משבת הבאה: רכבת מהירה בין ירושלים לת"א
היסטוריה על הפסים, אחרי שנים של דחיות: 11 שנה לאחר תאריך היעד המקורי, ניתן יהיה לנסוע ישירות מירושלים לת"א, בינתיים לתחנת ההגנה. זה המחיר, וזה לוח הזמנים
11 שנים אחרי תאריך היעד המקורי, הרכבת הישירה לירושלים סוף-סוף יוצאת לדרך: רכבת ישראל עדיין לא פרסמה הודעה רשמית על כך, אך על פי חיפוש באתר הרכבת עולה כי הנסיעה הראשונה בקו החשמלי בין תחנת נבון בבירה לתחנת ההגנה - ללא החלפת רכבת בנתב"ג כפי שהיה עד כה - תתרחש במוצאי שבת הבאה.
הרכבת הראשונה תצא מירושלים ב-21:56 ותגיע כעבור 32 דקות לדרום תל אביב. מחיר הנסיעה - 22 שקלים, מחיר מלא וללא הטבה. הרכבת הראשונה מתחנת ההגנה בתל אביב תצא לדרך רק בבוקר שלמחרת, ב-6:52. בימי חול תצא רכבת מירושלים ומתל אביב מדי חצי שעה, כשהאחרונה תצא לדרך בסביבות 21:30.
תאריך היעד המקורי לפתיחת הקו היה ב-2008. לאחר מכן הוזז ל-2014, נדחה ל-2016 וגם ב-2018, השנה שבסופו של דבר נפתח הקו, הוא סבל מדחייה בלתי צפויה של חצי שנה. בשבת הבאה, אחרי כל הדחיות, סוף סוף ניתן יהיה לנסוע ישירות מירושלים לתל אביב, בינתיים לדרומה.
אורכו הכולל של הקו הוא כ-57 קילומטר, מתוכם כ-32 ק"מ בתוואי חדש מאזור כפר דניאל ועד לירושלים. התוואי החדש כולל מערכת של 9 גשרים (באורך כולל של כ-3 ק"מ) ו-5 מנהרות (באורך כולל של כ-19 ק"מ). תחנת היעד הסופית של הקו ממוקמת בכניסה לירושלים, בסמוך לבנייני האומה, בעומק של כ-80 מטרים מתחת לפני השטח.
הפתיחה החפוזה של הקו החשמלי גררה אחריה שורה של תקלות, לעיתים יומיומיות, שהפכו את ה"מגה פרויקט" של משרד התחבורה והרכבת לשק חבטות תדמיתי. כדי למנוע תקלות נוספות הוחלט לקיים נסיעות הרצה סדירות בין תחנת נתב"ג לתחנת תל אביב ההגנה, שהחלו ב-16 בנובמבר והתקיימו פעמיים ביום.
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר עם תחילתן כי "חיבור ירושלים ותל אביב בחצי שעה זו בשורה של ממש. אני מצדיע לשר כץ על היוזמה והקידום למרות האתגרים הרבים וההתנגדויות".