שמנותקים מחשמל עותרים לבג"ץ - צפו בריאיון עם אחת העותרות באולפן ynet    (צילום: אורי דוידוביץ, שמוליק דודפור)

תזכורת: מעוטי היכולת שמנותקים מחשמל עותרים לבג"ץ - צפו בריאיון עם אחת העותרות באולפן ynet    (צילום: אורי דוידוביץ, שמוליק דודפור)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בשנת 2018 חלה החרפה במצב מנותקי החשמל בישראל ומספרם גדל. כך עולה ממסמך שהגיש היום (א') משרד המשפטים לבג"צ במסגרת בקשתו להצטרף כידיד בית המשפט בעתירה שהוגשה נגד רשות החשמל וחברת החשמל, תחת הדרישה לשינוי דרכי הפעולה הנהוגות כלפי צרכני החשמל בישראל.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו  

 

מעוטי יכולת שנותקו מהחשמל עותרים לבג"ץ: "ניסיתי לדבר אל ליבם ולא היה מענה"

ב-2020 נשלם פחות על חשמל? שימוע על עדכון התעריף - תוך מספר שבועות

יומיים בלי חשמל: "מתקלחים אצל ההורים וזורקים אוכל מהמקרר"

 

חברת החשמל לא רשאית לנתק לקוחות שלא שילמו את חשבון החשמל, והיא כפופה לאמות מידה שנקבעות על ידי רשות החשמל, שמפקחת עליה. במשרד המשפטים טוענים שרשות החשמל וחברת החשמל התחייבו בעבר לשפר את אמות המידה הנוגעות לניתוקים, ואף חזרו על כך במסגרת עתירה שהוגשה נגדן בשנת 2017 על ידי האגודה לזכויות האזרח. אחת הטענות שעלו בעתירה הייתה שיש להפסיק את הפרקטיקה הנהוגה של ניתוק צרכנים במצוקה כלכלית, לרבות כאלה שצברו פיגורים בתשלום חשבון החשמל.

מונה חשמל (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
מונה חשמל(צילום: Shutterstock)
 

לטענת משרד המשפטים, בקשת חופש המידע שהוגשה על ידי הקליניקה לחופש המידע של המכללה למינהל מטעם הסיוע המשפטי במשרד, "אמות המידה המתוקנות לכאורה לא רק שלא שיפרו את מצב הצרכנים, אלא שזה אף הורע, כפי שהתבטא בעלייה בכמות הניתוקים".

 

בשנת 2018, בה נכנסו לתוקף אמות המידה המתוקנות, עלה שיעור הניתוקים בשל אי תשלום במועד ב-13% לכ-46 אלף ניתוקים. שיעור הניתוקים לזכאים להנחה בחשמל (לקוחות ביטוח לאומי) זינק בכ-87% לכ-1,900 ניתוקים. מספר מוני החשמל שמאפשרים תשלום מראש ירד ב-14%, בניגוד להבטחה להרחיב את השירות.

 

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "נתוני שנת 2018 דומים לשנים קודמות ואף פחות מכך, למעט שנת 2017 אשר בה צמצמה חברת החשמל משמעותית ניתוקי חייבים לאור החלפת מערכות המיחשוב והבילינג ולאור עיצומים בהם נקטו העובדים. אי לכך ההשוואה אינה משקפת נתוני אובייקטיביים. אמות המידה העדכניות המעניקות הגנה לאוכלוסיות מיוחדות מופעלות כלשונן כך שניתן מענה הגנה מלא ללקוחות מוחלשים.

 

"סרבני תשלום כרוניים, אשר אינם נמנים על אוכלוסיות עם רקע הסוציו אקונומי נמוך או הבריאותי, היו ונשארו הגורם העיקרי לחובות אשר בגינם נוקטת החברה במדיניות ניתוקים זהירה וממוקדת. היקף חובות אלו נותר בגובה דומה לשנים עברו - כ-400 מיליון שקל. חשוב לנו להדגיש כי חברת החשמל היא זו שיזמה את הקמת שולחן עגול עם פורום הארגונים החברתיים וביחד עמם את עדכון אמות המידה לגביה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים