שתף קטע נבחר

חקירת תאונת האוטובוס: המשטרה מחפשת נוסעים שירדו בדרך

שלושה ימים אחרי התאונה שבה נהרגו ארבעה בני אדם, מבקשת המשטרה מנוסעים שירדו מהאוטובוס לפני התאונה לפנות אליה

 

 

המשטרה פונה לעזרת הציבור במטרה לקבל מידע נוסף על התנהגות נהג האוטובוס, התנהלותו ועירנותו במהלך הנסיעה: שלושה ימים אחרי תאונת האוטובוס הקטלנית ליד נתב"ג, שגבתה את חייהם של ארבעה בני אדם, ביקשה היום (ד') המשטרה בהודעה רשמית מנוסעים שהיו עדי ראייה - וירדו במהלך הנסיעה, ולפני התאונה - לפנות אליה.

 

תיעוד מתוך האוטובוס כמה דקות לאחר תאונת הדרכים הקטלנית בצומת בדק (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)
אלכסנדר לייבמן, נהג האוטובוס (צילום: יריב כץ)
אלכסנדר לייבמן, נהג האוטובוס(צילום: יריב כץ)

"משטרת ישראל מבקשת מנוסעים שנסעו באוטובוס קו 947 שיצא מירושלים ב-22 בדצמבר בשעה 18:00 וירדו ממנו טרם התרחשות התאונה להתקשר למספר 050-5071842", נכתב בהודעה.

 

בעקבות התאונה, שבה נהרגו יוסף קהלני, היילי ורנברג, ברטה שוורץ ואישה נוספת ששמה טרם הותר לפרסום, הנהג החשוד בגרימת מותם ברשלנות נעצר - והוא צפוי להשתחרר מחרתיים. הנהג, אלכסנדר לייבמן, החל ללמוד נהיגה על אוטובוס לפני שלוש שנים בבית ספר לנהיגה של "אגד", ורק לפני שנתיים שובץ לעבודה בקווים השונים. נסיבות התאונה הקטלנית עדיין התבררו.

 

קו 947 יוצא מתחנת חוף הכרמל שבדרום חיפה. הוא נכנס בכביש החוף לתחנות במחלף עתלית ובמחלף אור עקיבא. לאחר מכן הוא נכנס לתוך נתניה, בין היתר לתחנה המרכזית בעיר. לאחר מכן, נוסע הקו לכביש 4, וגם שם הוא יורד מהכביש הראשי לתחנות שבמחלפים. האוטובוס ממשיך לצומת רעננה ונכנס למסוף האוטובוסים, ולאחר מכן עובר לכביש 40 – שם הוא נכנס להוד השרון ופתח תקווה. משם ממשיך האוטובוס דרומה לצומת הטייסים ואז לצומת בדק.

 

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)

זירת התאונה בצומת בדק ()
זירת התאונה בצומת בדק

 בהמשך, חולף האוטובוס בסמוך לנתב"ג, ומשם ממשיך בכביש מספר 1 לירושלים. בסך הכול לקו 947 יש 30 תחנות, ועל פי אתר אגד הנסיעה איתו מחיפה לירושלים נמשכת כמעט 3 שעות. אגד מפעילה בין חיפה לירושלים גם את קו 940, שלו רק שתי תחנות - בעתלית ובצומת פוריידיס. הנסיעה בקו, שעובר דרך כביש 6, נמשכת כשעתיים בלבד.

  

במשרד התחבורה נערכו דיונים בעבר הלא רחוק במחשבה לפצל את הקו הארוך לשניים, בשל העובדה שהנסיעה התארכה עם השנים עקב הפקקים, אך לבסוף הוחלט להשאירו כפי שהוא.

 

גורם במשרד אמר ל-ynet: "לא אחת אנחנו טוענים שחסרים נהגים, ושיש על ההגה נהגים שלא היינו רוצים לראות אותם על ההגה מכל מיני סיבות. אבל כל עוד לא נצליח לגייס מספיק נהגים טובים, הנהגים יבחרו בנו ולא אנחנו בהם, ונמשיך לראות מקרים שבהם בהחלט נצטער שההגה בידיים של אנשים מסוימים. אין זה אומר שזה המקרה, אבל זה המצב". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
זירת התאונה
צילום: שאול גולן
מומלצים