1 צפייה בגלריה
ג'ק לו
ג'ק לו
ג'ק לו
(צילום: Alex Wong/gettyimages)
שגרירה החדש של ארה"ב בישראל ג'ק לו, שהגיע אתמול לישראל במסגרת ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, יגיש מחר את כתב ההאמנה שלו לנשיא המדינה יצחק הרצוג – ויתחיל באופן רשמי את כהונתו כאן.
לו בן ה-68, יהודי אורתודוקסי שכיהן בעבר בתפקידים בכירים בממשלים דמוקרטיים, הספיק כבר להשתתף בפגישות של בלינקן בתל אביב עם ההנהגה הישראלית. הוא היה בקשר הדוק עם שגרירי ישראל בוושינגטון, ובתפקידו כמזכיר האוצר של ארה"ב עזר בהקשרי הסיוע לישראל ובהטלת סנקציות על איראן. הוא דובר עברית ויש לו גם משפחה בישראל.
מינויו של לו, דובר עברית ובעל משפחה בישראל, אושר בסנאט חרף החששות של הבית הלבן שהרפובליקנים יכשילו אותו בשל תמיכתו בהסכם הגרעין עם איראן. בסופו של דבר, ולא מעט בזכות המלחמה והתמיכה האמריקאית בישראל, 53 סנאטורים הצביעו בעד מינויו מול 43 מתנגדים.
בשימוע שלו בסנאט אמר לו כי "ביטחונה של ישראל נמצא בעדיפות עליונה של ארה"ב, וכי יעשה כמיטב יכולתו לשים סוף למתקפות חמאס המזעזעות ולהבטיח שלישראל יש את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה. אהפוך כל אבן כדי לעזור לאזרחים האמריקנים שנלקחו בשבי ולהחזירם בבטחה הביתה".
שר החוץ אלי כהן בירך את לו על הגעתו לישראל. "אני מצפה לעבוד איתך כדי להמשיך ולחזק את היחסים בין ישראל לארה"ב. העובדה שארה"ב עומדת לצד ישראל בזמנים קשים אלו מוכיחה את גודל הקשרים בין שני העמים ושתי המדינות שלנו", אמר.