פחות נתיב: החל מבצע סימון שבילי אופניים בתל אביב
כחלק מהתוכניות לצמצום תנועת המכוניות בכבישי תל אביב סימנה העירייה שביל דו-סטרי לרוכבי אופניים לאורך 300 מטרים על חשבון נתיב תנועה. זמן העבודה: שלוש שעות. הלילה יסומן שביל נוסף בדרום העיר. סגנית ראש העיר: "על שולחן העירייה לשנת 2020 - תוכנית ל-40 ק"מ שבילי אופניים"
אחרי ההכרזה על הפיכת 11 מקטעי רחובות למדרחובים, עיריית תל אביב ממשיכה להתקדם לעבר אחד מיעדיה המרכזיים בשנים הקרובות - צמצום תנועת המכוניות והעברת הולכי הרגל ורוכבי האופניים והכלים הזעירים לראש סדר העדיפויות.
תחבורה בעידן קורונה: העולם מתקדם – ישראל נתקעה מאחור
הקמת שביל אופניים - שבוע באירופה, ארבעה חודשים בישראל
אמש (ראשון) סימנה העירייה שביל אופניים לאורך 300 מטרים ברחוב פינסקר, בין כיכר דיזנגוף לרחוב בוגרשוב, על חשבון נתיב תנועה. מדובר בשביל "טקטי", שאינו מצריך עבודות תשתית מורכבות וסימונו לקח שלוש שעות בלבד והצריך משאבים מצומצמים.
השביל, שרוחבו 2.5 מטרים, הוא דו-סטרי, לעומת הרחוב שהוא חד-סטרי למכוניות, והוא נתון לשינויים ולהתאמות בהתאם לצרכים בשטח. במהלך הלילה תסמן העירייה שביל נוסף ברחוב סלומון שבשכונת נווה שאנן.
מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה אמרה "אנחנו מתכננים עוד שבילים כאלה, אבל במקומות שיש תחנות אוטובוס זה הליך מורכב יותר מבחינה תחבורתית. התחלנו לעבוד ב-22:00 וב-01:00 כבר יצאנו מהשטח. תוך שלוש שעות עשינו כמה מאות מטרים יפים,.
להבי ציינה כי הסימון הלילי התאפשר כי באותו רחוב אין חניה על הכביש, וגם אין יותר מדי אוטובוסים, כך שהשביל נסלל על חשבון נתיב בכביש. "אנחנו מתכננים עוד שבילי אופניים בעתיד, ועל שולחן העירייה מונחת תוכנית לשנת 2020 עם 40 ק"מ שבילי אופניים, שרובם מאופיינים בתכסית רדודה ושינויים מינוריים בדרכים".