המתווה המתגבש לחזרה ללימודים: פתיחה חלקית של הכיתות ולמידה מרחוק
תלמידי החינוך המיוחד צפויים לחזור ללימודים בשבוע הבא, ואחריהם ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ב', שילמדו בקבוצות קטנות יומיים או שלושה בשבוע. יתר התלמידים ילמדו מרחוק עד סוף השנה
משרד החינוך גיבש מתווה לפתיחה חלקית והדרגתית של מוסדות החינוך החל מהשבוע הבא. ביום חמישי צפויים לחזור ללימודים תלמידי החינוך המיוחד, בכפוף לאישור משרד הבריאות. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב (חמישי) דיון עם שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וגורמי רפואה ומדע בכירים. בדיון מוצגות תוכניות שונות להקלת ההגבלות.
משבר הקורונה - עדכונים אחרונים:
- עימות חריף בין משרדי האוצר לבריאות: "ככה לא נראית אסטרטגיית יציאה"
- עלייה בנדבקים ביישובים הערביים
- למרות ההצהרות: ירידה של כ-2,000 בדיקות קורונה ביום
- אוסטריה תערוך בדיקות קורונה לכל הדיירים והעובדים בבתי אבות
בפני ראש הממשלה והשרים מוצגות כלל החלופות שהועלו במסגרת הדיונים. הגורמים הרלוונטיים יציגו בפני הנוכחים את האסטרטגיה שגובשה לאחר שיח ממושך ועבודת מטה רחבה של כלל המשרדים וצוותי המומחים. במל"ל ערכו שיח עם מדינות שונות בעולם בנושא ולמדו על האתגרים וההצעות השונות. שר החינוך רפי פרץ אמר בדיון: "חייבים להחזיר את החינוך המיוחד וגני הילדים במתכונת של תלמיד אחד או שניים כבר מהשבוע הבא. יש לקבוע תו תקן וכל בית ספר או מנהל יהיה חייב לעמוד בו".
משרד החינוך: לא כולם יחזרו לכיתות, הלמידה מרחוק תימשך
במסגרת התוכנית שגובשה במשרד החינוך, לאחר חזרתם של תלמידי החינוך המיוחד צפויים ילדי הגנים ותלמידי כיתות א' עד ג' לשוב ללימודים בקבוצות קטנות ובמשך יומיים או שלושה בשבוע. תלמידי כיתות ד' עד י' לא יחזרו לבתי הספר וימשיכו בלמידה מרחוק עד סוף השנה.
בחוזר שנשלח אתמול לבתי הספר נכתב כי "העיקרון המנחה עליו אנו מתבססים הוא שהלמידה מרחוק תלווה אותנו עוד זמן רב ותהווה בהמשך השלמה ללמידת התלמידים ברגע שיוכלו להגיע למוסדות החינוך". בין היתר נקבע שכל יום לימודים יתחיל ויסתיים בשיחה עם מחנכי הכיתות. המורים יקבלו חומרי הדרכה ויוכלו להיעזר במוקד טלפוני.
לראשונה קבע משרד החינוך היקף שעות מחייב בלמידה מרחוק. תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו לפחות 29 שעות שבועיות, בכיתות ג'-ד' 31 שעות שבועיות ובכיתות ה'-ו' 32 שעות שבועיות לפחות. עוד נקבע כי התלמידים ילמדו לפחות חמישה ימים בשבוע ולא פחות מארבע שעות ביום.
התלמידים יחולקו לארבע קבוצות הטרוגניות קבועות, לצורך תרגול ומשימות משותפות, כך שכל תלמיד יפגוש במסגרת קבוצתית את המורה: בכיתות א'-ב' לפחות פעם אחת ביום ובכיתות ג'-ו' לפחות פעם אחת ביומיים.
המשרד הנחה את בתי הספר לגבש מערכת שבועית מפורטת והמליץ שבכל כיתב ישובצו שני מורים קבועים לתכנון וביצוע הלמידה מרחוק - מחנך הכיתה ומורה עמית. תוכנית הלימודים תכלול תוכנית העשרה תרבותית במערכת לפחות פעם בשבוע.
גם היקף המטלות שניתן יהיה לתת לתלמידים נקבע מראש. בכיתות א1-ב1 ניתן לתת עד 20 דקות ליום, כיתות ג'-ד' עד חצי שעה ליום וכיתות ה'-ו' עד שעה. המשרד אסר על המורים להוציא תלמידים מקבוצת הלמידה בשל אי ביצוע המשימות.
חמישה יעדים מרכזיים הוגדרו בלמידה מרחוק: לכל תלמיד תהיה מערכת לימודים שבועית ברורה, שיעור ההשתתפות בלמידה מרחוק זהה לשיעור הנוכחות בלמידה בשגרה, כל תלמיד יקיים קשר אישי רצוף עם דמות חינוכית מבית הספר, כל תלמיד יקיים קשר מתמשך עם קבוצת בני גילו וכל תלמיד ילמד ויתקדם בתחומי הידע שנלמדים במסגרת הלמידה מרחוק.