שתף קטע נבחר

7 חברות יתחרו על בניית כביש גישה חדש לירושלים

בניית הכביש צפויה להימשך שלוש שנים, ועלותו המוערכת היא 400 מיליון שקל; הקבלן הזוכה אמור להיבחר עד תחילת יולי 2001.

שבע חברות קבלניות נבחרו היום (ג') למכרז הבינלאומי לכריית מנהרה בכביש הגישה החדש לירושלים. הכביש יוביל מצומת מוצא לשכונות הצפוניות של ירושלים.

ועדת המיון המוקדם לכריית המנהרה בכביש מספר תשע בחרה בחברות הבאות: אלגד, בשיתוף טרנסטרוי מרוסיה; יהודה שטאנג ובניו בשיתוף זובלין מגרמניה; אשטרום בשיתוף החברה הספרדית דרגדוס; אדום מחצבים ופיתוח בשיתוף דרגקאן מטורקיה; סולל-בונה בשיתוף מוסמטרוסטרוי הרוסית; בן-יקר-גת בשיתוף החברה הטורקית סראגין-אינסטט-מאקין, וחברת האחים ברזאני בשיתוף החברה הפולנית פבקה.

על החברות להגיש את הצעותיהן במהלך חודש מאי, והקבלן הזוכה אמור להיבחר עד תחילת יולי 2001.

במקביל הוחלט היום בפגישה בין נציגי משרדי האוצר והתחבורה לנציגי עיריית ירושלים, כי נתיב אחד בכביש תל-אביב ירושלים ממבשרת לכיוון ירושלים ייועד רק לתחבורה ציבורית, וישמש גם כנתיב אגרה לרכב פרטי.

נתיב האגרה אמור להיות פיילוט ל"נתיב אגרת גודש" - המשתמשים בנתיב בשעות העומס יחויבו באגרה, ולאורכו יהיו מתקנים לקריאת כרטיס-חכם לתשלום, אותו ירכשו הנהגים מראש. בניית הכבישים צפויה להימשך שלוש שנים, והעלות המוערכת היא 400 מיליון שקל.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרחיבים תשתיות. גם כביש אגרה
מרחיבים תשתיות. גם כביש אגרה
צילום: חיים זיו
מומלצים