מלחמת חרבות ברזל גובה מחירים במשק הישראלי. עשרות אלפי אנשים מפונים מבתיהם למעלה מ-9 חודשים, קיבוצי וערי הדרום שנהרסו בימים הראשונים והצפון שמופגז בעוצמה מדי יום הביאו לנזק רב בעלויות גבוהות. במאמר זה נסקור 3 חברות בשווי שוק יחסית נמוך לבורסה המקומית שצפויות להיות חלק משמעותי בתהליך השיקום, מה שאמור לבוא לידי ביטוי בהכנסותיהן.

סקופ

סקופ מתכות היא חברה ליבוא ושיווק של מוצרי מתכת ופלסטיקה הנדסית לתעשיות שונות בישראל ובחו"ל. לחברה יש מגוון של מעל ל-80,000 פריטי מדף, כולל פחים, צינורות, ברגים, אביזרי צנרת, ברזים, משאבות, מוטות, פרופילים ועוד במגוון מתכות כמו אלומיניום, פלדה, נירוסטה, ניקל, נחושת וטיטניום.
סקופ משרתת מגוון רחב של ענפי תעשייה, כולל מזון, תרופות, כימיה, אלקטרוניקה, תשתיות, בנייה, תעופה וביטחון. החברה מספקת שירות לוגיסטי מלא, כולל אחסון, חיתוך ואספקה תוך 24 שעות, מה שחוסך ללקוחות זמן, עלויות ושטח אחסון.
נכון לרבעון הראשון של 2024, הכנסות החברה הסתכמו ב-429 מיליון ש"ח, עם רווח נקי של 38.7 מיליון ש"ח. החברה בשווי שוק של 1.4 מיליארד ₪ מה שממצב אותה כחברה יחסית גדולה ומשויכת למדד ת"א 125.
סקופ צפויה ליהנות משמעותית מסיום המלחמה בישראל מכיוון שהחברה היא ספק מרכזי של חומרי גלם ומוצרים לתעשיית הבנייה והתשתיות, שיהיו חיוניים לשיקום ההריסות בצפון ובדרום הארץ .הביקוש למוצרי מתכת ופלסטיקה הנדסית צפוי לעלות משמעותית עם תחילת הפרויקטים לשיקום ולבנייה מחדש.
היכולת של החברה לספק מגוון רחב של מוצרים במהירות (תוך 24 שעות) תהיה קריטית לזירוז תהליכי השיקום, וגם הנוכחות הגלובלית שלה (עם פעילות בארה"ב, אירופה והודו) מאפשרת לה גמישות באספקת חומרים ומוצרים הנדרשים לשיקום.
לאור אלה, סקופ ממוקמת היטב כדי לשחק תפקיד מרכזי בתהליכי השיקום והבנייה מחדש לאחר המלחמה, מה שעשוי להוביל לגידול בהכנסות וברווחיות החברה בשנים הקרובות.
2 צפייה בגלריה
שמואל שילה, בעל השליטה בסקופ
שמואל שילה, בעל השליטה בסקופ
שמואל שילה, בעל השליטה בסקופ
(כלכליסט)

אוברסיז

אוברסיז קומרס היא חברה מובילה במתן שירותים לוגיסטיים כוללים "מן הנמל עד המדף" בישראל ונמצאת בשליטת "אמיליה פיתוח". החברה מפעילה מסופי מכולות ומטענים, מחסני ערובה ומחסנים לוגיסטיים ברחבי הארץ, כולל באשדוד, אזור המרכז וחיפה. פעילות החברה מתמקדת בשלושה תחומים עיקריים:
1. אחסנת מכולות מלאות (FCL)
2. ריקון מכולות (LCL)
3. שירותים לוגיסטיים כלליים
הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2024 הסתכמו ב-74.5 מיליון ש"ח, ירידה של כ-14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-3 מיליון ש"ח, ירידה של כ-33% לעומת הרבעון המקביל. ה-EBITDA עמד על 22.9 מיליון ש"ח. החברה יחסית קטנה במושגי שוק ההון הישראלי ונסחרת בשווי של 194 מיליון ש"ח.
אוברסיז צפויה ליהנות משמעותית מסיום המלחמה בישראל מכיוון שהחברה מספקת שירותים חיוניים לייבוא ולשרשרת האספקה, שצפויים לגדול משמעותית עם התאוששות המשק והגברת הפעילות הכלכלית. הירידה בפעילות הייבוא בעקבות המלחמה השפיעה לרעה על תוצאות החברה. סיום המלחמה צפוי להביא לגידול בהיקפי הייבוא ולשיפור בתוצאות החברה.
אוברסיז נמצאת במיקום אסטרטגי בנמלי אשדוד וחיפה, שצפויים לחוות עלייה משמעותית בפעילות עם התאוששות המשק. הצורך בשיקום ובבנייה מחדש באזורי הדרום והצפון צפוי להגביר את הביקוש לשירותי לוגיסטיקה ואחסון של חומרי בנייה וציוד.
החברה כבר נערכת להתאוששות, עם השקעות במתקנים חדשים כמו המרכז הלוגיסטי החדש באדמירליטי בחיפה.
לאוברסיז יש יכולת תפעולית גבוהה והיא ממוקמת היטב כדי לנצל את ההזדמנויות הצפויות עם סיום המלחמה. החברה צפויה לראות גידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ככל שהיקפי הייבוא והפעילות הכלכלית במשק יתאוששו ויגדלו.
2 צפייה בגלריה
אוברסיז במספרים
אוברסיז במספרים
אוברסיז במספרים
(מצגת החברה)

לסיכו

לסיכו היא חברת הנדסה ותשתיות בעיקר בישראל עם פעילות קטנה בבלגיה, ארה"ב וגאנה. החברה מתמקדת בשני תחומי פעילות עיקריים:
1. פרויקטים בהקמה - כולל הנדסה אזרחית, תשתיות רכבת, תשתיות צנרת ואנרגיה, מתקני ייצור אנרגיה, ופרויקטים מכניים מורכבים.
2. אחזקה וזכיינות - הכולל תחזוקה ושירות לתשתיות מוניציפליות, מתקני אנרגיה, וזכיינות לפרויקטי איכות סביבה ואנרגיה.
הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2024 הסתכמו ב-198.8 מיליון ש"ח, ירידה קלה של כ-1.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 0.8 מיליון ש"ח, ירידה מ-4.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. ה EBITDA-הסתכם ב-4.8 מיליון ש"ח.
החברה צפויה ליהנות משמעותית מסיום המלחמה בישראל מכיוון שהיא מתמחה בפרויקטי תשתית ובנייה, שיהיו חיוניים לשיקום ובנייה מחדש באזורי הדרום והצפון שנפגעו במלחמה. החברה כבר קיבלה הזמנות חדשות (אם כי בהיקף לא מהותי) לביצוע עבודות תשתית בעקבות המלחמה, מה שמצביע על פוטנציאל לגידול משמעותי בביקוש לשירותיה כאשר צבר ההזמנות של החברה עומד על כ-1,590 מיליון ש"ח, מה שמספק בסיס איתן לצמיחה עתידית.
הירידה בפעילות העסקית עקב המלחמה השפיעה לרעה על תוצאות החברה. סיום המלחמה צפוי להביא להאצה בפרויקטים ולשיפור בתוצאות.
החברה שהוקמה בשנת 1969 נסחרת בשווי שוק נמוך של 154 מיליון ש"ח, אך לסיכו ממוקמת היטב לנצל את ההזדמנויות הצפויות עם סיום המלחמה בגלל שהיא קטנה, זריזה ועם יכולות ביצוע מוכחות.
נועם מדר, בעברו המקצועי כיהן במגוון תפקידים בשוק ההון הישראלי, ביניהם ברוקר גידור סיכוני מט"ח וחתם בהנפקות. כיום מנהל את קרן הגידור "אופורטוניטי" ובעל תוכנית ליווי פיננסית לספורטאים מהמובילות בישראל. ניתן לעקוב אחריו בטלגרם ובאתר האינטרנט שלו כאן.
בהשכלתו בוגר כלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן וניתוח מערכות מידע מהטכניון.
הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.