בזמן שאנחנו מתכננים את חופשות החורף שלנו, גם תיירי העולם נמצאים במצב דומה ומחפשים את היעד הבא שבו הם ינפשו בעיקר בחודשים נובמבר-דצמבר, חודשי החגים בעולם הנוצרי וסוף השנה האזרחית 2023.
במשרד התיירות הבינו את החשיבות של תזמון הפרסום והיום (יום ג') יוצא המשרד בקמפיין חדש באירופה ובארה"ב, כשכולו הפעם דיגיטלי, כלומר ללא שלטי חוצות או פרסומות על תחבורה ציבורית וכדומה - כפי שהיה בשנים קודמות.
הפעם מנסים במשרד להיכנס לטרנד של חיפוש החופשה הספונטני. כלומר חיפוש לא לפי יעד ספציפי אלא לפי מה שיש ליעד להציע שמתאים למחפש באותו הרגע. במילה אחת: Anywhere - חופשה ללא יעד מוגדר.
משרד התיירות ערך בדיקה עם גוגל ומצא כי השנה נרשם זינוק של אלפי אחוזים בחיפוש טיסות ללא יעד ספציפי. בנוסף, נרשמה עלייה גלובלית של כ-400% בחיפוש של "טיסות ב-Google Flights לכל מקום" (Google Flights to anywhere) במחצית הראשונה של 2023 לעומת 2022.
וכך נוצר הסלוגן שנבחר להוביל את הקמפיין השנה: "Israel can take you anywhere", "ישראל תוכל לקחת אותך לכל מקום". כשהכוונה היא לכל מקום - במקום אחד. בישראל, כמובן.
הקמפיין, שעלותו נאמדת בכ-11 מיליון שקלים, יושק החל מהיום ובמשך השבוע באירופה במדינות: אנגליה, צרפת, איטליה וספרד ובארה"ב באמצעות פרסומות מטורגטות ביוטיוב ובטלוויזיות חכמות, ויימשך כחודשיים, כאשר הצפי במשרד הוא להגיע לכ-70 מיליון צופים ברחבי העולם.
"הקמפיין מייצר תחושות FOMO אצל הצופה"
"הקמפיין החדש שאנו משיקים, הוא לא עוד סרט מדף אחיד. הוא מדבר בשפה של התיירים, וממחיש את העוצמה של החוויה התיירותית בישראל, תוך כדי שהוא מייצר תחושת FOMO אצל הצופה", אומר שר התיירות, חיים כץ.
פירוש הביטוי FOMO הוא Fear of missing out, הפחד לפספס משהו. כלומר לפי השר כץ, הקמפיין השנה מנסה לגרום לצופה להבין שהוא חייב לבקר בישראל ועדיף בכולה, אחרת הוא יפספס.
לדבריו, אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית החדשה של המשרד, מבוססת על דאטה ותגובתיות לטרנדים העדכניים בעולם התיירות, "במטרה למשוך את תשומת ליבו של התייר הפוטנציאלי".
במשרד מסבירים שהפרסומות יצוצו לפי טרגוט של אנשים שמחפשים חופשה בצורה הזאת, של "חופשה בכל מקום" כאשר ישנן מספר גרסאות לאותו קמפיין. חלקן יתמקדו יותר בתל אביב ובירושלים וחלקן בישראל כולה.
הקמפיין החדש מגיע על רקע טענות שעולות מצד התאחדות המלונות ועיריית אילת על החלטת המשרד לעצור את סבסוד הטיסות מאירופה לשדה התעופה רמון השנה, לאחר שנים רבות שבהן הממשלה תמכה בתיירות מסוג זה לעיר הדרומית.
במשרד מתעקשים כי הסבסוד לא היה אפקטיבי, שכן הושקעו בו מיליונים רבים כשהתוצאה הייתה רק עשרות אלפים בודדים של תיירים שנשארו באמת באילת ולא יצאו אל מחוץ לישראל. בנוסף, אומרים כי ישנו צוות שבודק בימים אלו כיצד ניתן לייצר מודל חלופי שישאיר את התיירים באילת.