ההכרזה האחרונה של חברת OpenAI על מודל הבינה המלאכותית החדש שלה, GPT-4o, שיכול ליצור אינטראקציות באמצעות דיבור, חיזקה את ההנחה שהייתה נראית כבטוחה בתקופה האחרונה – הבינה המלאכותית איתנו כדי להישאר.
אך העובדה שהבינה המלאכותית היא תחום צומח ורווחי ביותר ידועה, ומילים רבות כבר נכתבו על השקעה בחברות המפתחות את הבינה המלאכותית ועל אלו שמספקות מוצרים ותמיכה לתעשייה. אמנם, בנוסף על ההשקעה בו, כדי לקצור רווח נוסף מהתחום נוכל להיעזר בכלי הבינה מלאכותית בעצמנו כשזה נוגע להשקעותינו בשוק ההון. כיצד ניתן לעשות זאת, ועד כמה ניתן לסמוך על כך?

בחירת מניות

בעידן שבו כמות המידע הזמינה למשקיעים בשוק ההון גדלה בקצב מואץ, ניווט בין המידע הפך למשימה מורכבת ומאתגרת. כלי בינה מלאכותית יוכלו לעזור למצוא מחטים בין כל השחת. באמצעות יכולות של ניתוח טקסטים אוטומטי, למידת מכונה ומודלים לחיזוי, AI יכולה לעשות את העבודה בשבילנו, ובמקום לחפש בעצמנו בין כל המידע הבלתי נגמר שרץ ברשת, ניתן לקבל במהירות המלצות ממוקדות יותר על חברות ומניות מסקרנות.

ניתוח דוחות וביצועי מניות

לאחר שנבחרו חברות להתמקד בהן, יש לנתח אותן. אנו רגילים לכך שניתוח דו"חות ומגמות של מניות דורש ניסיון וידע משמעותי שדרוש זמן כדי לצברו, וגם המעבר על הדוחות והמידע עצמם דורש לא מעט אנרגיות וזמן. אמנם כיום הבינה המלאכותית פותחת את האפשרויות האלה לציבור הרחב, ובשפה חופשית ניתן להיעזר בבינה מלאכותית בעיבוד נתונים כלכליים, דוחות כספיים ובהפקת תובנות מאלו.

ניתוח סנטימנט

דרך נוספת שבה נעשה שימוש ב-AI בהשקעות היא לניתוח סנטימנטים.קשה לכמת סנטימנט, אבל תחושות המשקיעים מכתיבות פעמים רבות את כיוון שוק המניות. בינה מלאכותית יכולה לסייע להעריך את סנטימנט השוק על ידי איסוף מאמרי חדשות, פוסטים במדיה חברתית ופעילויות מקוונות אחרות כדי למדוד את סנטימנט השוק ולנסות לחזות תנועות עתידיות.

ניהול סיכונים

כלים מבוססי למידת מכונה יכולים לזהות דפוסים ולחזות תנודות אפשריות בשוק ולהצביע על גורמי סיכון פוטנציאליים כגון תנודתיות במחירים, שינויים כלכליים ואירועים גיאו-פוליטיים. בנוסף, טכנולוגית בינה מלאכותית יכולה ליצור סימולציות של תרחישים שונים כדי להעריך את השפעתם על תיק ההשקעות. כך משקיעים יכולים לקבל תמונה מקיפה וברורה יותר של הסיכונים הכרוכים בהחלטות ההשקעה שלהם, ולהתאים את האסטרטגיות שלהם בהתאם כדי למזער הפסדים ולהגן על השקעותיהם בצורה מיטבית.

ייעוץ מותאם אישית

במקום לשלם אלפי שקלים עבור ייעוץ מותאם אישית, מודלי שפה מורכבים יכולים לשפר את חוויית ההשקעות שלכם על ידי מתן ייעוץ אישי המבוסס על מידע שתספקו, כמו סובלנות לסיכון, אופק השקעה ויעדים פיננסיים אישיים. בהתבסס על אלו, מערכות AI יכולות להמליץ על תיק השקעות המותאם לצרכים וליעדים הספציפיים, מהרכב התיק ועד לעיתויי קנייה ומכירה.

עד כמה ניתן לסמוך על כך?

לאחר שנאמרו כל אלה, חשוב לציין כי המציאות אינה כה ורודה, וכי עדיין יש להדליק את מתג הספק בשימוש ב-AI. למודלי AI יש נטייה להמציא עובדות והם אינם "מודים" כשהם לא יודעים את התשובה. לכן, ניתן להיעזר בבינה מלאכותית ולהפיק ממנה תועלת רבה, אך לא להשתמש בה כטייס אוטומטי.
לסיכום, בינה מלאכותית יכולה להיות כלי עזר נהדר למשקיעים לקבלת החלטות השקעה מושכלות יותר, לחיסכון בזמן ולהשגת תשואות משופרות, והטכנולוגיה פותחת את השער לשיטות ולחישובים רבים שבעבר היו נחלתם של המקצוענים בלבד. עם זאת, היא עדיין איננה תחליף לשיקול דעת אנושי, ויש לבצע מחקר עצמאי ולהבין את הסיכונים הכרוכים בשימוש בה.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.