צה"ל פרסם מספר שגוי למוקד הקורונה - והחיילים הגיעו ל"הוט"
המספר פורסם לחיילים במסגרת קו פתוח לסיוע בהתמודדות עם הנגיף, התקלה תוקנה לאחר שעות. דובר צה"ל: "טעות אנוש". עד כה אובחנו כחולים 58 חיילים, אחד מהם החלים והשאר במצב קל
בצה"ל השיקו השבוע מוקד מיוחד לחיילים להתמודדות עם נגיף הקורונה, שבו יכולים המשרתים לקבל מידע או לדווח על עצמם בעניין הנגיף המתפשט. אולם, המספר שפרסמו תחילה (6900*) שייך בכלל לחברת "הוט".
חיילים שהתקשרו למספר הזה הופתעו לשמוע את נציגות חברת התקשורת הגדולה. פניות החיילים לא גרמו לקריסת המוקד הטלפוני של הוט, ולפי צה"ל, התקלה תוקנה תוך מספר שעות. כבר בסוף השבוע פורסם באתרי צה"ל בנושא הקורונה המספר המתוקן - 6690*. המספר שייך למרכז המידע של חיל הרפואה "קול הלב".
פתיחת המוקד הוא חלק ממדיניות צה"ל להרחיב ככל האפשר את הטיפול בחיילים בנושא בתוך הצבא, מהשלבים הראשונים של התסמינים והחשש מהידבקות, דרך שלבי הבדיקה במעבדה שהוקמה בצריפין, ועד לטיפול עצמו. כחלק מהצעדים נפתח מרכז ההחלמה לחיילים במתקן הנופש הצה"לי באשקלון ובמתקנים המקבילים של הצבא שנפתחו לחיילים שצריכים להיות בבידוד.
למעשה, חיילים שנדבקו בנגיף נשלחים לאשפוז בבית חולים רק אם מצבם החמיר, אך כל עוד מצבם קל, צה"ל ייקח על עצמו את הליך הטיפול בהם. נכון למוצאי שבת ישנם 58 חיילים שנדבקו בקורונה, כולם במצב קל, ואחד מהם החלים. 3,697 חיילים נמצאים בבידוד, בהם משרתים בקבע ואזרחים עובדי צה"ל.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במסגרת השירות הרפואי הניתן לחיילים, הוקם בשבוע שעבר מוקד ייעודי למענה לשאלות בנושא הקורונה ותיאום הגעת צוותי בדיקה לחיילים במידת הצורך. ביום חמישי הופצה למערכות התקשורת ופורסמה בפלטפורמות צה"ל איגרת בנושא. לאחר מספר שעות התגלה כי בשל טעות אנוש הופץ מספר טלפון שגוי. מיד עם גילוי הטעות, היא תוקנה בכל מערכות התקשורת בהן פורסמה. אנו מצרים על הטעות וכן על העומס שנוצר".