שתף קטע נבחר

 

בחודש הבא: הקלות משמעותיות לנוסעי הרכבת בסופי השבוע

במשך כחודש נאלצים נוסעי הרכבת להיעזר בשירותי תחבורה ציבורית ושאטלים כדי להגיע למחוז חפצם בימי שישי ובמוצאי השבת, זאת בשל עבודות חשמול המסילות שעדיין לא הסתיימו. נוסעים רבים התלוננו על הסרבול והקושי שבמצב הנוכחי: "הנסיעה מתארכת משמעותית". רכבת ישראל: "מדובר בפרויקט מסובך ומורכב"

במשך שלושת השבועות האחרונים, בימי שישי ובלילות שבין שני עד חמישי, לא ניתן שירות רכבות מלא לציבור, כשרכבת ישראל טרם פרסמה את מועד סיום העבודות ושובן של הרכבות לפעילות מלאה. נוסעים סיפרו אמש (שישי) ל-ynet על הקשיים שבנסיעה בשאטלים שמעמידה לרשותם הרכבת, ועל היעדר תגבור אוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית. החדשות הטובות: תחנות תל אביב ישובו לפעילות סדירה ככל הנראה כבר בחודש הבא. החדשת הרעות: תחנות מסוימות ייסגרו והשיבושים יימשכו לפחות חמש שנים.

 

עומסים בתחנת סבידור מרכז    (צלום: מוטי קמחי)

עומסים בתחנת סבידור מרכז    (צלום: מוטי קמחי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 
עבודות התשתית בקו הרכבת בין תל אביב לחיפה אשר גורמות לעומסים בתחנת סבידור מרכז בעקבות ביטול הקו (צילום: רכבת ישראל)
"פרוייקט טכנולוגי מורכב ביותר". עבודות החשמול ברכבת ישראל(צילום: רכבת ישראל)
לפי הודעת הרכבת, בימי שני עד חמישי בשעות הלילה בלבד (22:40-4:30), וכן בימי שישי בלבד (בכל שעות הפעילות) יחולו שינויים בתנועת הרכבות באזור ת"א. תחנות ת"א השלום, ת"א סבידור מרכז, ת"א האוניברסיטה, מודיעין, נתב"ג (בימי שישי בשעות היום בלבד), כפר חב"ד ולוד גני אביב, ייסגרו.

 

המשמעות היא שרכבות בכלל הקווים מלבד קו הנגב המערבי (באר שבע-אשקלון-ראשל"צ משה דיין-ת"א-רעננה) – תחלנה ותסיימנה את נסיעתן מכיוון דרום בתחנת לוד, ומכיוון צפון בתחנת הרצליה (במקום בתחנת ת"א סבידור מרכז).

 

רכבות בקו הנגב המערבי  – מתחילות ומסיימות את נסיעתן מכיוון דרום בתחנת ת"א ההגנה (באותה מתכונת שהופעלה בחודשים האחרונים), ומכיוון צפון מזרח בתחנת בני ברק (במקום בתחנת ת"א סבידור מרכז).

 

רכבות הלילה מכיוון צפון (מנהריה דרך תחנות עכו, קריית מוצקין, חיפה, בנימינה, חדרה מערב, נתניה, הרצליה ות"א סבידור מרכז) - תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת הרצליה (במקום בתחנת ת"א סבידור מרכז).

 

ההצפה בתחנת הרצליה    (באדיבות עמוד הפייסבוק בארכבת)

ההצפה בתחנת הרצליה    (באדיבות עמוד הפייסבוק בארכבת)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 
עומסים לעלייה על קו אוטובוס 910 מתל אביב לחיפה בעקבות ביטול קו הרכבת ()
נוסעים רבים העדיפו לעבור לאוטובוס. עומס בקו 910
ברכבת ניסו להתגבר על השינויים בפעילות הקווים באמצעות הסעת חיילים החוזרים מבסיסי הדרום ברכבות בין לוד לעכו, וכן על ידי מערך של שאטלים ללא תשלום בין תחנות לוד - ת"א ההגנה - הרצליה, בין תחנות הרצליה-ת"א סבידור מרכז-נתב"ג (היסעים אלה יופעלו לאורך כל שעות הלילה), בין תחנות בני ברק-ת"א האוניברסיטה- ת"א סבידור מרכז-ת"א ההגנה ובין תחנות נתב"ג ומודיעין. 

 

נעמי, שיצאה מתחנת סבידור מרכז לתחנת חוצות המפרץ בחיפה, המתינה לשאטל לתחנת הרצליה במשך כ-20 דקות, זאת לאחר שהתקשתה לאתר את מיקומו: "לקח לי המון זמן עד שהבנתי איפה נמצא השאטל. בסופו של דבר עלינו עליו לאחר 20 דקות של המתנה, אך לנוסעים רבים לא היה מקום". היא סיכמה כי נסיעתה הנוכחית התארכה בכ-40 דקות. 

 

בסמוך לתחנת תל אביב ההגנה פגשנו את רובי, תושב תל אביב שניסה לעשות את דרכו לנתב"ג. "אני שמח שהרכבת דאגה לפיתרון אחר ויש גם סדרן שעוזר לנו, אבל השאטלים לא עומדים בזמנים", אמר.

 

בתוך כך, בתחנת הרצליה, אליה מגיעים כלל הנוסעים מצפון, הוצף מסדרון המעבר לרציפים, והמעלית המשמשת בין היתר אנשים עם מוגבלויות הושבתה. הדבר נבע מפיצוץ של צינור מים מתחת לתחנה.

 

רטיבות בתחנת הרכבת בהרצליה (באדיבות עמוד הפייסבוק בארכבת)
המעלית בתחנת הרצליה שהושבתה בשל הצפה(באדיבות עמוד הפייסבוק בארכבת)

נוסעים רבים העדיפו לעשות את דרכם לצפון הארץ באמצעות קווי התחבורה הציבורית. מבדיקה עלה שאלו כלל לא תוגברו על אף שפעילות הרכבת איננה תקינה. קו 910, הישיר מחיפה לתל אביב, יצא שלוש פעמים בשעה, בדיוק כמו בכל יום שישי, ובקשות לתגבור האוטובוסים הגיעו לאגד רק לאחר פניית ynet.

 

השיבושים בתנועת הרכבות בלילות ובסופי השבוע הם השלכה של פרויקט הדגל של החברה לחשמול קו המסילות, בפיגור עצום אחרי מדינות מפותחות רבות שבהן כבר לא נוסעות כלל רכבות המונעות באמצעות דיזל. במרץ 2017 אמורה הייתה להיות רכבת חשמלית מירושלים ועד לתחנת הרצליה, אלא שהפרויקט התעכב ורק החל מדצמבר 2019 נוסעות רכבות חשמליות לבירה מתחנת תל אביב ההגנה בלבד, כשנוסעים המעוניינים להגיע לעיר מיעדים אחרים נאלצים להחליף רכבת.

  

ברכבת הבהירו שהקו המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים המורכבים ביותר שבוצעו בישראל, וכי הן מתבצעות כעת הן עבור רציפות הקו ועבור חשמול כלל הרשת הרכבתית בישראל. 

 

מרכבת ישראל נמסר: "במסגרת העבודה להרכבת המערכות החשמליות על גבי המסילות, מתבצעת מידי שישי עבודה מאומצת לחישמול מקטעי המסילה באיזור תל אביב. זאת למען השיפור השירות הרכבתי לכל הארץ, הגדלת תדירות הרכבות וצמצום זיהום האוויר.

 

"מלאכת חשמול מסילה פעילה הינה מורכבת ומאתגרת, הנדסית, בטיחותית ותפעולית, ומצריכה הפסקת תנועת הרכבות לזמנים קצובים. על מנת לצמצם למינימום את אי הנוחות, העבודות מתבצעות בימי שישי ובשעות הלילה, בהם מספר הנוסעים נמוך יחסית.כבר בקרוב ישופר משמעותית השירות עם חידוש התנועה בימי שישי בתחנות רבות ובהן מרבית תחנות תל אביב, אך יתכנו הפסקות פעילות יזומות נוספות גם בהמשך, בהתאם לצורכי השלמת הפרויקט".

 

מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נמסר: "במסגרת עבודות חשמול המסילה מתבצעות עבודות במהלך כל השבוע. כדי לצמצם למינימום את הפגיעה בנוסעים, עבודות שנדרשות זמן ממושך יותר מאשר לילה, מתבצעות בסופי השבוע".

 

 

 

 


פורסם לראשונה 14/02/2020 20:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רכבת ישראל
רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
מומלצים