בעוד יומיים (יום שלישי, 15.10) תיקבע זהות המניות הנכנסות והיוצאות ממדדי הבורסה בת״א במסגרת העדכון החצי שנתי שיערך עם נעילת המסחר של יום חמישי, 7.11.
הקרב על המקום במדדי הדגל היוקרתיים של הבורסה סיפק הפעם לא מעט מהלכים פיקנטיים ואף חריגים מצד בעלי שליטה בחברות שלא מרבים לגייס הון ולדלל את עצמם ודי שומרים על שקט במהלך השנה. אז מה היה לנו הפעם?

במשקל כבד - הטוענות להיכנס למדד ת"א 35

מהלך נוסף של בעל השליטה בחברת אלוני חץ מר נתן חץ להכנסת משקיע מוערך בדמות איש העסקים אהרון פרנקל שהשקיע באופן ישיר 685 מיליון שקלים בהנפקה פרטית כנגד הקצאה של כ-10% מההון ורכש מחוץ לבורסה חבילה נוספת בהיקף של כ-2% מההון מחברת הפניקס.
גם חברת הנדל״ן דמרי הנמצאת בשליטת איש העסקים יגאל דמרי לא ויתרה על השתתפות בקרב על מקום במדד ת״א 35 והיא ביצעה הנפקת מניות למוסדיים בהיקף של כ-350 מיליון שקלים, מה שהביא אותה לשווי שוק של מתמודדת שנחשבה למובילה בקרב עד כה. מולה, חברת הביטוח מנורה שהעבירה הצעה להשקעה בישראכרט לפי 3.1 מיליארד שקלים מה שלמעשה אם יאושר יהפוך אותה לבעלת השליטה בחברת כרטיסי האשראי.
בשורה התחתונה: נכון לנתוני סוף מסחר של יום חמישי האחרון (1.10) אלקטרה מאבדת את מקומה במדד ת״א 35 (מקום 40) והקרב הצמוד שכנראה יוכרע רק ביומיים הקרובים הינו בין מנורה לדמרי שתיהן נסחרות סביב שווי שוק של 6.6 מיליארד שקלים ותפסו פער מהמתמודדת השלישית אלוני חץ.

השינויים הצפויים בת"א 90

במדד ת״א 90 צפויה תחלופה גבוהה יותר כאשר מלבד אלקטרה שעשויה לצאת ממדד ת״א 35 לת״א 90 צפויות להיכנס למדד: ארגו, בית שמש, מבטח שמיר, עמרם, פלרם וגב-ים, שביצעה הפצת מניות על ידי בעלת השליטה בהיקף של כ-8% מההון על מנת להגדיל את החזקות הציבור במניה ולעמוד בדרישת תנאי הסף לכניסה למדד ת״א 125: שיעור החזקות של לפחות 20%. ההערכות למניית גב-ים הן לביקוש נאה של כ-28.5 מיליון שקלים מצד קרנות הסל.
היוצאות מהמדד: אודיוקודס, איי.אי.אס, בי קומיונקייישנס, מגדלי תיכון, מיטרוניקס, נפטא ומנורה אם תצליח כמובן להעפיל לת״א 35.

חם גם במדדי היתר

גם בקרב מניות היתר צפויה תחלופה מעניינת עם כניסת החברות החדשות למדדי הבורסה: לוזון רונסון שהשלימה לאחרונה הנפקה לפי שווי של כ-1.2 מיליארד שקלים נכנסת למדד השלישי בחשיבותו,מדד SME 60 ת״א וכן למדד ת״א נדל״ן, MidCap150 ורימון.
למדד SME 60 ת״א יצטרפו מלבד הנושרות ממדד ת״א 90 גם מניית מיחשוב ישיר וגם מניית קווליטאו אודות לקפיצה של כ-130% במחיר המניה מתחילת השנה לשווי של כ-750 מיליון שקלים.
חברה חדשה נוספת שהונפקה ביולי האחרון קבוצת טי.אס.ג׳י צפויה להיכנס למדדי ת״א All-share,רימון ות״א גלובל-בלוטק.
*הנתונים מבוססים על סגירת יום המסחר של יום חמישי 10.10.2024 ויכולים להשתנות כאמור עד למועד הקובע 15.10.2024 באופן דרמטי.
*הסקירה מבוססת על תוכנת סמארטבול-תוכנה המספקת שינוי חיזויי מדדים בזמן אמת.
פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת בורסה 360 ומשמש כיועץ שוק ההון לחברות ציבוריות ופרטיות. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.