שר התחבורה: לא יהיו תירוצים - הקו הראשון של הרכבת הקלה בת"א ייפתח בזמן
בתגובה לפרסומים לפיהם יחול איחור במועד פתיחת הקו האדום אמר סמוטריץ': "הנחיתי את הנהלת נת"ע ואת גורמי המקצוע לעשות הכל כדי לבצע בהתאם ללוחות הזמנים"
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בכירי נת"ע מתפטרים: דגל אדום בקו האדום
מנכ"ל נת"ע התפטר בעקבות קרע בצמרת חברת הרכבת הקלהתחנות הקו האדום של הרכבת הקלה ימוגנו
סמוטריץ' הוסיף: "הנחיתי את הנהלת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) ואת גורמי המקצוע לעשות הכל כדי לבצע בהתאם ללוחות הזמנים. אם יש קשיים תפקידם למצוא את הפתרונות וחזקה עליהם שכך אכן יעשו".
בחמישי האחרון נערכה ישיבת מטה בלשכת השר ובנוכחות בכירי חברת נת"ע. בישיבה סקרו הנוכחים את ההתקדמות בלו"ז, כאשר ידוע שמועד השקת הקו הראשון שיחבר בין פ"ת, ת"א ובת ים לא השתנה.
מבדיקת כלכליסט, עולה כי השר סיכם את הישיבה בהכרזה שהקו יפתח במועדו, ונתן לחברת נת"ע חודש כדי לתכלל עיכובים שונים שעלולים לצוץ, ולהביא אותם לפתחו.
בכיר שהשתתף בישיבה אמר שהשר קבע שיפתח בזמן, כאשר נאמר בצורה רשמית שהוא לא יקבל שום תירוצים ושום עיכוב בלו"ז.
במשרד נדהמו מהפרסום, שנולד ימים בודדים לאחר הישיבה עם עיכובים שלא נאמרו מולו. כאמור, סמוטריץ' עצמו צייץ בחשבון הטוויטר שלו, ששום עיכוב לא מקובל עליו, מה שמעביר את האחריות לביצוע בשטח ולפתיחה המיועדת באוקטובר 2021, למגרש של מי שמנהלים את נת"ע - המנכ"ל הנכנס חיים גליק, ויו"ר הדירקטוריון רמי בלינקוב, שאף הצהיר בקיץ האחרון שהקו יפתח במועדו.
בתוך כך, חברת נת"ע מתחילה לאייש מחדש את שלל המשרות שהתרוקנו בחודשים האחרונים, בעקבות התפטרותו של מנכ"ל החברה יהודה בר און. עוד עזבו את החברה המשנה למנכ"ל יש יפתח, היועצת המשפטית טל דגן, סמנכ"ל המשאבים (שרון וולפר) וסמנכ"ל התכנון ניר קוגל, ולכן נת"ע התגלגלה ללא שדרה ניהולית.
בתוך כך, החברה הודיעה היום כי עו"ד מומי (שלמה) ששון רייך, נבחר על ידי דירקטוריון נת"ע לתפקיד היועץ המשפטי של החברה.
ששון רייך שימש בשנים האחרונות כמנהל אגף ייעוץ משפטי – פיתוח בנתיבי ישראל, וליווה פרויקטים בתחום התחבורה ובתחום התעופה בהיקף של מיליארדי שקלים. בעבר הועסק גם ברכבת ישראל.
המנכ"ל הנכנס גליק אמר על המינוי: "אני משוכנע שיכולותיו המרשימות יתנו מענה איכותי מאוד ויעיל לאתגרים איתם אנחנו מתמודדים. יחד עם ההנהלה האיכותית הקיימת והמנהלים הבכירים שעומדים להצטרף, נוביל את נת״ע קדימה לטובת התחבורה הציבורית בישראל".