שתף קטע נבחר

 

האיור והסערה: "הפתרון הסופי", באתר מנהיג איראן

האייתוללה חמינאי פרסם באתר שלו לרגל "יום אל קודס" איור ובו רוקדים חיילים פלסטינים בירושלים, והשתמש במונח המצמרר מהשואה - לצד קריאתו להמשיך במאבק המזוין. כל זאת, על רקע הדיווחים על מלחמת הסייבר בין ישראל לאיראן, במרכזה מתקפה איראנית שנחשפה ב-ynet. מזכיר המדינה האמריקני פומפאו: "איור אנטישמי ודוחה"

 

הפתרון הסופי ()
האיור באתר של חמינאי

"הפתרון הסופי", באתר הרשמי של המנהיג העליון של איראן: המנהיג הרוחני של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, העביר אתמול (ג') את ברכתו לקראת יום אל-קודס שיחול ביום שישי הקרוב. במרכז הברכה הוצג איור צבעוני וססגוני המתאר את מזרח ירושלים, ובמרכזו מסגדי הר הבית. שר החוץ האמריקני מייק פומפאו גינה את האיור: "אנטישמי ודוחה. ארה"ב יודעת שדבריו של חמינאי לא מייצגים את כלל אזרחי איראן". 

 

גם בדובר צה"ל הגיבו בעמוד הטוויטר בשפה הפרסית: "זה הדבר היחיד שהרפובליקה האיסלאמית יכולה לעשות: ציור ילדותי שנועד לשכנע את עצמה שהחלומות שלה יתממשו יום אחד. הרפובליקה האסלאמית היא אנטישמית, מכחישת שואה ומשתמשת במונחים נאציים. מצד אחד, המציאות, ומצד שני - תקוות השווא של איראן".

 

 

באיור נראים חיילים פלסטינים, רכבי צבא, דגלי פלסטין וחיזבאללה, כלי נשק רבים ותמונות של חומייני, חמינאי, קאסם סולימאני וחסן נסראללה, בחגיגה המונית של שחרור ושמחה גדולה על פניהם של הערבים והאיראנים החוגגים שם. הכוונה כמובן היא לשחרור מעול השלטון הציוני. כותרת האיור הייתה "פלסטין עוד תהיה חופשית" ומתחתיה נכתב: "הפתרון הסופי - התנגדות (מזוינת) עד למשאל העם".

 

 

וכך, באתר הרשמי של המנהיג הרוחני העליון של איראן משתמשים במונח שהוא בוודאי הטעון והכואב ביותר עבור העם היהודי. הדברים באים על רקע מתיחות הולכת ומחריפה בין ישראל וארצות הברית מחד, לבין איראן מאידך. ב"ניו יורק טיימס" וב"וושינגטון פוסט" פורסם כי בשבועות האחרונים החליפו ישראל ואיראן מהלומות סייבר, שתחילתן במתקפת סייבר איראנית על תשתיות מים ישראליות שנחשפה ב-ynet - ולפי הדיווחים ואף נראה כי ישראל דואגת שהדבר יתפרסם.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי  (צילום: AP)
"המאבק המזוין צריך להימשך". חמינאי(צילום: AP)

 

מלחמת הסייבר בין ישראל לאיראן    (צילום: אלי סגל)

מלחמת הסייבר בין ישראל לאיראן    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

יש המעריכים שבישראל מקווים שמתקפת הסייבר על הנמל האיראני תסיים את המערכה הזו, אך במקביל נמשך המעקב הצמוד אחר פעילות הסייבר האיראנית. "אם הם ימשיכו ישראל תגיב, ובעוצמה משמעותית הרבה יותר", אמר גורם המעורה בנושא.

 

האיור פורסם כאמור לרגל יום אל קודס. זמן קצר אחרי המהפכה האיסלאמית הכריז האייתוללה חומייני כי כוחותיו עוד ישחררו את ירושלים. שמה בערבית ובפרסית, אל קודס, שימש ככינוי למבצעים, רחובות ובניינים באיראן. חומייני החליט להקדיש לעיר, השלישית בקדושתה למוסלמים, את יום השישי האחרון של חודש הרמדאן, ולערוך שורת טקסים שכולם סביב הקריאה לשחרור אל-קודס מהשלטון הציוני ומסירת הארץ לעם הפלסטיני. מאז הפך היום לאחד מהחושבים בלוח השנה האיראני והוא מצוין בשורת תהלוכות שבהן שורפים את דגלי ישראל וארצות הברית וקוראים סיסמאות חריפות בגנותן.

 

השנה, בגלל התפרצות נגיף הקורונה, בוטלו התהלוכות העממיות ההמוניות וכל מאמצי השלטון לקראת יום אל-קודס מתרכזים באינטרנט. כאמור, מתחת לאיור נכתב "הפתרון הסופי - התנגדות (מזוינת) עד למשאל העם". סיפור משאל העם מוסבר בהצהרה מטעם חמינאי באותו עמוד. "ירושלים תהיה חורמשהר השנייה", כותב חמינאי ומתייחס לעיר שהכיבוש שלה בידי איראן במלחמה העקובה מדם וארוכת השנים עם עיראק סימן את המהפך ביחסי הכוחות.

מי שרונים (צילום: google street view)
אחד ממתקני המים שנפגעו במתקפת הסייבר(צילום: google street view)

מט
(צילום: רועי עידן )

"אנחנו אומרים שהמאבק הכולל של העם הפלסטיני - המאבק המדיני, הצבאי, התרבותי והמוסרי - חייב להימשך עד שכובשי פלסטין ייכנעו לקולו של העם הפלסטיני", נכתב שם. "יש לבצע משאל עם מכל אזרחי פלסטין כולל מוסלמים, נוצרים, ויהודים פלסטינים (הכוונה לאלה שהיו בארץ ישראל עד 1917) וכל אלה שהוגלו אל מחוץ לפלסטין אבל הם פלסטינים, והם אלה שיקבעו איזה שלטון יהיה בפלסטין. עד אז, המאבק (המזוין) הזה צריך להימשך והוא יימשך".

 

ד"ר רז צימט, מומחה לאיראן מהמכון למחקרי ביטחון לאומי, אמר:"עולה כמובן השאלה אם מדובר בשימוש מכוון או פשוט בחוסר מודעות שערורייתית למונח הפתרון הסופי. אי אפשר להיות בטוח במאה אחוז, אבל קשה לראות בזה מקריות. אחר ששיח השואה קיים באיראן באופן מאוד אינטנסיבי, אם לא אובססיבי, לרבות מאמצים משמעותיים של השלטון להכחיש את השואה. גם חמינאי כינה בעבר את השואה 'מיתוס'".

 

"השלטון באיראן טוען שהוא עושה אבחנה בין יחסו ליהודים ליחסו לציונות ולמדינת ישראל", הוסיף צימט. "לפעמים זה ברור - כך למשל הניסיון שלהם לשכנע שהם באמת חוקרים את ההצתה שהתרחשה השבוע בקבר אסתר ומרדכי. לפעמים ההפרדה הזו כלל לא נשמרת, כמו למשל בנושא של הכחשת השואה".

 

בשני העשורים האחרונים פרסמו מנהיגים איראנים שורת הצהרות המכחישות את השואה, ערכו כנסים רבי משתתפים בנושא עם ואף תחרויות, כולל תחרויות קריקטורות, כדי להוכיח את הדבר ולהגחיך את השואה. נשיא איראן בעבר מחמוד אחמדינג'אד אמר כי "השואה היא שקר המבוסס על טענה מיתית שאינה ניתנת להוכחה" וכי "הציונים המציאו אגדה שיהודים נרצחו ונתנו לאגדה חותמת אלוהית, דתית ונבואית". חמינאי עצמו אמר: "לא יודע אם אכן הייתה שואה. במדינות האירופיות אף אחד לא מעז לדבר על השואה, ואנחנו לא יודעים אם היא אמיתית או לא. ואם היא אירעה, איך התרחשה". 

 

איתמר אייכנר השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים