שתף קטע נבחר
 

רשת הפארם ממשיכה להכביד על שופרסל; ירידה של 2.5% במכירות Be

לצד צמיחה דלה של 2.8% במכירות רשת המזון ברבעון השלישי - רשת הפארם, שבשליטת שופרסל, מציגה ירידה במכירות למ"ר עם העמקת ההפסד התפעולי; קיפאון בשורת הרווח הנקי שהסתכם ב-55 מיליון שקל; החדשות הטובות - זינוק של 94% בהכנסות מגזר הפיננסים

מכירות שופרסל צמחו ברבעון השלישי ב-2.8% בלבד והסתכמו ב-3.24 מיליארד שקל - למרות עליות המחירים ופתיחת שישה סניפים חדשים. מכירות החנויות הזהות הציגו ירידה של 0.6% במכירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. רשת הפארם Be ממשיכה להכביד על קמעונאית המזון ומציגה ירידה של 2.5% במכירות למ"ר עם העמקת ההפסד התפעולי ל-12 מיליון שקל ברבעון.

 

שופרסל מול סופר-פארם: תחרות הפארמים עולה על טיסה

שופרסל במו"מ לרכישת אמיגה משוק התקווה בתל אביב

בגלל הפסדי רשת Be וגידול בהוצאות המימון: הרווח של שופרסל צנח ב-43%

 

את הרבעון חתמה שופרסל עם קפאון בשורת הרווח הנקי שהסתכם ב-55 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. הפסקת השותפות עם לאומי קארד בתחום הפיננסים והנפקת כרטיס אשראי ללקוחות מועדון החברה עם כאל, אפשרו לשופרסל להציג זינוק של 94% בהכנסות מגזר הפיננסים ל-35 מיליון שקל לעומת 18 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי מהמגזר זינק ל-26 מיליון שקל לעומת 2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

איציק אברכהן שופרסל (צילום: סיון פרג', אביהו שפירא )
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל(צילום: סיון פרג', אביהו שפירא )

עלייה של 6.1% ברווח הגולמי שהסתכם ברבעון ב-931 מיליון שקל, סייעה לשופרסל להציג עלייה ברווחיות הגולמית המשקפת את הפער בין מחיר הקנייה מהספק למחיר המכירה לצרכן ל-27% מהמכירות לעומת 26.5% בתקופה המקבילה.

 

יישום תקן IFRS16 סייע לשופרסל להציג עלייה של 21% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-138 מיליון שקל ושיקף רווחיות תפעולית של 4% מהמכירות. בנטרול השפעת התקן, הייתה הרווחיות התפעולית נותרת על 3.5% מהמכירות, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

פתיחת חנויות של רשת הפארם Be הובילה לעלייה של 38% במכירות הרשת שהסתכמו ב-189 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות צמחו ב-8.6% ביחס לתקופה המקבילה.

 

שופרסל, בניהולו של איציק אברכהן, נסחרת לפי שווי שוק של 5.7 מיליארד שקל, מפעילה 294 חנויות מזון ועוד 83 חנויות פארם המשתרעים על שטח של 545 אלף מ"ר בפריסה ארצית. הקבוצה מעסיקה 16,150 עובדים ומפעילה מועדון לקוחות המונה 1.9 מיליון חברים. לחברה 586 אלף מחזיקי כרטיס האשראי הנושא את שם הרשת וכן פעילות נדל"ן הכוללת נכסים בשווי 2.4 מיליארד שקל.

 

נטו אחזקות: הרווח הנקי זינק ב-18% ברבעון השלישי

שבועיים לאחר שמכרה את חלקה (50%) בחברת סיטונאות הירקות ביכורי שדה דרום לשותפיה, האחים אילן וששי שבע תמורת 300 מיליון שקל, מציגה נטו אחזקות שבשליטת משפחת עזרא בדו"חותיה, תוצאות שיא לביכורי שדה, ומחלקת דיבידנד בגובה 250 מיליון שקל, שמצטרף לדיבידנד בגובה 130 מיליון שקל שחילקה בתום המחצית הראשונה השנה.

   (צילום: נועם מושקוביץ')
דודי עזרא, בעל השליטה בנטו אחזקות(צילום: נועם מושקוביץ')

מכירות נטו אחזקות צמחו ברבעון השלישי השנה ב-12.8% ל-787 מיליון שקל. זאת בעקבות איחוד פעילות חברת שוחט העוסקת בייבוא עגלים חיים ומכירתם, בהיקף של 38 מיליון שקל. נטו אחזקות הציגה זינוק של 18% ברווח הנקי שהסתכם ברבעון השלישי ב-46 מיליון שקל, כתוצאה מחלק החברה בביכורי שדה שהציגו תוצאות שיא.

  

העלייה במכירות באה לידי ביטוי ברווח הגולמי שעלה ב- 5.5% ל-114 מיליון שקל, אולם הרווחיות הנמוכה יחסית של פעילות שוחט, גרמה לנטו להציג שחיקה ברווחיות הגולמית שירדה ב-0.9% ועמדה על 14.6% מהמחזור לעומת 15.5% בתקופה המקבילה אשתקד. בהתאם, גם הרווח התפעולי צמח בשיעור קל בלבד ל-50 מיליון שקל ושיעורו ירד ל6.3% מהמכירות לעומת 6.7% בתקופה המקבילה אשתקד. חלקה של נטו ברווחי ביכורי שדה זינק ברבעון ב-58% ל-66 מיליון שקל.

  

מכירות ביכורי שדה ברבעון צמחו ב-30.7% ל-329 מיליון שקל, הרווח הגולמי זינק ב-39.7% ל-74.5 מיליון שקל, הרווח התפעולי עלה ב-61% ל-15.5 מיליון שקל והחברה חתמה את הרבעון עם עלייה של 68% ברווח הנקי שהסתכם ב-12.1 מיליון שקל.

 

פרשמרקט: הרווח הנקי ברבעון זינק ב-27%

רכישת 4 סניפי סופר דוש בבת ים, סייעה לרשת פרשמרקט לחתום את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה של 16.6% במכירות שהסתכמו ב-298 מיליון שקל. העלייה החדה נרשמה, למרות שהפעלת הסניפים החדשים החלה רק בחודש ספטמבר, כלומר בשליש האחרון של הרבעון.

 

לצד העלייה במכירות, הציגה פרשמרקט שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית ולמרות ההשפעה השלילית של יישום תקן ifrs16, הציגה עלייה של 26.9% ברווח הנקי שהסתכם ב-14.7 מיליון שקל. 

פרשמרקט ()
פרשמרקט

העלייה החדה במכירות, באה לידי ביטוי בשורת הרווח הגולמי שצמח ברבעון ב-17.8% ל-100 מיליון שקל ואפשר לחברה לשמור על הרווחיות הגולמית בשיעור של 33.5% בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

הוספת 4 חנויות סופר דוש גררה עלייה של 11.5% בהוצאות המכירה והשיווק שהסתכמו ב-69.4 מיליון שקל. עלייה חדה יותר, של 18%, נרשמה בהוצאות ההנהלה, בעקבות עדכון תנאי השכר של בעלי השליטה יוסי ושלומי אמיר במאי החולף.

  

למרות העלייה בהוצאות, הציגה החברה זינוק של 42% ברווח התפעולי שהסתכם ב-22.1 מיליון שקל המהווים 7.4% מהמכירות, לעומת 6% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד.

 

העלייה במכירות פרשמרקט, צפויה להמשך גם ברבעונים הבאים וביתר שאת, בשל תוספת הסניפים וכן בשל ההסכם שנחתם לרכישת 7 חנויות מיינות ביתן.

 

 

עסקה זאת טרם הושלמה ואף הוארך המועד האחרון להשלמתה נוכח קשיים שמערימים בעלי הנכסים בהם פועלים חלק מאותם סניפים ובהם הסניף במרכז מיקדו בתל אביב בבעלות רבוע כחול נדל"ן והסניף בשכונת בבלי בבעלות חברת אמות.

  

בנוסף, ישנה בעייתיות ביחס לסניף כורזין בגבעתיים, שכמחצית מהמכירות בו, מתקבלות מהזמנות און ליין למערכת של יינות ביתן, ולכן יגרעו מסך המכירות עם העברת החנות לפרשמרקט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג', אביהו שפירא
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל
צילום: סיון פרג', אביהו שפירא
מומלצים