מפגינים ומפגינות בהפגנה בקפלן מדברים
(צילום: משי בן עמי)
כ-150 אלף בני אדם הגיעו הערב להפגנה המרכזית נגד המהפכה המשפטית בצומת קפלן בתל אביב. כך לפי הערכה שפורסמה ברשת 13 שהתבססה על רחפנים. כמה מפגינים סיפרו ל-ynet מדוע הם הגיעו הערב לקפלן, ומה הם מתכוונים לעשות במקרה שצמצום עילת הסבירות יעבור בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ביום שני הקרוב.
ליאורה סיפרה שהגיעה להפגין הערב "כי אני לא רוצה דיקטטורה - ואני חושבת שזה בידיים שלנו, אין מישהו אחר שיעשה את זה במקומנו". לדבריה, אם צמצום עילת הסבירות יעבור בקריאה ראשונה אז "אני בהחלט אצא לרחוב. זו הדרך שלי גם להיות חלק מהמאבק וגם לומר עד כאן - אנחנו לא רוצים דיקטטורה".
1 צפייה בגלריה
מפגינים ומפגינות בקפלן, תל אביב
מפגינים ומפגינות בקפלן, תל אביב
ההפגנה בקפלן, הערב
(צילום: Nicholas Pfosi)
לדברי ליאורה, אם הקואליציה תמשיך בכל מקרה לחוקק את חוקי המהפכה המשפטית, אז צריך "לעצור את המדינה בצורה לא אלימה. כל מי שיכול לא לעבוד, שלא יעבוד, וכל מי שיכול שייצא וישתק את המדינה - אין לנו דרך אחרת. הנציגים שלנו לא מבינים שהם עובדים עבורנו. אנחנו לא פה בשבילם, הם פה בזכותנו".
הגר, מפגינה נוספת, ציינה כי היא "חושבת שלאט לאט מתחילים לקדם חוקים שיפגעו בסופו של דבר בהרבה, אם לא ברוב אזרחי מדינת ישראל - גם אם לא כולם מבינים אותם לעומק". לדבריה, "חשוב להיאבק גם ברגעים הקטנים, גם אם לא כל הרפורמה תעבור עכשיו. על כל חוק קטן חשוב להיאבק ולהגיד שאנחנו פה כדי שזה לא יקרה".