14 נוסעים ואנשי צוות נפצעו כאשר טיסת מפרת' שבאוסטרליה לדובאי נקלעה למערבולת אוויר קשה. גולש ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) פרסם צילום של סדק בתקרת הקבינה, וכתב: "הייתה לנו את הטיסה הכי גרועה אי פעם. באמת הרגשנו שזה הסוף כשפעמיים היטלטלנו בין התקרה לרצפה".
על פי דיווחים בכלי תקשורת בעולם, מטוס האיירבוס A380, מטוס הנוסעים הגדול בעולם, נקלע למערבולות האוויר בשמי המפרץ הפרסי ביום שלישי בבוקר.
דובר של החברה אישר כי המטוס נקלע למערבולת אוויר בלתי צפויה וכמה בני אדם נזקקו לטיפול רפואי לאחר הנחיתה.
ב"דיילי מייל" הבריטי ציטטו נוסע שסיפר כי המטוס נקלע למערבולת האוויר בזמן הגשת הארוחה, וכי נאמר לנוסעים להישאר במקומותיהם ולחגור חגורות בטיחות.
נוסעת שפרסמה ברשת X תמונות של הנזק שנגרם למטוס סיפרה כי שנייה לאחר שהטייס הודיע כי הם מתקרבים למערבולת אוויר היא ונוסעים נוספים התעופפו לתקרה. "הצוות היה תומך", סיפרה אותה נוסעת. "זה היה מאוד מפחיד עבור כולם, אפילו חשבתי באותו רגע – האם זהו, האם אני הולכת למות? אני מקווה שהפציעות והטראמות של האחרים יעברו במהרה".
לפני שנה אירעה תקרית קשה בעקבות מערבולות אוויר כאשר טיסה של חברת הוויאן איירליינס מפיניקס להונולולו נקלעה למזג אוויר קשה לקראת הנחיתה. 36 נוסעים ואנשי צוות נפצעו אז, מתוכם 11 באורח קשה.
בחודש יוני האחרון פורסם מחקר שקבע כי בשל משבר האקלים שכיחות מערבולות האוויר בטיסות זינק. ממצאי המחקר עולה כי מעל צפון האוקיינוס האטלנטי - אחד מנתיבי הטיסה העמוסים בעולם - משך הזמן השנתי הכולל של מערבולות חמורות גדל ב-55% מ-17.7 שעות ב-1979 ל-27.4 שעות ב-2020. לעומת זאת, השכיחות השנתית של מערבולות מתונות עלתה ב-37% מ-70.0 ל-96.1 שעות, בעוד ששכיחות של מערבולות קלות עלתה ב-17% מ-466.5 ל-546.8 שעות, באותו טווח שנים (1979 לעומת 2020).
"המערבולות משבשות את הטיסות ולעתים אף עלולות להיות מסוכנות. חברות התעופה יצטרכו להתחיל לחשוב על האופן שבו הן יתמודדו מול העלייה במערבולות, מכיוון שהיא עולה לענף 500-150 מיליון דולר בשנה בארה"ב לבדה, בין היתר בשל פציעות, נזק למטוסים ועיכובים בטיסות. כל דקה נוספת של טיסה דרך מערבולות אוויר עלולה להגביר את הבלאי של המטוסים, כמו גם את הסיכון לפציעות של נוסעים ואנשי צוות", אמר מארק פרוסר, דוקטורנט מאוניברסיטת רידינג.