מה הם הדברים שחשובים לכם באמת בחיים, מה מניע אתכם במסלול החיים ומה הם הדברים שלא הייתם מוותרים עליהם, ולא משנה מה? בתוך הכאוס הנוכחי והמתח הכללי, קל ללכת לאיבוד ולשכוח מה חשוב לנו באמת. קל לשכוח את היעד ואת הכלים הרבים שיש לנו כדי להגיע אל אותה מטרה עליונה, ומי אנחנו באמת, מעבר למסכת הריחוק וחומות הקושי והייאוש.
7 צפייה בגלריה
חלומות חלום גבר איש מטרה
חלומות חלום גבר איש מטרה
בדרך לאן אתם? יודעים?
(צילום: Shutterstock)

בכתבה לפניכם נדון בסימנים אותם נוכל לזהות בכפות הידיים, סימנים הטבועים בנו מלידה כחלק מהיותנו נשמות אל-זמניות, שמגיעים לחיים אלה עם מטרות, שיעורים וייעוד שנקבעו טרם החיים הנוכחיים. אותם סימנים יזכירו לנו את חלקו של הסיפור דרכו נבין מי אנחנו באמת ומה עלינו להשיג בחיים האלה, כדי שנקבל פרופורציה מרגיעה ומשמעות מחודשת, וכן כמה טיפים לבעלי סימנים מיוחדים לתקופת הקורונה.
דווקא בזמנים קשים כמו אלה שאנחנו חווים בשנה האחרונה עם המגפה, שמערערים את היציבות שלנו ואת הביטחון שלנו במי שאנחנו, דווקא עכשיו חשוב להיזכר מי אנחנו באמת ולא לוותר על המימוש האישי והרגשי.
ככירולוג שמתמחה באבחון וטיפול דרך כף היד אני פוגש הרבה אנשים שמחפשים לדעת מי הם באמת, ולמצוא את דרכם בתוך הסבך של הקיום האנושי.
דרך כף היד ניתן לזהות את המרכיבים המשתנים הרבים שלאדם יש יכולת להשפיע עליהם כדי להתגבר על הקשיים וללמוד משיעורי החיים השונים. דרך כף היד גם ניתן לזהות את ה-DNA הקבוע של הווייתו. אותם מרכיבים מולדים שאין לאדם שליטה עליהם והם הבסיס של אישיותו וייעודו.
הדרמטוגליפים בכפות הידיים הם אחד מהסימנים המולדים והקבועים שלא ניתן לשנותם, המלמדים על האיכויות העמוקות ביותר של האדם, התכונות המרכזיות ושיעורי החיים שלו.
דרמטוגליף הוא שילוב של שתי מילים: דרמה = עור, גליף=חריטה. אלה הם הסימנים החרוטים על העור - כמו טביעות האצבעות, למשל - שאינם ברי שינוי, ולראייה השימוש שעושות רשויות אכיפת החוק בטביעות האצבע כדי לזהות את האדם.
דרך טביעות האצבע ניתן לזהות את היכולות המולדות של האדם, החוזקות הטבועות בו והנושאים עליו לעבוד ולשפר בחיים האלה. בין אם זה מערכות יחסים וביטוי עצמי, עזרה ושירות לסביבה, יכולת קבלת החלטות, או היכולת לקבל את עצמו בשלווה.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shuttestock)
בנוסף לטביעות האצבע ישנן לפעמים גם טביעות בכף היד עצמה, הדומות לאלו שבקצות האצבעות, אך מיקומם הוא באזורים השונים של כפות הידיים.
אין מדובר בקווים הידועים כמו קו החיים, קו הלב, קו הראש, קו הגורל וכו', שיכולים להשתנות במהלך החיים, אלא בסימנים חרוטים על העור שנראים כצורות של לולאה, שבלול, או קשת ושאותם לא ניתן לשנות והם מעידים על ייעוד ותכונות מובנות של האדם.
לא לכולם יש סימנים דרמטוגליפיים על כפות הידיים עצמם, אבל מי שכן ניחן בהם, התכונות שעולות מתוך אותם סימנים הן חלק מהאדם ומהצורך שלו לביטוי אישי ומימוש עצמי שלא ניתן לשנות או להתעלם מהם.
להלן ארבעה סימנים:
1. לולאת הרצינות - לולאה שיוצאת בין האצבע הקמיצה לאצבע האמה (אצבע הטבעת והאצבע האמצעית).
7 צפייה בגלריה
לולאת הרצינות
לולאת הרצינות
לולאת הרצינות
אנשים שיש בידיהם את לולאת הרצינות הם אנשים חרוצים, בעלי מוסר עבודה גבוה וחוש אחריות מפותח. הם אנשים שמכבדים את האחר, וצריכים סביבת עבודה טובה כדי לתפקד כהלכה.
הם לא אוהבים לבזבז חומרים או לבזבז את זמנם, וכאשר הם יושבים ללא מעש בבית הם יכולים לחוות חרדה.
לכן, בתקופה הזאת של קורונה עם כל הבידוד והריחוק החברתי, חשוב שהם יעסיקו את עצמם בכל סוג של עשייה, אם בבית, אם בהתנדבות או כל פעולה שיכולה להכניס עשייה לסדר היום שלהם.
אנשים עם לולאת הרצינות מחפשים להבין דברים לעומק וללמוד דברים חדשים.
אצל אנשים עם ידיים רכות מאוד, עם קו ראש מתעקל וקווים רבים מעל קו הלב, סימן הלולאה מגביר את הדכדוך הטבעי שלהם ורגש של עצבות.
אנשים אלה זקוקים לפנאי, לצחוק ולבילויים כיפים שיוכלו לשמח ולעודד אותם ולא לקחת את החיים כל כך ברצינות.
אז גם בתקופת הקורונה מומלץ לבעלי לולאות הרצינות לרקוד בבית, לראות או לשמוע סרטים מצחיקים ולצחוק, לא משנה למה ומדוע.
2. לולאת הטבע - לולאה שיוצאת במאוזן מהצד החיצוני של כף היד למטה (גבעת ירח – הצד של הזרת) לכיוון אמצע כף היד.
7 צפייה בגלריה
לולאת הטבע
לולאת הטבע
לולאת הטבע
אנשים שיש להם את לולאת הטבע בכף היד הם אנשים עדינים, אוהבי שלום, אוהבים את הטבע, המקומות הפתוחים והים. הם אוהבים את החוץ והם יכולים לקבל קלאוסטרופוביה (פחד ממקומות סגורים) אם צריכים להיות במשרד או בבית יותר מדי שעות.
לכן, בתקופת הקורונה, מומלץ לאנשים אלה לעשות ספורט יחידני מחוץ לבית ולנשום כמה שיותר אוויר צח.
אנשים עם לולאת טבע הם אנשים אכפתיים, שדואגים לאחרים ולפעמים בוחרים במקצועות טיפוליים.
הם אוהבים בעלי חיים ומושפעים מאוד משינויים בכדור הארץ, מיקום הירח וגאות ושפל של הים, ולכן מצבי הרוח שלהם גם עלולים להיות משתנים.
3. לולאת הזיכרון - לולאה אלכסונית שיוצאת מאזור קו הראש, לכיוון הצד החיצוני של כף היד בגבעת ירח (הצד שמתחת לאצבע הזרת).
7 צפייה בגלריה
לולאת הזיכרון
לולאת הזיכרון
לולאת הזיכרון
אנשים שיש בכף ידם את לולאת הזיכרון הם אנשים מאוד אמפטיים, בעלי רגשות מפותחים ואינטליגנציה רגשית גבוהה. הם אוהבים להיות בבית, מה שטוב לתקופת הקורונה, ויחד עם זאת הם אנשים שאוהבים ליצור קשרים חברתיים.
אלה אנשים עם דמיון מפותח ופנטזיות. הם יכולים להתחבר לנושאים מטאפיזיים ורוחניים ביתר קלות, כמו יכולת טלפתית, למשל. הם גם אוהבים להיות בקרבת מקורות מים.
למרות השם "לולאת הזיכרון", הזיכרון הקצר שלהם הוא לא מאוד אמין. הם זוכרים בעיקר אירועים מאוד רחוקים ואפילו אירועים ששייכם לחוויות קולקטיביות מודחקות.
בתקופת הקורונה מומלץ לאנשים עם לולאות זיכרון לעשות מדיטציה כדי להתחבר לשלווה הפנימית, לעזור לאחרים בעזרת היכולת שלהם להרגיש את האחר ולהזדהות איתו, וליצור שותפויות חדשות שיניבו פירות בהמשך.
4. השבלול בגבעת ירח - הסימן נראה כמו מערבולת והוא נמצא בגבעת ירח, בצד החיצוני התחתון של כף היד – הצד מתחת לזרת.

7 צפייה בגלריה
מערבולת על גבעת הירח
מערבולת על גבעת הירח
מערבולת על גבעת הירח
אנשים עם שבלול על גבעת ירח הם אנשים אינדיבידואליסטים שאוהבים את ה-לבד שלהם, אבל הם שואפים לתרום לחברה.
הם מסתכלים על העולם כמשהו רחב מזוויות רבות ומגוונות ותמיד שואפים להבין יותר את העולם ואת עצמם.
הם בעלי כישרונות ייחודיים ובעלי תשוקה להביא את עצמם לידי ביטוי. הם מזדהים מאוד עם התפקיד שלהם והם יכולים להיות אמנים טובים, מורים, שחקנים ועוד.
השבלול שנראה כמו מערבולת בגבעת ירח מגביר בצורה משמעותית את היכולת היצירתית שלהם כמו גם את הדכדוך והמיקוד בעצמי, והם יכולים להיראות לפעמים כמנותקים רגשית לסביבה שלהם. בגלל ההתמקדות הרבה בעולמם הפנימי והדמיון המפותח, הם עלולים להיכנס לעולם של פנטזיות וערבוב בין דמיון למציאות.
הסימן הזה הוא מתנה לאדם הנושא אותו כי הוא מקנה לו יכולות רוחניות, יצירה והבעה משמעותיות ביותר, יחד עם יכולת ריכוז והתמסרות לתחום מסוים, וכדי להוציא את המיטב ממנו מומלץ לבעליו לבטא את היצירתיות שלו כלפי חוץ, אם זה בציור, יצירה, אמנות, טיפול בבעלי חיים, או כל עיסוק בעולם הפיזי.
7 צפייה בגלריה
לאונרדו דניאל
לאונרדו דניאל
לאונרדו דניאל
(צילום: דני בכר)
לא לכולם יש את הסימנים הללו, אך מי שזכה לאחד מהם עליו לדעת שיש בידיו יכולות משמעותיות שיש בצדן אחריות למימושם בחיים אלה.
מי שלא מצליח למצוא את אחד מהסימנים שהוצגו בכפות ידיו, אל דאגה. טביעות האצבע שלכם, הקווים בכפות ידיכם ומרכיבי ידיכם מעידים גם אצלכם, שללא צל של ספק, גם לכם יש ייעוד, כלים ויכולות להגיע את האושר והשלווה.
לאונרדו דניאל, מומחה לכירולוגיה אבחונית וטיפולית, מאסטר NLP, הכוונה מקצועית והעצמה אישית