שתף קטע נבחר
 

בניגוד לחוק: יאנגו החלה לגבות תעריף גבוה ממחיר מונה בשעות העומס

משרד התחבורה חקר יותר מ-10 נהגים המשתמשים בשירותי יאנגו בחשד להפרת תקנות התעבורה; יאנגו: "המחיר לנסיעה ידוע לפני ההזמנה"

בניגוד לחוק: אחרי שהייתה הראשונה שהשיקה בארץ נסיעות במחיר קבוע לנוסעי מוניות, החלה יאנגו בניסוי לגביית מחיר גבוה מתעריפי המונה הרשמיים בשעות עומס. 

 

נהגי המוניות מחריפים את המחאה נגד שינוי חישוב התעריפים

משרד התחבורה פתח בחקירה נגד אפליקציית יאנגו

גם אם יש פקקים: יאנגו תציג מראש מחיר נסיעה סופי

 

נוסעים שביקשו להזמין נסיעה בשעות שבהן הביקוש למוניות עולה על ההיצע קיבלו הודעה כי "הביקוש למוניות גבוה עכשיו ואין מספיק מוניות פנויות באזורך. העלינו טיפה את המחיר כדי למשוך עוד נהגים. נחזיר אותו למחיר הרגיל כשיהיו מספיק מוניות", והתבקשו לאשר תשלום סכום גבוה מהרגיל.

מונית יאנגו (צילום: מירב קריסטל)
מונית יאנגו(צילום: מירב קריסטל)

משרד התחבורה מתיר לנהגים לגבות תשלום רק בשני תעריפים. יש גם עמלות כמו הזמנה טלפונית, נשיאת מזוודות ועוד. המהלך של יאנגו להצגת דמי הנסיעה לנוסעים מראש כבר סיבך אותה בחקירה של משרד התחבורה, שמחייב את הנהגים להפעיל מונה בכל נסיעה, ורק בסיומה הם יכולים להזין אליו שיעור הנחה לנסיעה. החוק מאפשר מחיר קבוע רק בנסיעות עסקיות.

 

לאחרונה זימן משרד התחבורה לחקירה יותר מ-10 נהגים המשתמשים בשירותי יאנגו בחשד להפרת תקנות התעבורה, בעיקר הסעה ללא מונה. טרם הוחלט אם להעמידם לדין ואם תינקט פעולה נגד החברה.

  

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "נהג מונית מחויב להפעיל מונה בכל נסיעה מיוחדת (ספיישל), למעט נסיעות בינעירוניות, או לחלופין נסיעות מיוחדות המבוצעות בהסכם עם תאגיד לביצוע נסיעות קבועות. המשרד פועל נגד נהגים העוברים על תקנות התעבורה. בכל מקרה של סירוב להפעיל מונה הנוסע רשאי להתלונן במשרד התחבורה. אם הנהג פעל בניגוד לתקנות, מוגש נגדו כתב אישום ומופעלות נגדו סנקציות הכוללות קנסות של אלפי שקלים ושלילת רישיון המונית. משרד התחבורה חוקר נהגים הפועלים בשירות יאנגו בחשד להפרת תקנות התעבורה".

 

מיאנגו נמסר בתגובה: "קשה למצוא בישראל מונית כשיש עומסי תנועה. במצבים אלה נהגי המוניות ברחוב מרשים לעצמם לדרוש מחיר גבוה משמעותית מזה שיוצג במונה. הטכנולוגיה שלנו אוטומטית ומסדירה בצורה חכמה את הביקוש במצבי עומס אם נוסע צריך מונית בדחיפות הוא ישיג אותה גם אם המחיר יהיה מעט גבוה מהממוצע, ולנהג תהיה מוטיבציה להגיע לאזור עם ביקוש גבוה. הטכנולוגיה מתאפשרת אך ורק תחת הסכם שירות, אפשרות שהמשתמשים בוחרים במכוון באפליקציה ועומדת בתקנות. המחיר המדויק לנסיעה ידוע מראש לפני שבוצעה ההזמנה, כך שהמשתמש לא צריך לשלם יותר. אם משתמש רוצה לנסוע עם המונה המסורתי הוא יכול לבחור באפשרות זו באפליקציה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים