שתף קטע נבחר

 

שיירת מוניות בדרך לירושלים: "הממשלה שמה חבל על צווארנו"

נהגי המוניות יצאו בשיירה אל משרד התחבורה, שם יפגינו במחאה על החובה להצטייד במונה חדש, שלדבריהם יפחית בכ-30% את מחירי הנסיעה. "יד מכוונת גרמה לכך", אמר שי דיין, ממובילי המחאה, באולפן ynet. "במקום לעשות תחרות על המוניות - תפחיתו את תעריפי הביטוח"

 

שי דיין באולפן ynet: "חבל על צווארנו"    (צילום: ניצן דרור, שמוליק דודפור)

שי דיין באולפן ynet: "חבל על צווארנו"    (צילום: ניצן דרור, שמוליק דודפור)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

נהגי המוניות מוחים בגלל חישוב המחירים החדש של משרד התחבורה. כ-750 נהגי מוניות מרחבי הארץ יצאו בשיירות איטיות הבוקר (יום א') מתל אביב, חולון, נמל התעופה בן גוריון ולטרון אל בניין משרד התחבורה בירושלים, במחאה על החובה להצטייד עד 1 בינואר במונה חדש, שמבוסס על חישוב מחירים שונה. "ממשלת ישראל ברגעים אלה שמה לנו חבל על הצוואר ורוצה לגרום לכך ש-30 אחוזים מהתעריפים יופחתו, בזמן שחברי הכנסת מעלים את השכר שלהם ומצמידים אותו למדד", אמר באולפן ynet שי דיין, ממובילי המחאה.

 

המונה החדש אמור לפעול בשני תעריפים - תעריף יום ותעריף לילה, שבת וחג. לפי נתוני משרד התחבורה, מחירי הנסיעה הבין-עירונית עשויים לרדת בכ-6.7%, בעוד שמחירי הנסיעה העירונית עשויים לעלות בכ-13%. נהגי המוניות טוענים שמבדיקות שערכו בפועל, מחירי הנסיעה העירונית לא ישתנו, ואילו מחירי הנסיעה הבין-עירונית יוזלו בשיעור של 30%.

הפגנה של נהגי מוניות בעקבות כניסת תעריפי מונה חדשים (צילום: שי דיין)
מחאת נהגי המוניות(צילום: שי דיין)

הפגנה של נהגי מוניות בעקבות כניסת תעריפי מונה חדשים (צילום: שי דיין)
(צילום: שי דיין)

דיין אמר כי "כרגע זו הפרנסה שלנו. יש אנשים מבוגרים, בני יותר מ-60 שאין להם מקור פרנסה אחר. אנשים נתנו את הדם שלהם, השתתפו במלחמות ישראל ונתנו שירות לציבור גם בזמן אזעקות. אני רואה זקנים נרדמים בשעה 04:00 בבוקר בנתב"ג, מחכים שעות לנסיעה. במקום לעשות תחרות על המוניות, תפחיתו את תעריפי הביטוח".

 

לדבריו, "יד מכוונת גרמה לכך שהחישובים יגרמו להפחתה של 30% ומעלה במחירי הנסיעות הבין-עירוניות. על כך אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים, כל נהגי המוניות מבינים שיד אחת כאגרוף יכולה לצאת למאבק ולגרום לוועדת המחירים להבין שהם עשו טעות. הם הבטיחו בדיקות ולא קיימו, לא ניתן להפחתה לפני בדיקות".

 

מחאת נהגי המוניות: "לא להפחתה בהכנסה"    (צילום: ניצן דרור)

מחאת נהגי המוניות: "לא להפחתה בהכנסה"    (צילום: ניצן דרור)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

דיין ציין כי נסיעה שהייתה שווה לנהגי המוניות 150 שקלים, צפויה לעלות החל ב-1 בינואר 100 שקלים. "אנחנו לא יכולים לתת הנחה של 30 אחוזים, הפעימות של המונה משתנות", אמר. "הם חיברו את השיטה של האפליקציות בחו"ל שעובדות על פי פעימה של זמן ומרחק יחד".

 

- אולי אתם יקרים מדי? זה ייצור לכם יותר תחרות ועבודה, יהיה שווה לנסוע במונית.

"אנחנו היינו מאוד שמחים להפחית את התעריפים אבל יש ממשלה שקובעת תעריפים. היא קובעת את מחירי הביטוח והדלק. מה שהמדינה סבסדה משנת 2005 ועד היום, היא מצמצמת לנו. היו משתתפים איתנו בהוצאות כדי למנוע עליית מחירים. אנחנו לא יקרים, בכל מקום מונית היא יקרה".

 

- בבוקרשט היא לא יקרה.

"אתה משווה את רומניה? אנחנו חיים בבוקרשט? אנחנו קונים מקדונלד'ס ב-8 שקלים? יש מדינות מפותחות, יש לנו רמת שכר גבוהה, רוצים להעלות את שכר המינימום ואם אנחנו עם הנתונים של ועדת המחירים נתחיל לעבוד 12 שעות ביום, רק אז נרוויח 35 שקלים לשעה. למה כל מדינת ישראל צריכה לעבוד 182 שעות בחודש ואני צריך לעבוד 260 שעות בחודש, כולל שישי שבת, לילות וחגים? שלא נדבר על זה שבכל השקלולים שלהם לא לקחו בחשבון את האוטובוסים בחינם שיש בתל אביב, את הרכבת הקלה שנכנסת לתל אביב בעוד שנה וחצי, וגם את הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי דיין
מחאת נהגי המוניות
צילום: שי דיין
מומלצים