2 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל בהתייחסות ראשונה למבצע חילוץ החטופים מעזה: ״זה היה לילה מורכב ומתוח״
הרמטכ״ל בהתייחסות ראשונה למבצע חילוץ החטופים מעזה: ״זה היה לילה מורכב ומתוח״
הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל )
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי שיגר היום דף קרב למפקדים, שבו התייחס גם לתחקירים שיחלו בקרוב על 7 באוקטובר והלחימה מאז: "בקרוב נתחיל בתהליך תחקור אירועי השבעה באוקטובר ומה שהוביל אליהם, למרות היותנו עדיין במלחמה. בשם הלמידה מוטלת עלינו החובה לתחקר. זהו הכרח ולא פריווילגיה. רק כך נוכל להבין באיזה אופן יכולנו לפעול ובאיזה אופן נפעל בעתיד כדי להגן טוב יותר על אזרחי ישראל. כל יחידה וכל כוח יתחקרו את הקרבות ואת האירועים בהם השתתפו ובמעלה שרשרת הפיקוד נתחקר קומה מעל קומה". האיגרת בהמשך הפוסט.
הרמטכ"ל פירט: "צה"לית נתחקר בשלב זה את אירועי הפתיחה, אך יחידה שנמצאת בפסק זמן מהלחימה, מחויבת לתחקר גם את האירועים שלאחריהם – בשם הלמידה ומניעת אובדן הידע. אני סומך את ידי על יכולתו של צה"ל לערוך תחקיר אמיתי ונוקב. פעלו ראשית לבניית בסיס עובדתי משותף לתחקיר, ולאחר מכן עברו לחשוב ולנסח את המסקנות ואת הלקחים. את התחקירים נבצע לאור חמישה ערכים מובילים: אמת, ענייניות, שקיפות, אחריות ורעות".
הרמטכ"ל הדגיש בנוסף בפני הלוחמים את הערכים הנדרשים בלחימה: "אנו נוהגים כבני אדם ושומרים, בניגוד לאויבנו, על צלם אנוש. עלינו להקפיד שלא להפעיל כוח היכן שלא נדרש, להבחין בין מחבל לשאינו, לא לקחת דבר שאינו שלנו – מזכרת או פריט אמל"ח ולא לצלם סרטוני נקמה. איננו במסע הרג, נקמה או רצח עם. באנו לנצח ולהכריע אויב אכזר, הראוי להפסד מר".
2 צפייה בגלריה
דף קרבי מספר 4 של הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי
דף קרבי מספר 4 של הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי
דף הקרב ששלח הרמטכ"ל
(צילום: דובר צה"ל)