שתף קטע נבחר
 

הום סנטר מפטרת 200 עובדים

הרשת, שמעסיקה 1,400 עובדים, הוציאה 1,000 מהם לחל"ת. הבעלים אייל פישמן: "זה עולה לנו הרבה כסף ". ברשת מציינים כי גורלם של 600 עובדים נוספים תלוי בסיוע שיתקבל מהמדינה

 

צפו: פתיחת העסקים אחרי יותר מחודש    (צילום: אלכס גמבורג, ירון ברנר, משי בן עמי)

צפו: פתיחת העסקים אחרי יותר מחודש    (צילום: אלכס גמבורג, ירון ברנר, משי בן עמי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

נמשך גל הפיטורים במשק. ל"כלכליסט" נודע כי רשת הום סנטר, בבעלותו של אייל פישמן, נערכת לפיטורי 200 עובדים. מדובר בכ-14% מעובדי החברה, שמרביתם הוצאו עם פרוץ המשבר לחל"ת ולא ישובו לעבוד בחברה.

 

לעבור מחירום להתנעת המשק: השלב לעודד השקעות וצריכה 

הפיקוח על הבנקים: לא הועלו ריביות לעסקים ולמשקי בית - למעט משכנתאות

יום עצמאות בסגר: כמה יעלו עוף ובשר למנגל

 

החברה, המעסיקה 1,400 עובדים, הוציאה כ-1,000 עובדים לחל"ת והשאר נותרו לתת שירות באונליין ובסניפים שעשו משלוחים לבית הלקוחות.

 

 

הום סנטר (צילום: גבי קסלר)
הום סנטר. בינתיים באונליין(צילום: גבי קסלר)

 

עם מתן ההקלות הראשונות לפני כשבוע, החלה החברה להפעיל 36 מתוך 41 סניפיה והחזירה 35 עובדים מחל"ת. בשבוע הבא צפויה החברה להחזיר עוד 180 עובדים ובמקביל החלה בהליכי פיטורים של 200 עובדים. ההחלטה ביחס ל-600 עובדים נוספים תתקבל בהתאם למענה שתקבל הרשת מהמדינה.

 

בשיחה עם "כלכליסט", הסביר פישמן את ההחלטה לפטר עובדים בקושי לשאת בעלויות. "יש לנו צפי תשלומים גבוה מההכנסות וככל הנראה לא תהיה עזרה הולמת מהמדינה. עולה לנו להחזיק את העובדים בחל״ת כי עדיין משלמים ביטוח לאומי. העובדה שנתנו לנו לשלוח אותם לחל״ת במקום לפטרם אומנם מוצגת כעזרה מהמדינה, אך למעשה היתה מלכודת דבש. מעבר לביטוח הלאומי ששילמנו, גם הפסדנו כשני מיליון שקלים כתוצאה ממה שהפסידו קופות הפיצויים שלהם, ובהתאם לכך גדלה ההשלמה שלנו". פישמן הוסיף כי כעת החברה בוחנת האם עדיין אפשר להציל את רוב 600 העובדים שעדיין בחל"ת.

 

בשבוע שעבר הסביר פישמן ל"כלכליסט" את ההחלטה לפתוח את החנויות בנסיון למזער נזקים ורמז על הצפוי לבוא: "למרות הפשע הכלכלי המיותר שנעשה כלפינו וכלפי העסקים האחרים, קטנים כגדולים, למרות איכות הפתרונות העלובה וחוסר ההבנה של האוצר לגבי המצב והעתיד לבוא ולמרות שהפתרונות שמוצעים הם לא שוויוניים לנזק ואינם נגזרים מאופי ההגבלות והם בעיקר פופוליסטיים, אנו מחויבים למזער נזקים ולא נחזיק עובדים כבני ערובה. נעבוד במשמרת אחת ארוכה, שזה אומר שנחזיר רק חלק מהעובדים עד שנבין באיזה עולם כלכלי חדש אנו פועלים". פישמן הוסיף: "אנו לא מבינים מי באוצר חושב שאנחנו צעצוע שמכבים ומדליקים בלחיצת כפתור".

 

פישמן ציין היום כי על רקע הקושי בהמשך העסקת העובדים, הרשת פועלת בשלב זה במתכונת של משמרת יומית אחת ארוכה והתפוקה שלה, לאור "המגבלה הלא הגיונית" של ארבעה לקוחות לקופה מאוד נמוכה. 

 

"אם רוצים לצמצם מגע, המגבלה צריכה להתייחס לצפיפות, כלומר כמה לקוחות למ״ר ולא לקופה. נוצר מצב מגוחך ששיש תור ענק מחוץ לסניף. אף אחד מכותבי המגבלות לא מבין במה הוא מתעסק ושאין כמעט לקוחות בקופות ויש תור ענק מחוץ לסניף", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון שרון
בילו סנטר
צילום: ירון שרון
מומלצים