משרד הבריאות בעזה, שמנוהל בידי חמאס, טוען כי 90 בני אדם נהרגו בתקיפה ישראלית במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון הרצועה. לפי טענה זו, מטופלים נהרגו בבית החולים כמאל עדואן שבגב'אליה. במקרה אחר, הפלסטינים טוענים כי אישה נהרגה בהפצצה ישראלית במחלקת יולדות בבית החולים נאסר בחאן יונס, ושבמקום פצועים נוספים.
כמה מכלי התקשורת בעולם בחרו להדהד את הטענה של חמאס, שטרם אומתה - על אף מקרה הפיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה לפני כחודשיים, אז חמאס טען כי מאות פלסטינים נהרגו בהפצצה ישראלית, למרות שמדובר היה בשיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי. כלי תקשורת רבים האשימו אז את צה"ל בהרג האזרחים, וחלק גדול מהם התנצלו בהמשך או פרסמו הבהרה.
ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייסוס, כתב בחשבון ה-X שלו לאחר הטענות הנוכחיות של חמאס כי הוא "מזועזע מההרס של בית החולים כמאל עדואן בצפון עזה במהלך הימים האחרונים, שהפך אותו ללא תפקודי והביא למותם של לפחות שמונה חולים". לדבריו, "עובדי בריאות רבים נעצרו, וארגון הבריאות העולמי ושותפיו מחפשים בדחיפות מידע על מצבם. למדנו שחולים רבים נאלצו להתפנות תוך סיכון גדול לבריאותם ולבטיחותם, ושאמבולנסים לא יכולים להגיע למתקן. מבין החולים שנפטרו, כמה מתו עקב היעדר טיפול רפואי הולם, כולל ילד בן 9".
ראש ארגון הבריאות העולמי הוסיף: "אנו מודאגים מאוד לשלומם של העקורים, שלפי הדיווחים תופסים מחסה בבניין בית החולים. מערכת הבריאות של עזה כבר על הברכיים, ואובדן בית חולים נוסף מהווה מכה קשה. יש להפסיק את ההתקפות על בתי חולים, אנשי בריאות וחולים. הפסקת אש עכשיו".