שתף קטע נבחר

 

בני נוער בטיק-טוק אחראים למבוכת טראמפ?

בקמפיין טראמפ ציפו שהאולם שבו התקיימה עצרת ראשונה מתחילת הקורונה יהיה מלא עד אפס מקום. הצוות טען שיותר ממיליון הזמינו כרטיסים, אך בפועל כיסאות רבים היו ריקים. צעירים ברשת טוענים שהזמינו כרטיסים בתור מתיחה כדי להביך את הנשיא: "עבדו עליכם". הקמפיין מכחיש

 

טראמפ בעצרת הראשונה מאז הקורונה    (צילום : רויטרס)

טראמפ בעצרת הראשונה מאז הקורונה    (צילום : רויטרס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

משתמשים באפליקציית טיק-טוק טוענים שהם אחראים למבוכה של קמפיין טראמפ, יום אחרי העצרת שנערכה באוקלהומה. עצרת הבחירות שבה השתתף הנשיא הלילה בעיר טולסה הייתה הראשונה מתחילת משבר הקורונה. לפי כל הציפיות האולם אמור היה להיות מלא עד אפס מקום - אך בפועל נראו כיסאות ריקים רבים.  

ה אולם ב עיר טולסה ב אוקלהומה עצרת של דונלד טראמפ ארה
באולם הלילה באוקלהומה(צילום: רויטרס)

לפני העצרת אמר מנהל הקמפיין של טראמפ, בראד פרסקייל, שיותר ממיליון איש הגישו בקשות לכרטיסים (שהיו בחינם). בשבוע שעבר הכריז דונלד טראמפ: "כמעט מיליון איש ביקשו כרטיסים לעצרת בשבת בערב בטולסה, אוקלהומה!".

 

גורם באוקלהומה אמר שהקמפיין מצפה ש-100,000 איש יגיעו לאזור וינסו להיכנס לאולם, שבו 19,000 מושבים. כאמור, בפועל התמונה הייתה אחרת. טראמפ ומייק פנס היו אמורים להתייחס בנאומיהם ל"המונים" שנמצאים מחוץ לאולם, אך לאור הנוכחות הדלילה לא עשו זאת. לפי שירותי הכבאות בטולסה באולם היו פחות מ-6,200 איש.

ה אולם ב עיר טולסה ב אוקלהומה עצרת של דונלד טראמפ ארה
(צילום: AFP)

העצרת באולם בטולסה התקיימה למרות שבאוקלהומה דיווחו בימים האחרונים על עלייה במספר הנדבקים בקורונה. מחלקת הבריאות במדינה הזהירה את מי שמתכנן להגיע לאירוע, ואמרה שהמשתתפים יחשפו את עצמם לסכנת הידבקות בנגיף.

 

היועצים בקמפיין טראמפ תלו תקוות בעצרת. הם האמינו שעצרת מוצלחת תחזק את ה"בייס" של טראמפ ותשפר את מצבו בסקרים – שבהם מוביל יריבו ג'ו ביידן. בסביבת הנשיא העריכו שלמרות מגפת הקורונה קהל התומכים של טראמפ ימלא את היציעים באולם בטולסה.

דונלד טראמפ עצרת קמפיין בחירות טולסה אוקלהומה (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

אחרי המבוכה באוקלהומה גולשים ברשתות חברתיות שונות סיפרו שהם נרשמו לקבל כרטיסים בחינם לעצרת בתור מתיחה, ולא באמת התכוונו להגיע. גולשים סיפרו על המתיחה בפוסטים ובסרטונים שעלו באפליקציית שיתוף הסרטונים טיק טוק, שפופולארית במיוחד בקרב בני נוער.

 

רשת CNN דיווחה בשלישי על סרטון שפרסמה בטיק-טוק מארי ג'ו לאופ, שמשתמשת בהאשטאג #TikTokGrandma. בסרטון, שצבר כבר יותר מ-700,000 לייקים, היא קראה לגולשים להזמין כרטיסים – ולא להגיע לעצרת. סרטון אחר, שפנה למעריצי מוזיקת פופ קוריאנית (קיי-פופ) קרא לעשות אותו הדבר. רבע מיליון איש צפו בסרטון.

 

בשבועות האחרונים, על רקע ההפגנות בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, קהל מוזיקת הקיי-פופ לוקח חלק במחאה של תנועת Black Lives Matter ברשתות החברתיות. הם מוחים על פוסטים שמתנגדים לתנועה ומציפים ב"דואר זבל" את המשטרה בדאלאס, שביקשה ראיות לפעילות לא חוקית במהלך ההפגנות.

 

אמש, מחוץ לאולם בטולסה, היו כמה עימותים בין 30 מפגינים של Black Lives Matter לתומכי טראמפ שהמתינו להיכנס לאולם. בצוות הקמפיין של טראמפ אמרו היום שהמפגינים יצרו אווירה עוינת באזור, ומנעו מתומכי טראמפ להגיע לעצרת. זו לטענתם סיבה מרכזית למספר הצופים הנמוך.

דונלד טראמפ עצרת קמפיין בחירות טולסה אוקלהומה (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

בקמפיין טראמפ הגיבו בביטול לטענות "המתיחה" של הגולשים, ואמרו שכרטיסים לא נשמרו למי שמיהרו להירשם באינטרנט. לטענת הקמפיין כדי לקבל כרטיסים בפועל הנרשמים היו צריכים לחכות בתור באולם, ורק שם נהגו בשיטת "כל הקודם זוכה".

 

טים מורטה, דובר הקמפיין, הגיב לטענות: "שמאלנים תמיד עובדים על עצמם וחושבים שהם חכמים יותר. המשמעות שנרשמתם לעצרת היא רק שיש לכם הרשאה בטלפון הסלולרי. אבל אנחנו מודים לכם על פרטי הקשר". בראד פרסקייל טען שכאשר הקמפיין העריך כמה אנשים יגיעו לטולסה הוא פסל עשרות אלפי מספרי טלפון מזויפים.

דונלד טראמפ עצרת קמפיין בחירות טולסה אוקלהומה (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

למרות הטענות של קמפיין טראמפ היו שחגגו את "הניצחון" של הגולשים. חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז הגיבה לציוץ של מנהל הקמפיין פרסקייל, שטען שהתקשורת הרתיעה את הקהל שהתכוון להגיע, וכתבה: "למעשה הובסת על ידי בני נוער בטיק-טוק שהציפו את קמפיין טראמפ עם הזמנות מזויפות לכרטיסים ועבדו עליכם. האמנתם שמיליון איש רצו לראות את הבמה הפתוחה של העליונות הלבנה, ולמלא את האולם בזמן הקורונה".

 

אוקסיו-קורטז הודתה לקהל המעריצים של הפופ הקוריאני וכינתה אותם "בעלי ברית":  "בעלי הברית ב-קיי-פופ, אנחנו רואים ומעריכים גם את התרומה שלכם למען הצדק".  סטיב שמידט, אסטרטג רפובליקני לשעבר, הגיב לקמפיין טראמפ בטוויטר וכתב: "הבת שלי בת ה-16 והחברות שלה בפארק סיטי ביוטה הזמינו מאות כרטיסים. בני נוער אמריקנים עבדו עליכם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בעצרת הלילה באוקלהומה
צילום: רויטרס
מומלצים