שתף קטע נבחר

2019: 4.6 מיליון תיירים ביקרו בישראל, 4.3 מיליון ישראלים יצאו לחו"ל

במהלך השנה החולפת נמשכה העלייה במספר כניסות המבקרים לישראל ונרשם שיא במספר התיירים. במקביל, נמשך הגידול במספר יציאות הישראלים לחו"ל שהגיע השנה ל-9.2 מיליון – 8% יותר מאשר בשנת 2018. ומה הייתה המגמה בעשור החולף? כל הפרטים והמספרים בכתבה

נתב
תורים בנתב"ג, ארכיון(צילום: שחר חי)
 

4.3 מיליון ישראלים יצאו לחו"ל במהלך שנת 2019 – כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמתפרסמים היום (ב'). 2.2 מיליון מהישראלים יצאו לחו"ל פעם אחת בלבד במהלך השנה, ובסך הכול נרשמו במהלך השנה 9.2 מיליון יציאות לחו"ל של ישראלים, נתון המהווה זינוק של 8% יחסית לשנת 2018. בכיוון השני, במהלך השנה נרשמו 4.9 מיליון כניסות של מבקרים לישראל, עלייה של 12% יחסית לשנה הקודמת. 4.6 מיליון מאותן כניסות היו של תיירים, שיא של כל הזמנים, וקפיצה של 10.5% יחסית לשנת 2018.

 

העשור שבו השמיים נפתחו ולא הפסקנו לטוס

 

להיות תייר בנתב"ג 

איך מתקבלים התיירים בנתב"ג? בדקנו    (צילום: אורי דבידוביץ' במאי: אסף קוזין)

איך מתקבלים התיירים בנתב"ג? בדקנו    (צילום: אורי דבידוביץ' במאי: אסף קוזין)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ובחזרה לנתונים על יציאות הישראלים לחו"ל: 8.3 מיליון מהיציאות של הישראלים היו בדרך האוויר (עלייה של 7%); 777 אלף יציאות היו בדרך היבשה (עלייה של 25%), כאשר 499 אלף מאותן יציאות בדרך היבשה היו לסיני (זינוק חד של 31%). בדרך הים נרשמו 91 אלף יציאות (נסיקה של 52%).

 

כרבע מכלל היציאות לחו"ל (2.4 מיליון) נרשמו בחודשי הקיץ (יולי-אוגוסט). מספר היציאות הגבוה ביותר דרך נתב"ג נרשם ב-26 בספטמבר: כ-50 אלף נוסעים טסו באותו יום, לעומת 22 אלף יציאות בממוצע ליום.

אינפו ( )
 

בחזרה לנתוני הכניסה לישראל: במהלך 2019 נרשמו 353 אלף כניסות של מבקרי יום (עלייה של 31%), ו-94 אלף מתוכן היו כניסות של נוסעים בשיוט.

אינפו ( )
 

כמו בשנים הקודמות, גם בשנת 2019 מספר כניסות המבקרים הגבוה ביותר היה מארה"ב – יותר ממיליון כניסות שהן כ-21% מכלל הכניסות. את השביעייה הראשונה בדירוג המדינות שמהן מגיעים הכי הרבה מבקרים משלימות רוסיה, צרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה ואוקראינה.

תיירות סיניות בים המלח (צילום: Shutterstock)
תיירות סיניות בים המלח(צילום: Shutterstock)
 

בעשור החולף נרשמו 3.6 מיליון כניסות של מבקרים בממוצע לשנה, ו-3.2 מיליון כניסות של תיירים בממוצע לשנה. במהלך השנה החולפת חלה עלייה של 35% במספר המבקרים ושל 41% במספר התיירים לעומת הממוצע השנתי של העשור.

 

בדו"ח הלמ"ס נכתב עוד כי "התיירות העולמית גדלה בהתמדה בעשור החולף, ומספר כניסות התיירים בעולם עלה מדי שנה. בישראל, לעומת זאת, מספר כניסות התיירים לארץ לא עלה ברציפות, ובשנים 2016-2014 הוא היה נמוך מזה שנרשם בשנת 2013, ככל הנראה בעקבות אירועים ביטחוניים שהתרחשו בארץ בשנים אלו (בעיקר מבצע "צוק איתן" ביולי-אוגוסט 2014).

 

"בשנים 2019-2017 נרשמו שיאים במספר כניסות התיירים לארץ מדי שנה: 3.6 מילון כניסות ב-2017 (עלייה של 25% לעומת 2016), 4.1 מיליון כניסות ב-2018 (עלייה של 14%) ו-4.6 מיליון כניסות ב-2019 (עלייה של יותר מ-10%).

 

גם הישראלים טסו יותר בעשור האחרון. מאז שנת 2010 חלה עלייה רצופה (פרט לשנת 2012) במספר היציאות לחו"ל של הישראלים. החל משנת 2013 גדל מספר יציאות הישראלים לחו"ל ביותר מ-8% בשנה, ככל הנראה בעקבות הסכם "השמיים הפתוחים" שהוביל להוזלת הטיסות.

 

למה אנחנו טסים כל כך הרבה?    (צילום: בראל אפרים)

למה אנחנו טסים כל כך הרבה?    (צילום: בראל אפרים)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ההכנסות מתיירות ב-2019: 22.5 מיליארד שקלים

628 אלף ישראלים יצאו לחו"ל בחודש דצמבר. 598 אלף מהיוצאים לחו"ל יצאו פעם אחת בלבד במהלך החודש, והשאר (30 אלף) יצאו בחודש זה פעמיים או יותר. 16 אלף מהיציאות שנרשמו היו של אזרחי ישראל שמתגוררים בחו"ל ובאו לארץ לביקורי מולדת. 

 

על פי נתונים מנוכי עונתיות, בשלושת החודשים האחרונים, אוקטובר-דצמבר 2019, נרשמו 813 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל בממוצע לחודש, עלייה לעומת שלושת החודשים הקודמים, יולי-ספטמבר 2019, שבהם נרשמו 753 אלף יציאות בממוצע לחודש.

אינפו ( )
 

כתבנו איתמר אייכנר מוסיף כי שר התיירות יריב לוין אמר אתמול בישיבת הממשלה כי התיירות היא מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. לדבריו, סך ההכנסות מתיירות נכנסת בלבד בשנת 2019 הגיע לכ-22.5 מיליארד שקלים. כמו כן, כלל המועסקים הישירים בתעשיית התיירות בשנת 2019 היה כ-153 אלף איש, מתוכם 13,600 מועסקים חדשים.

 

השר הציג בפני הממשלה את השינויים במדיניות השיווק שבוצעו בשנים האחרונות, אשר כוללים בין היתר מעבר ממיקוד בתיירות צליינית לתיירות של חופש ונופש. כמו כן הסביר השר לוין על מעבר לשיווק תתי-מותגים בישראל, כמו למשל תל אביב וירושלים, שמשווקות בקמפיין Two Cities, One Break, והמותג אילת שמשווק בעונת החורף באירופה עם סרטון של מעבר חד מכפור לשמש, וחופים עם מזג אוויר נוח כל השנה.

 

לוין הזכיר גם את הנוהל של תמרוץ חברות תעופה בנתב"ג ובאילת, שהביא לפתיחת 17 יעדים חדשים לאילת (45-50 טיסות בשבוע), ו-23 יעדים חדשים לנתב"ג (58 טיסות בשבוע). השר הזכיר כי לפני הפעלת הנוהל נחתו באילת כארבע טיסות בשבוע בלבד.

 

"לקח לנו 30 שנה משנת 1948 להגיע לתייר המיליון", סיכם לוין. "עוד 16 שנה, בשנת 1994, להגיע לתייר ה-2 מיליון. בתחילת הקדנציה הנוכחית הצלחנו להגיע לתייר ה-3 מיליון. בשנת 2017 דילגנו תוך שנה ל-4 מיליון, והשנה כבר חצינו את הקו של 4.5 מיליון תיירים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שחר חי
תורים בנתב"ג, ארכיון
צילום: שחר חי
מומלצים