כל העולם טבע נאות: נעלי הנוחות שכבשו את השוק הבינלאומי
טבע נאות פורצת לשווקים רבים מחוץ לישראל ומייצאת 70% מתוצרת המפעל שלה למאות יעדים בעולם. בשנה החולפת התרחבה פעילות החברה בשוק האמריקני. ב-2020 מתכוון המותג להרחיב את הפעילות הבינלאומית לשווקים נוספים במזרח הרחוק
בשיתוף Superbrands
טבע נאות החלה את דרכה בקיבוץ נאות מרדכי בשנת 1946, כסנדלריה המתמחה בידע באורתופדיה, שהקימו עולים מצ'כיה ומאוסטריה. בית המלאכה הקטן התפתח למפעל המייצר נעליים. ב-1986 נכנסה החברה לשוק נעלי הנוחות, לאחר שפיתחה מדרך אנטומי העשוי מתערובת איכותית, טבעית וייחודית של שעם ולטקס, המתאים עצמו לכף הרגל ומסייע להפחתת עומסים.
במרוצת השנים, מיצבה טבע נאות את עצמה כמותג נעליים בינלאומי מוביל המשלב עבודת יד ושיטות ייצור מסורתיות לצד טכנולוגיות חדשניות. זהו המותג הישראלי הראשון שפעל בקטגוריית נעלי הנוחות בישראל, שהצליח ליצור בידול משמעותי בשוק ההנעלה עם הטבעת המונח הגנרי "נעלי טבע" שהפך למזוהה עם החברה. טבע נאות ממשיכה לבדל את עצמה באמצעות ייצור כחול-לבן, המבוסס על עבודת יד בשילוב טכנולוגיות ייצור מתקדמות, תוך הקפדה על חומרי גלם איכותיים.
בשנת 1989 פרצה החברה לשווקים הבינלאומיים תחת שם המותג NAOT. בתחילת שנות האלפיים הקימה רשת חנויות בישראל, המונה כיום 65 חנויות ושתי חנויות קונספט אורבני, באילת ובתל אביב. מלבד חנויות הרשת, ניתן להשיג את מוצרי החברה בכ-150 נקודות מכירה מורשות נוספות בישראל, והחל מהשנה האחרונה ניתן לרכוש אותן אונליין בישראל ובאלפי נקודות מכירה בחו"ל. לקראת סוף השנה תשיק טבע נאות אתר סחר חדש בישראל.
הפעילות הבינלאומית של המותג
טבע נאות מייצאת מדי שנה כ-70% מתוצרת המפעל לשווקים בינלאומיים. היקף הייצוא השנתי של החברה עומד על עשרות מיליוני דולרים. החברה מפיצה נעלי נוחות אופנתיות למאות יעדים בארה“ב, קנדה, אוסטרליה, אירופה ואסיה, ובעשור האחרון נכנסה לשווקים חדשים ביפן, דרום קוריאה, סינגפור ואפילו פפואה ניו-גינאה.
בשנה החולפת התרחבה פעילות החברה בשוק האמריקני בזכות מספר מהלכים אסטרטגיים: השקת אתר סחר, קולקציות לעונות מעבר ודגש על דגמי הסניקרס. התרחבות הפעילות הבינלאומית של המותג לשווקים חדשים במזרח הרחוק היא חלק מהאסטרטגיה של החברה לשנת 2020 ובקרוב תחל במהלכי התרחבות ליעדים נוספים כמו סין והונג קונג בזירה הדיגיטלית.
NAOT ארה"ב
הפעילות בארה"ב החלה בשנות התשעים בקטגוריית ה-Euro Comfort, נישת נעלי הנוחות המאופיינת באיכות גבוהה ונוחות הרפידה. פעילות החברה בארה"ב התרחבה בשנים האחרונות במקביל לשתי מגמות כלל עולמיות - טרנד הבריאות וה-Wellness וצמיחת הרכישות אונליין.
הלקוח האמריקני הממוצע של טבע נאות הוא אישה בשנות ה-50, המחפשת נוחות עם עיצוב אופנתי, איכות וחדשנות. הבידול של המותג בשוק האמריקני, נעוץ בנוחות המשתלבת עם אופנתיות ועיצוב ישראלי הקורץ לטעמה של הלקוחה האמריקנית. הפריצה הגדולה של המוצר לשוק האמריקני התרחשה לפני מספר שנים, עם השקת קולקציה שהציעה לראשונה שילוב של נעלי נוחות קלות ואופנתיות, עם רפידה נשלפת הניתנת להתאמה אישית וקלה לניקוי והחלפה. החברה התמקדה בשיווק B2B, באמצעותו היא כבר עובדת כיום עם למעלה מ-2,000 קמעונאים ורשתות גדולות ברחבי ארה"ב. זאת, במקביל לצמיחה שנתית דו-ספרתית בפלטפורמות מקוונות דוגמת אתר ההנעלה הבינלאומי, "Zappos", שבו נמצא המותג בחמישייה הפותחת של מכירות קטגוריית ה-Brown Shoes (נעלי עור). בשנת 2017 זכתה טבע נאות בפרס היוקרתי "מותג הנעליים המצטיין בארצות הברית", מטעם ארגון הנעליים הגדול באמריקה NSRA ובפרס העיצוב לסנדלים מטעם העיתון Footwear Plus.
בשנה החולפת ביצעה טבע נאות קפיצת מדרגה בפעילות בשוק האמריקני, בעזרת מספר מהלכים אסטרטגיים.
Marketplace Naot. על מנת להגביר את החשיפה והזמינות לצרכנים בארה"ב, הקימה Naot זירת אונליין ייחודית, Market Place, המקושרת לעשרות קמעונאים מקומיים נבחרים. עבור הצרכנים, זירה זו משמשת כפלטפורמה לרכישה אונליין.
קולקציות מעבר. בעקבות שינויי מזג האוויר וההתחממות הגלובלית החליטו בטבע נאות השנה לחדד את פתרונות ההנעלה בהתאם ולהציג בארה"ב ארבע קולקציות שונות, בדגש על עונות המעבר ודגמים קלים ומאווררים יותר לימים חמים.
סניקרס. דגמי הסניקרס זוכים לפופולריות רבה. אלו נעלי נוחות סגורות, קלות, בעיצוב דינמי ועדכני המתאים למגוון שימושים. בשנה האחרונה, כחלק מהדגמים שפיתחה טבע נאות לעונות המעבר, הושם דגש גדול יותר על דגמי הסניקרס המשלבים גפת עור, רפידת נוחות ועיצוב מוקפד. בשנה הבאה תשיק טבע נאות גפות סרוגות.
NAOT יפן
לפני כעשור, הצליחה יזמית מקומית להפוך את Naot לעסק משגשג ביפן, בעקבות חשיפה מקרית למותג: אמה של היזמית רכשה מספר שנים קודם לכן זוג כפכפי טבע נאות מדגם "איריס" בעיר נארה ביפן, בחנות למוצרי עור המיועדת לתיירות מקומית. לאחר שהתרשמה מהעיצוב, מאיכות הנעליים ומנוחותן, הגיעה היזמית לישראל ופנתה לטבע נאות, במטרה לפתח פעילות יבוא של כפכפי טבע ליפן. היא פתחה חנות ראשונה בנארה, ולאור ההצלחה נפתחה חנות נוספת בבירה טוקיו וכן חנות אונליין, שצומחת מדי שנה.
הנעליים מותאמות במיוחד לקהל היפני בטווח המידות ובאופן בו הן נארזות. השוק היפני מתאפיין בחיבה לדגמים הקלאסיים של טבע נאות, במגוון הגילאים של הלקוחות ובעובדה המפתיעה שמכל 10 לקוחות שנכנסים לחנות - 9 מבצעים רכישה. מאחר שיפן גשומה רוב השנה, והיפנים נוהגים לחלוץ את הנעליים בכניסה לבתים, הדגם הפופולרי ביותר במדינה הוא "איריס", כפכפי עור פרקטיים וסגורים בעיצוב קלאסי. הדגם משווק ב-12 צבעים, החל ממידה 34, שפותחה במיוחד לשוק היפני, בעל עיצוב מינימליסטי המבוקש על ידי נשים וגברים כאחד. החברה מוכרת ביפן עשרות אלפי זוגות בשנה, במחיר של כ-200 דולר לזוג.
מבדיקה שערכה החברה עולה שהיפנים לא זורקים את נעלי הטבע שהתבלו, אלא מתקנים אותן. בעקבות זאת, החלו בחברה לארוז באריזה אישית כל זוג נעליים שנמכר אונליין, ובתוכה מכתב ברכה אישי בכתב יד. בנוסף, נציגי החברה פונים טלפונית לכל לקוח לאחר המשלוח, ומסבירים כיצד לשמור על הנעליים. NAOT יפן מעניקה ללקוחותיה אפשרות "לשפץ" נעלי NAOT ישנות באמצעות החלפת רפידות, סוליות וחידוש הגפה. לאור ההצלחה, החלה טבע נאות לספק שירות דומה גם בישראל. פעילות נוספת שמיוחדת לשוק היפני היא מכירה ישירה בירידי מוזיקה ואמנות ושיתופי פעולה עם אמנים בתחום העיצוב והאנימציה.
דברים שלא ידעת על טבע נאות
"טבע נאות" הוא שילוב בין המילה טבע לבין שם הקיבוץ שבו מיוצרות הנעליים - נאות מרדכי.
בארה"ב עובדת טבע נאות כיום עם למעלה מ-2,000 קמעונאים ורשתות גדולות.
כ-50% ממכירות טבע נאות ביפן הן של דגם "איריס", כפכפי עור המשווקים ב-12 צבעים, החל מהמידה 34 שפותחה במיוחד לשוק היפני.
החברה מוכרת ביפן עשרות אלפי זוגות בשנה, וזאת על אף שמחיר הנעליים עומד על כ-200 דולר לזוג.
מכל 10 לקוחות שנכנסים לחנות ביפן – 9 מבצעים רכישה.
משנת 1989 Naot הוא מותג מוביל של סנדלים בארה"ב אוסטרליה וקנדה.
טבע נאות מייצרת גם במידות גדולות: נשים יכולות למצוא נעליים במידות 43-44 וגברים עד מידה 49.