מאות אנשים הגיעו בשעות האחרונות לחנויות איקאה בראשון לציון ובנתניה. ההמונים עמדו בחוץ כשמחשב בכניסה בודק שיש 250 אנשים בחנות בלבד.
"איך שאתה נכנס, בכניסה לחניון יש לך שעה וחצי המתנה", סיפר אחד הלקוחות ל-ynet. השומרים מודיעים את זה לאנשים, ומספרים שאנשים צועקים עליהם שיכניסו אותם, הם מחכים בתור ואין מה לעשות. חייבים לחכות שאנשים אחרים ייצאו ואז להכניס. אנשים היו בהסגר רק חשבו איך מחליפים את הריהוט בבית".
בתורים מחוץ לחנויות עמדו עשרות אנשים, כולל ילדים. "הילדים ללא מסכות", מתארים לקוחות. לקוחה שהגיעה למקום סיפרה ל-ynet שעזבה אחרי המתנה של חצי שעה. "חום אימים, אנשים לא שומרים מרחק. הרשת מחלקת מים לעומדים בתור, אבל התייאשתי".
לקוח שהגיע למקום עם אשתו ובנו אמר ל-ynet: "טוב שפתחו את החנות, שאנשים יוכלו להתאוורר. באנו לקנות מיטה לבן שלנו. התור היה נעים, ככה צריך לעשות את זה".
לקוחה בשם רווית בן אור, סיפרה שהגיעה למקום כדי לקנות ציוד לפעוטון שלה. "היינו בחרדות קיום מזה שאיקאה נסגרה, כי אני ובעלי פותחים פעוטון ובלי איקאה אין גן. הרגשתי שהכל היה מאוד מסודר בתור, דאגו לכיסאות ולמים".
ניסן ואסתי אשר, זוג שהגיע לחנות, אמרו כי "התור היה די מהיר, זה לא אידיאלי להסתובב עם מסכות בבניין סגור, אבל אנחנו לא רואים פתרון אחר כרגע. חיכינו חודש ומשהו לקנות מערכות ישיבה למרפסת, אם כבר אנחנו בבית - שיהיה נחמד".
בתוך החנויות, הרשת כאמור מגבילה את מספר הקונים ל-250 בלבד -לפי מספר הקופות. מדובר בחנויות ששטחן כ-30 אלף מ"ר. הקונים מורשים להיכנס עם מסכות בלבד ומחלקים להם גם כפפות. בכניסה לחנות: עמדת תשאול, רישום ובדיקת חום. לצד בקבוקי מים, הרשת מחלקת לממתינים גם שמשיות.
איקאה חזרה לפעילות מצומצמת הבוקר, בעקבות ההיתר שנתנה הממשלה לפתיחת חנויות כלי בית וריהוט, איקאה הודיעה ללקוחות באתר האינטרנט שלה שתפתח חלק מחנויותיה.
מדובר בחנויות נתניה, ראשל"צ וחנות המטבחים בת"א. הן ייפתחו בימים א'-ה' בין 10:00 ל-19:00 ובימי שישי וערבי חג בין 9:00 ל-15:00. החנויות לא ייפתחו בינתיים במוצ"ש. המסעדות בחנויות לא יפעלו וכך גם אזור משחקי הילדים.
איקאה סגרה את כל חנויותיה לפני כחודש והוציאה את כל העובדים לחל"ת. היא אפשרה בתחילה לצרכנים לקנות אונליין דרך אתר חברת ההובלות שלה, בעלות של החל 250 שקל למשלוח. מדובר בשירות שפעל גם בימים כתיקונם, טרם משבר הקורונה והיה חיוני ללקוחות בעיצומו של המשבר. כעת יש הודעה באתר כי אין משלוחים אונליין.
בעמוד הפייסבוק של איקאה, לקוחות מתלוננים שהחברה ביטלה את השירות דווקא בימים אלה, בהם הוא נחוץ במיוחד. כך או כך, מדובר בשירות בעלות משלוח גבוהה במיוחד, בטח למי שקונה באתר פריטים שאינם מצריכים הובלה מאסיבית.
איקאה לא פירטה באתר שלה איך תתנהל הרכישה בחנויות ובאלו אמצעי מיגון תנקוט הרשת, אך כן הודיעה כי "כל חנויותינו מחזיקות בתו הסגול, כך שביקורכם בטוח ואנו משתמשים במיטב האמצעים להגנתכם ולהגנת עובדינו".