התערוכה הגדולה ביותר של תעשיית הדפוס נערכת בדיסלדורף בגרמניה אחת לארבע שנים מאז 1951. לאחר שמשבר הקורונה השבית את תוכניות התערוכה הקודמת, המתינו שחקניות עולם הדפוס 8 שנים בסבלנות להציג את החידושים למאות אלפי מבקרים מהתעשייה.
גם החברות הישראליות המתינו בסבלנות להציג את מרכולתן וחלקן אף חגגו זאת בדיווחים לבורסה היות ומניסיון עבר התערוכה פותחת דלת להזמנות בהיקפים משמעותיים.

40 מיליון דולרים בשבוע וחצי

התערוכה, שהסתיימה ביום שישי האחרון, נחתמה בכך ששלושת החברות הישראליות הציבוריות שהשתתפו בה, סקודיקס, מאסיבית, והייקון, עדכנו אמש על הקציר בדמות הזמנות בהיקף כולל של כ-40 מיליון דולרים במהלך התערוכה.
חברת מאסיבית פתחה ראשונה מבין השלושה את העדכון מתערוכת הדרופה ודיווחה על הזמנה של 15 מדפסות מדגם מאסיבית 3000, מדפסת הדגל של החברה שהוצגה לראשונה בתערוכה בהיקף כולל של כ-3 מיליון דולרים.
לשם ההמחשה להיקף ההזמנה הרובסטי בתערוכה: בנתונים המקדמיים לרבעון הראשון של השנה החברה הציגה אומדן לפיו היא מכרה סה״כ 2 מדפסות לעומת 8 מדפסות ברבעון הראשון של שנת 2023.
חברת סקודיקס הפועלת בתחום השבחת הדפוס הדיגיטלית לתעשיית האריזות דיווחה על הזמנות (לא מחייבות) של 26 מערכות בתמורה כוללת של כ-20.1 מיליון דולרים כשמנכ״ל החברה אלי גרינברג מציין שלתערוכה המוצלחת ״תהיינה השפעות חיוביות נוספות בטווח הזמן הקצר והבינוני״.
החברה הנוספת מבין השלוש הינה הייקון מערכות שגם היא נהנתה מביקושים נאים בתערוכה עם הזמנות ומכתבי כוונות בתמורה כוללת של כ-16.5 מיליון דולרים. לאור מצבה הפיננסי והירידה החדה במכירות בשנת 2023 ניכר כי התערוכה סיפקה לה גלגל הצלה של ממש, שכן כלל הכנסותיה בשנת 2023 עמדו על 8.3 מיליון דולרים בלבד.
1 צפייה בגלריה
מיצגי החברות הישראליות בתערכות Drupa 2024
מיצגי החברות הישראליות בתערכות Drupa 2024
מיצגי החברות הישראליות בתערכות Drupa 2024
(Messe Düsseldorf / ctillmann)

קבלת פנים אוהדת לחברות הישראליות

בניגוד לחלק מהתערוכות שהחרימו חברות ישראליות, הרושם המתקבל הן מהיקף ההזמנות הנאה והן משיחה שלנו עם נציגי החברות הישראליות המשתתפות הוא כי זכו ליחס מאיר פנים, ומאיר מזומנים.
אלי גרינברג מנכ״ל סקודיקס שסגרה עסקאות בהיקף הגבוה מבין שלוש החברות הציבוריות מסכם את התערוכה ומתייחס ליחס שהחברות הישראליות קבלו: ״התערוכה היתה מאוד חיובית עבור סקודיקס, מאחר והתערוכה הקודמת התבטלה בגלל הקורונה בשנת 2020. פגשנו לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים שהביעו ענין רב במכונות השבחת הדפוס המתקדמות שלנו וערכנו הדגמות ופגישות רבות. מחלק מהפגישות כבר התקבלו הזמנות כפי שדיווחנו, מחלק יתקבלו בהמשך והיו גם פגישות שעשויות לייצר שיתופי פעולה אסטרטגיים חשובים״.
ומוסיף כי: ״היו תגובות חיוביות מאד כלפי סקודיקס כחברה ישראלית. אנשים התעניינו בשלומנו ובשלום המשפחות שלנו והביעו אהדה לצד הישראלי. אפילו לקוחות ממדינות ערב (בעיקר ערב הסעודית) שיודעים שאנחנו חברה ישראלית, אמרו שהם מייחלים ליום שיוכלו לקנות מאיתנו״.
פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת בורסה 360 ומשמש כיועץ שוק ההון לחברות ציבוריות ופרטיות. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק ההון הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.