בעידן ה״אינטרנט של הדברים״ (Internet of Things – IOT) בו החיבור המאסיבי בין מכשירים שונים הופך לחלק בלתי נפרד מחיינו, אקטליס נטוורקס (NASDAQ: ASNS) מתבלטת כשחקן מפתח בתחום פתרונות הרשת המאובטחים והמהירים. טוביה בר-לב, מנכ"ל ויו"ר החברה, מסביר בראיון כיצד הטכנולוגיה החדשנית של אקטליס מעצבת מחדש את עתיד התשתיות הקריטיות ברחבי העולם.
1 צפייה בגלריה
טוביה בר-לב, מנכ״ל ויו״ר Actelis Networks
טוביה בר-לב, מנכ״ל ויו״ר Actelis Networks
טוביה בר-לב, מנכ״ל ויו״ר Actelis Networks
(יח״צ)

כיצד משפיע עידן ה״אינטרנט-של-הדברים״ על החיבוריות?

"האתגר העיקרי בעידן ה-IOT הוא לספק חיבוריות מהירה ומאובטחת בסביבות מורכבות ומרוחקות״, משתף בר-לב, "הטכנולוגיה ההיברידית-סיבית שלנו מאפשרת ללקוחות להגיע לביצועים ברמת הסיב האופטי תוך שימוש בתשתיות הקיימות, ובכך לחסוך זמן וכסף רב."
אקטליס, שנוסדה לפני 24 שנים, הפכה למובילה עולמית בפיתוח פתרונות רשת מתקדמים המנצלים תשתיות נחושת וכבלים קואקסיאליים קיימים כדי לספק ביצועים ברמת סיב אופטי. או במילים פשוטות יותר: אקטליס מסוגלת להפוך תשתיות ישנות לתשתית אינטרנט חדשנית ומודרנית, בפרומיל מהעלות של התקנת סיבים אופטיים ומבלי צורך לחפור מחדש בקרקע, וכל זאת במהירות חסרת תקדים – בין לילה. טכנולוגיה ייחודית זו מפחיתה משמעותית את העלויות והמורכבות של פריסת רשתות, מה שהופך את אקטליס לבחירה אידיאלית עבור יוזמות ערים חכמות, פרויקטים תשתיתיים קריטיים ויישומים צבאיים.

נשמע שהלקוחות הפוטנציאליים רגישים במיוחד לאיומי סייבר. ההישענות על תשתית ישנה לא עלולה לסכן אותם?

״בתקופה שבה איומי סייבר הופכים למתוחכמים יותר ויותר מדי יום, אבטחת ברמת התשתיות הקריטיות היא חשובה יותר מאי פעם״, חורץ בר-לב, ״ על כן חשוב להדגיש כי הפתרונות של אקטליס משלבים הצפנה ברמה של 256 ביט ושיטות מתקדמות לפיצול נתונים, מה שמבטיח הגנה מקסימלית על מידע רגיש. אנחנו מספקים לא רק חיבוריות מהירה, אלא גם שכבת הגנה קריטית נגד איומי סייבר מתקדמים, ולראייה היקף ההתקשרויות שלנו עם גופים ביטחוניים מחוץ לישראל״.

כמה גדול הצורך? השוק?

״השוק העולמי ל-IOT צפוי להגיע ל-1.8 טריליון דולר עד שנת 2029, עם דרישה גוברת לחיבוריות מאובטחת ואמינה״, בר-לב מספר, ״צמיחה זו מונעת בין היתר על ידי התפתחויות בתחום הבינה המלאכותית והצורך הגובר לעמוד בהיקפי מידע גבוהים יותר, ומהירויות גהבוהות יותר, מה שמכביד על תשתיות מיושנות. אני מרגיש שאנחנו מובילים את אקטליס להיות ממוקמת בחזית מהפכה זו, שכן היא משחקת תפקיד מהותי בתמיכה בהתפשטות של מכשירי IoT במגוון רחב של יישומים״.
"אנחנו רואים ביקוש משמעותי לפתרונות שלנו בתחומים כמו תחבורה חכמה, תשתיות ממשלתיות וצבאיות, ומערכות אנרגיה," מציין בר-לב. "היכולת שלנו לספק חיבוריות מהירה ומאובטחת בסביבות מאתגרות הופכת אותנו לשותף קריטי בפרויקטים האלה."
במקביל לגידול בשוק ה-IOT, ניכרת עלייה משמעותית בתקציבי הסייבר של ממשלות וצבאות ברחבי העולם. בתחילת 2023, לדוגמה, צבא ארה"ב הכריז על השקעה של 500 מיליון דולר לאורך חמש שנים לשיפור אבטחת הסייבר של מתקני הייצור והתחמושת שלו. מגמה זו מדגישה את החשיבות הגוברת של פתרונות אבטחה מתקדמים עבור גופים ממשלתיים וצבאיים.
״אחד היתרונות המשמעותיים של הטכנולוגיה של אקטליס הוא היכולת לספק מהירויות גיגה-ביט על גבי כל סוג של תשתית קווית, באופן שמייתר עלויות הנדסה ובנייה יקרות וממושכות, ומאפשר פריסה מיידית וחיסכון משמעותי בעלויות. זה לא רק חוסך כסף, אלא גם מאיץ משמעותית את קצב הפריסה של רשתות IoT מתקדמות."
לאחרונה אקטליס אף דיווחה כי פועלת להתרחב לתחום פתרונות ה-SaaS מבוססי אבטחת סייבר. מהלך זה לא רק אמור לספק מקור הכנסה חדש פוטנציאלי עבור החברה, אלא גם מחזק את הצעת הערך של החברה על ידי מתן פתרונות אבטחה גמישים וקלים לפריסה. "המעבר שלנו לכיוון מודל SaaS ממוקד אבטחת סייבר מתיישר עם מגמות התעשייה לעבר שירותים מבוססי ענן," אומר בר-לב, "זה מהווה יתרון תחרותי בר-קיימא בשוק ה-IOT הכה-דינמי״.
עם נוכחות גלובלית הולכת וגדלה והזמנות חדשות ממגוון לקוחות, כולל בסיסים צבאיים בארה"ב ופרויקטי תשתית תחבורה באיטליה, ניכר שאקטליס ממשיכה לבסס את מעמדה כמובילה בתחום. מעמד החברה התבצר לאחרונה עם הודעתה כי נכללה ברשימת המוצרים המאושרים של רשת המידע של משרד ההגנה האמריקאי (APL), הישג ייחודי המדגיש את אמינותה ואת יכולותיה המתקדמות בתחום אבטחת הסייבר. החברה אף הדגישה כי מוצרי אקטליס הם היחידים מסוגם אשר מופיעים ברשימה.
"אנחנו גאים בתפקיד שאנחנו ממלאים בעיצוב עתיד התשתיות הקריטיות," מסכם בר-לב. "המשימה שלנו היא להמשיך לחדש ולספק פתרונות שמאפשרים ללקוחות שלנו ליישם רשתות IoT מאובטחות ויעילות בקלות ובמהירות, בין לילה."
הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה. אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
הכתבה נכתבה בשיתוף ״הזירה״, שירות מסחרי המסקר חברות, טכנולוגיות ושווקים בישראל. אין באמור לעיל המלצה לביצוע פעולה כלשהי בני״ע ויש לכותבים עניין מסחרי באמור. התוכן לעיל הינו לצורכי העשרה בלבד. התוכן לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הכותבים אינם אחראים לכל שגיאה, השמטה ו/או טעות.