היילי נהרגה בתאונת האוטובוס: "מוות טרגי"
היילי ורנברג, מורה לאנגלית בת 35 מירושלים, היא אחת ההרוגות בקו 947 של "אגד" בכביש 40 ליד נתב"ג. מכריה: "הצער עצום". מוקדם יותר פורסם כי גם יוסף קהלני, בן 79 מפתח תקווה, נהרג בתאונה - בנוסף לעוד שתי נשים ששמותיהן טרם פורסמו
היילי ורנברג, בת 35 מירושלים, היא אחת ההרוגות בתאונת האוטובוס אמש (א') ליד נתב"ג. מוקדם יותר פורסם כי בין ההרוגים גם יוסף קהלני, בן 79 מפתח תקווה. שתי נשים נוספות נהרגו בקו 947 של "אגד" בכביש 40 בצומת בדק.
ורנברג עלתה מקייפטאון שבדרום אפריקה ועבדה כמורה לאנגלית בתיכון. לדברי משפחתה, היא הייתה "ציונית נלהבת שעלתה לישראל בתום לימודיה האקדמיים. היילי הייתה מחויבת למשפחתה ולקהילתה והייתה אדם טוב לב, צנוע, אוהב ומכיל". היא הותירה הורים, בעל ושלושה אחים. הלווייתה תתקיים מחר בשעה 12:30 בהר המנוחות.
רק שנתיים על ההגה של אגד: "קו קשה שדורש הרבה ניסיון"
14 נוסעים שהיו על האוטובוס פונו לבתי חולים שונים באזור, ורובם כבר שוחררו לביתם. בבוקר האריך בית משפט השלום בראשון לציון בארבעה ימים את מעצרו של הנהג, אלכסנדר לייבמן, החשוד בגרימת מוות ברשלנות של ארבעה מנוסעי האוטובוס. כמו כן, הוא חשוד בנהיגה בקלות דעת ופנייה או סטייה בחוסר זהירות.
אליסף שר-שלום שנפצע קל בתאונה שחזר: "רבע שעה לפני התאונה באתי אליו ושאלתי עוד כמה זמן מגיעים לנתניה, והוא לא היה מרוכז, כאילו עובר עליו משהו. התחושה שלי הייתה שהוא נסע בסדר, אבל הוא לא היה כולו בנסיעה".
אגד: "קו רגיל, אין סממן של סיכון או קושי בנהיגה"
נהג האוטובוס החל את עבודתו באגד לפני שנתיים וקיבל את רישיון הרכב הציבורי באמצעות החברה. במהלך השנתיים נותר עברו התעבורתי נקי. עם זאת, גורמים בחברה אמרו כי נהג שנוסע מרחקים עצומים מדי יום יתקשה לשמור על גיליון נקי. "היו לו כמה תאונות נזק בלבד, וחלקן לא באשמתו", אמר הגורם. לייבמן נהג במהלך השנתיים שעבד באגד בקווים עירוניים ובינעירוניים בחברה. באגד סיפרו כי האוטובוס שבו נהג לייבמן עבר בדיקת בטיחות מקיפה ביום חמישי האחרון, וכי עבר בדיקת בלמים לפני כמה חודשים. כמו כן, על פי הג'י.פי.אס של אגד, מהירות הנסיעה של האוטובוס בשניות שלפני התאונה עמדה על כ-60 קמ"ש.
במשרד התחבורה נערכו דיונים בעבר הלא רחוק במחשבה לפצל את הקו לשניים, בשל העובדה שהנסיעה התארכה עם השנים עקב הפקקים, אך לבסוף הוחלט להשאירו כפי שהוא.
גורם במשרד אמר ל-ynet: "לא אחת אנחנו טוענים שחסרים נהגים, ושיש על ההגה נהגים שלא היינו רוצים לראות אותם על ההגה מכל מיני סיבות. אבל כל עוד לא נצליח לגייס מספיק נהגים טובים, הנהגים יבחרו בנו ולא אנחנו בהם, ונמשיך לראות מקרים שבהם בהחלט נצטער שההגה בידיים של אנשים מסוימים. אין זה אומר שזה המקרה, אבל זה המצב".
קו 947 יוצא מתחנת חוף הכרמל שבדרום חיפה. הוא נכנס בכביש החוף לתחנות במחלף עתלית ובמחלף אור עקיבא. לאחר מכן הוא נכנס לתוך נתניה, בין היתר לתחנה המרכזית בעיר. לאחר מכן, נוסע הקו לכביש 4, וגם שם הוא יורד מהכביש הראשי לתחנות שבמחלפים. האוטובוס ממשיך לצומת רעננה ונכנס למסוף האוטובוסים, ולאחר מכן עובר לכביש 40 – שם הוא נכנס להוד השרון ופתח תקווה. משם ממשיך האוטובוס דרומה לצומת הטייסים ואז לצומת בדק, המקום שבו אירעה אמש התאונה הקטלנית.
בהמשך, חולף האוטובוס בסמוך לנתב"ג, ומשם ממשיך בכביש מספר 1 לירושלים. בסך הכול לקו 947 יש 30 תחנות, ועל פי אתר אגד הנסיעה איתו מחיפה לירושלים נמשכת כמעט 3 שעות. אגד מפעילה בין חיפה לירושלים גם את קו 940, שלו רק שתי תחנות - בעתלית ובצומת פוריידיס. הנסיעה בקו, שעובר דרך כביש 6, נמשכת כשעתיים בלבד.
מהרשות לבטיחות בדרכים נמסר כי מתחילת השנה נהרגו 345 בני אדם. בתקופה המקבילה אשתקד נהרגו 310 בני אדם. עוד נמסר כי מתחילת חודש דצמבר נהרגו 33 בני אדם בתאונות דרכים.
על פי נתוני הרלב"ד, מתחילת השנה נהרגו 34 בני אדם בתאונות במעורבות אוטובוסים. שנת 2018 הסתיימה כולה עם 33 הרוגים במעורבות תאונות עם אוטובוסים. מתחילת השנה התרחשו 27 תאונות במעורבות אוטובוסים.