אסטרטגיית ה-IT של לנובו: פתרונות שמובילים שינוי עסקי
לנובו, מובילת שוק המחשוב, ממשיכה להמציא את עצמה מחדש בהתאם לאסטרטגיית החדשנות של החברה. על הכוונת השנה - טרנספורמציה חכמה, התמקדות בעולמות ה-AR, ה-VR וה-IoT ושיתופי פעולה בעולמות הרכב, הספורט והקולנוע
בשיתוף Superbrands
לנובו (Lenovo) היא החברה הבינלאומית הגדולה בעולם בתחום המחשוב האישי ושחקן משמעותי בתחום השרתים. החברה נוסדה ב-1984 תחת השם Legend, כחברה לייצור ציוד היקפי, ובהמשך הפכה ללנובו והחלה לייצר מחשבים אישיים ומסכי מחשב. ב-2005 עשתה לנובו את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר שלה, כשרכשה את חטיבת המחשוב האישי של IBM והפכה לאחת מחברות המחשוב המובילות בעולם. ב-2014 רכשה מגוגל את יצרנית הסמארטפונים מוטורולה מוביליטי, ובאותה שנה רכשה גם את חטיבת השרתים של IBM ובכך הפכה גם לחברה משמעותית בשירותי אחסון ותעבורת נתונים לארגונים ומוסדות.
במקביל שמה לנובו דגש גם על הצרכן הביתי. לצד תחנות עבודה ופתרונות בית/משרד חכמים, קו המוצרים שלה כולל מגוון גדול של מחשבים ניידים, סמארטפונים, מכשירי טאבלט, מחשבים אישיים (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion, ThinkBook), ומכשירי AR/VR.
לנובו ישראל הוקמה ב-2005, כשלוחה העוסקת בשיווק, מכירות והפצה של מוצרי החברה בשוק המקומי.
הסביבה התחרותית
לנובו היא שחקן מוביל בתחום המחשבים הניידים בישראל, עם נתח שוק של למעלה מ-30%. זירת המחשבים היא תחרותית ביותר, והשינויים הטכנולוגיים התכופים בתחום מביאים לקצב הכרזת מוצרים גבוה במיוחד. ערוצי ההפצה לצרכן הביתי עוברים דרך שותפים עסקיים כגון חנויות ורשתות מחשוב, וכן קמעונאים הפועלים בזירת האונליין. ללנובו נוכחות גבוהה בשני ערוצים אלו, תוך התאמה מלאה של מוצריה לתוכנות בעברית, והקפדה על אחריות, שירות לקוחות ותמיכה. בנוסף, ללנובו ישראל אחיזה רחבה בשוק העסקי, והיא מקיימת שיתופי פעולה עם המשווקים והמפיצים המשמעותיים במשק.
האתגר השיווקי
האתגר המרכזי של לנובו העולמית הוא שמירה על מעמדה כמובילת שוק, באמצעות העמקת החדשנות ופיתוח מוצרים שמקדימים את זמנם ומייצרים ערך מוסף עבור הצרכן הביתי והמשתמש העסקי והארגוני. בהתאם פועלת לנובו לחזק את תפיסת המותג כחדשני, לטפח מודעות בקרב הצרכנים למוצרים ולגאדג'טים הנחשקים ביותר, ולחבור לעולמות התוכן של הצרכנים.
חדשנות מוצרית
חדשנות ותעוזה הם ערכים אסטרטגיים מובילים עבור לנובו העולמית, ובהתאמה אליהם מפתחת החברה מוצרים פורצי דרך שמשנים את התפיסה המקובלת בשוק. ב-2012 יצרה לנובו קטגוריה חדשה בתחום המחשוב כשהשיקה את המחשב הראשון מסדרת יוגה, מחשב נייד דק וקל שניתן להשתמש בו כמחשב נייד או כטאבלט על פי הצורך, באמצעות סיבוב מלא של המסך. בשנים שחלפו מאז נמכרו מיליוני מחשבים מהסדרה, שנהפכה למוצר דגל.
כך היה גם ב-2016, כשהציגה לנובו דור חדש של מחשבי יוגה, YOGA Book, שהמקלדת שלו הופכת למשטח שרטוט. השנה העלתה לנובו את הרף שוב, כשחשפה גרסה מוקדמת של מחשב ה-PC המתקפל הראשון בעולם - מחשב נייד מלא עם מסך מתקפל.
גם תחום הגיימינג זוכה לעדנה עם סדרת מחשבי הגיימינג החזקים LEGION, המצוידים בכרטיסי מסך חזקים במיוחד, לצד מגוון שיתופי פעולה עם שחקנים מובילים בתעשייה, כמו אינטל, מיקרוסופט ועוד. לנובו השיקה השנה גם את הדור האחרון של משקפי המציאות המדומה Oculus Rift S, בשיתוף פעולה עם פייסבוק.
לצד פורטפוליו מוצרי הצריכה העצום, חשפה השנה לנובו גם שורה של פתרונות שפותחו עבור לקוחות עסקיים שמביאים לידי ביטוי את אסטרטגיית השינוי החכם (Intelligent Transformation) של החברה - אסטרטגיה שמשקפת את ההתייחסות העסקית של לנובו לבניית פתרונות מקצה לקצה שמובילים שינוי עסקי, משפרים את חוויית המשתמש ורותמים את פוטנציאל המידע, מחשוב הענן ולימוד המכונה במטרה לשפר את הפרודוקטיביות של כוח העבודה.
עם הפתרונות החדשים נמנים דגמי ThinkPad X1 חדשים, ובעיקר דגם ThinkPad X1 Extreme Gen 2, המבוסס על מעבדי Core i9 של אינטל, ו-ThinkPad X1 Extreme Carbon Gen 7, מחשב נייד רב עוצמה המציב סטנדרטים חדשים בשוק מחשבי האולטרה-בוק העסקיים. לצידם, חשפה השנה לנובו קו מוצרים בשם ThinkBook, הפונה לעסקים קטנים ובינוניים וכולל ניידים דקים במיוחד; את ההתקן הלביש ThinkReality A6, ואת סדרת פתרונות האינטרנט של הדברים ThinkIoT הכוללים לצד מחשבים גם חיישנים, מצלמות חכמות, תאורה המגיבה לתנועה, קופה המבוססת על מערכת ראיית מכונה והתקנים לזיהוי פנים.
שותפויות
בשנים האחרונות הרחיבה לנובו את מנעד השותפויות שלה עם שורה ארוכה של שחקנים מובילים בעולמות הרכב, הספורט והקולנוע. כך למשל, בשנה שעברה הכריזה לנובו על שותפות עם יצרנית האופנועים דוקאטי ועם הפדרציה הבינלאומית לאופנועים המפעילה את מרוצי MotoGP, במטרה לרתום את הטכנולוגיה של לנובו לאיסוף ועיבוד נתונים על המסלול ומחוצה לו. לדוגמה, צוות העזר לצד המסלול משתמש במחשבים ובתחנות העבודה הניידות של לנובו כדי לעקוב אחר שטף הנתונים המשודרים מהאופנוע במהלך המרוצים והאימונים - החל בתנאי המסלול ומזג האוויר וכלה במהירות והעברות ההילוכים של האופנוע.
השנה הכריזה לנובו גם על שותפות עם מועדון הכדורגל INTER Milan, שבמסגרתו תשמש כשותפה של המועדון. השם לנובו יתנוסס על מדי הקבוצה ויזכה לחשיפה באצטדיון סן סירו, אחד הגדולים באירופה.
בישראל הייתה לנובו מעורבת בהשקת משחק מציאות מדומה דובר עברית, Aharon Man VR, המבוסס על קומדיית האקשן "המוסד". המשחק שמבוסס על עלילת הסרט מלווה את המוסד הישראלי ומלחמתו בארגון טרור. פיתוח המשחק הוא פרי שיתוף פעולה בין לנובו, יונייטד קינג וסטודיו פינט בוטן שהגה ופיתח את המשחק.
דברים שלא ידעת על לנובו
- השם לנובו הוא צירוף של התחילית Le מהמילה Legend ו-Novo שפירושה בלטינית הוא חדש. משמעות השם היא "אסוציאציה" או "חשיבה מחוברת".
- לנובו היא חברה ירוקה, החל מעיצוב המוצר והאריזות וכלה בפתרונות מחזור. על תרומתה לאיכות הסביבה זכתה לנובו בשלל פרסים, והיא ממוקמת בראש רשימות החברות התורמות לאיכות הסביבה.
- Lenovo Capital & Incubator Group היא קרן הון סיכון בהיקף של מאות מיליוני דולרים המוקדשת לאיתור והשקעה בטכנולוגיות החדשניות ביותר.
- במדד Fortune Global 500 דורגה השנה לנובו במקום ה-212, עלייה של 28 מקומות לעומת השנה הקודמת.
- כחלק מתפיסת העיצוב שלה, מבססת לנובו במקרים רבים את עיצובי המוצרים על השראה מהטבע (Biomimicry).