שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי קיימו היום הערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, מפקד הגיס המטכ״לי האלוף דוד זיני וקציני המטה בפיקוד הצפון. במרכז הערכת המצב, שר הביטחון קיבל סקירה על ההתפתחויות האחרונות בלחימה מול חיזבאללה, והעניק דגש מיוחד לשיפור ההתמודדות עם איום הכטב״מים ולהמשך סיכול בכירי ארגון הטרור. הוא אמר לקצינים כי יש לקיים מוכנות מלאה לכל האפשרויות.
שר הביטחון והרמטכ"ל בהערכת מצב בפיקוד הצפון
(צילום: שירה קינן, אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
״אנחנו מקיימים הערכת מצב בפיקוד הצפון, מבחינתי הפעולה הזאת נובעת על מנת להיות מוכנים להמשך הפעולה שלנו, התכוננות, מוכנות והיערכות כנגד כל דבר שיכול לבוא", אמר גלנט. "צה"ל צבר ניסיון עצום בלחימה כתוצאה מהמלחמה - גם בדרום וגם בצפון - וזה נכון על כל המערכים ועל השיתופי פעולה ביניהם. אנחנו משלימים את המוכנות היבשתית והאווירית, מחזקים את מערכי המודיעין ונערכים לכל אפשרות. צריך לזכור את המצב הבסיסי - שחיזבאללה פתח נגדנו במלחמה ב-8 באוקטובר, יום אחרי חמאס, ומאז הוא לא עצר אותה. יש לנו חובה לשנות את המצב בצפון ולהחזיר את האזרחים בביטחון לבתיהם, ואנחנו נמצא את הדרך על מנת לעשות את הפעולה הזאת, כי כשאני מסתכל אל האזרחים ואני פוגש אותם, גם את הנציגים שלהם וגם את האנשים - יש להם ציפייה ואני חושב שהיא מוצדקת ואנחנו נצטרך ליישם אותה״.
הרמטכ״ל הלוי אמר: ״אנחנו זוכרים כל הזמן - המשימה זה להחזיר את התושבים ליישובים ולבתים, גם בביטחון וגם ביציבות, למשך זמן ארוך. פיקוד הצפון על כלל הכוחות עושה לילות כימים כדי לעמוד במשימה הזו, ולעמוד בה בצורה טוב. מה שמחבר בין הלמידה לבין איכות האנשים זו רוח הלחימה שהיא חזקה מאוד. אנחנו מאוד נחושים ומוכנים היום, ברמת מוכנות מאוד גבוהה, ומכאן נקבל את ההחלטות הנכונות״.