שתף קטע נבחר

 

"ילדים דחוסים כמו סרדינים": תושבי בית שמש מחו על מצב התחבורה

מכרזים להפעלת שירותי תחבורה ציבורית ותגבור אוטבוסים מתעכבים כבר יותר מחצי שנה ופוגעים בתושבים, שמתלוננים על מציאות קשה: "אנשים בני ערובה בשכונות שלהם". ראש העיר: "קוראת למשרד התחבורה לפתור את המצוקה". הרשות הארצית לתחבורה ציבורית: "עושים את המירב"

 

הפגנת תושבי בית שמש    (צילום: נחמן גולדשטיין)

הפגנת תושבי בית שמש    (צילום: נחמן גולדשטיין)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 
תחבורה ציבורית כושלת, קווים שלא יוצאים, שכונות שלמות שמנותקות משירות - זה המחיר אותו משלמים תושבי בית שמש, שרבים מהם משתייכים למעמד סוציו-אקונומי נמוך ולא מחזיקים ברכב פרטי, זאת כתוצאה ממאבקים משפטיים של חברות רבות עוצמה. היום (שלישי) הם יצאו להפגין ולדרוש תחבורה ציבורית הולמת.  

 

בבית המשפט העליון מתקיים הליך בסוגיית רכש הגומלין במכרזי התחבורה הציבורית שמעכב יותר מחצי שנה שבעה מכרזים להפעלת שירותי תחבורה ותגבור מאות אוטובוסים במקומות שונים, ובהם בית שמש. בתוך כך, התושבים טוענים כי גם אם יקבלו את תוספת השירות, היא לא תתאים לקצב גדילתה של העיר.
 
המצוקה הקשה של התושבים מתבטאת בשטח במחסור חמור בקווי השירות העירוניים שגורמת לצפיפות מסוכנת באוטובוסים, לוחות זמנים קצרים, שכונות שלמות שאוכלסו וסובלות מנתק מוחלט מתחבורה ציבורית, עירונית ובינעירונית.

 

יעקב אלפרין, ממארגני ההפגנה, סיפר בשיחה עם ynet: "השכונה שלנו, רמת בית שמש ג'2, התאכלסה לפני 18 חודשים ויש כאן למעלה מ-2,000 ילדים. אין כאן חנויות מסחר חוץ ממכולת אחת והחיבור למרכז המסחרי הקרוב ביותר מצריך נסיעה באוטובוס שלא מגיע. בכל בוקר לוקח לילדים שלנו, שנדחסים כמו סרדינים לאוטובוסים, שעה שלמה להגיע לבית הספר שלהם. מבטיחים לנו כל הזמן הבטחות שהמצב הולך להשתנות, אבל זה לא קורה ולכן יזמנו את ההפגנה הזאת. בינתיים זה חלום רחוק".

 

נתן רובינשטיין, חבר בועד הפעולה של תושבי בית שמש הוסיף: "בשכונות אחרות בעיר המצב לא בהרבה יותר טוב. בחלק מהן אין תחבורה ציבורית אחרי השעה שמונה בערב. אנחנו דורשים שיקחו כסף שכבר מונח ויוסיפו שירותים מידיים. אנשים כאן פשוט בני ערובה בשכונות שלהם. זו מסכת איומה של ייסורים עם התחבורה הציבורית כאן".

 

הצפיפות בקווי התחבורה הציבורית

הצפיפות בקווי התחבורה הציבורית

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 
 

 

הפגנה של תושבי בית שמש נגד משרד התחבורה (צילום: נחמן גולדשטיין)
הפגנה של תושבי בית שמש נגד משרד התחבורה(צילום: נחמן גולדשטיין)

צפיפות באוטובוס בבית שמש ()

ראש העיר עליזה בלוך הצטרפה למאבק שארגנו התושבים ואמרה: "ליבי עם השכונות שעדיין לא מקבלות מספיק מענה תחבורתי. בהזדמנות זו אני קוראת שוב למשרד התחבורה להאיץ את התהליכים כדי לפתור את המצוקה בשכונות המנותקות כמו גם יתר תושבי השכונות שסובלים ממחסור חמור בקווי שירות, ולתכנן היטב את מכרזי התחבורה מחדש כך שיתאימו לצרכי העיר הצומחת".

 

היא הוסיפה: "בחודשים האחרונים אני מובילה מאבק בלתי מתפשר מול משרד התחבורה וכל הגורמים הרלוונטיים, ואמשיך לזעוק את זעקתם הצודקת של תושבי בית שמש עד שיימצא פתרון למצוקה הקשה".

 

יוסי סעידוב מארגון 15 דקות מלווה את מחאת התושבים: "אנחנו גאים להיות שותפים ולקחת חלק במאבק של תושבי בית שמש לשיפור התחבורה הציבורית. כאשר התחבורה הציבורית גרועה, היא פוגעת בכולנו - בחרדים, בחילונים, בדתיים ביהודים, בערבים וגם בנהגי הרכב הפרטי שסובלים מפקקים שהולכים וגדלים".

 

מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמסר: "באחרונה התקבלו בעבור בית שמש תוספות שירות ונוספו קווים חדשים. בשווי עשרות מיליוני שקלים. המשרד עושה את המירב ונמצא בקשר הדוק עם העירייה על מנת לשפר את מצב התחבורה בעיר. במצב שבו מכרזי התחבורה נמצאים בבית המשפט בלי הכרעה, קיים קושי לקדם את התחבורה כפי שאנשי המקצוע רוצים. כמובן שמכרזים הותאמו לשנה שבה פורסמו וכאשר ישתחרר הפלונטר המשפטי הם יותאמו לצורך הקיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים