רחובות, ישראל –30 בספטמבר, 2024 –לביא ביו בע"מ, חברה מובילה בתחום פיתוח מוצרים ביולוגים לחקלאות וחברת בת של אבוג'ן (NASDAQ: EVGN, TASE: EVGN), הודיעה על קבלת מענק מרשות החדשנות לקידום תוכניתה לפיתוח טכנולוגיה פורצת דרך לשילוב מוצרים ביולוגיים בחקלאות. טכנולוגיה זו, הנקראת 'מיקרופרמנטור' (MicroFermentor), מוגנת בפטנט ומבוססת על נוסחה חדשנית המאפשרת את התרבות החיידקים המועילים ישירות על הצמח, ובכך מצמצמת את עלויות היישום, מאריכה את חיי המדף ומשפרת את חיוניות החיידקים בשדה. המענק ניתן בעקבות הצלחה ראשונית באינקפסולציית מיקרובים וניסויי ולידציה בחממה, והוא יתמוך בשלב הפיתוח הבא של התוכנית לקראת מסחור.
שוק המוצרים הביולוגיים העולמי גדל בקצב של למעלה מ-13% בשנה, וצפוי להגיע לכמעט 33 מיליארד דולר עד שנת 2030. האיחוד האירופי, שהציב יעד בתוכנית “Green Deal” להפחית את השימוש בחומרי הדברה כימיים ב-50%, ובמקביל, צפון אמריקה, המתאפיינת במודעות סביבתית גבוהה ובשוק אורגני/ביולוגי מפותח עם ביקוש הולך וגובר, מדגימים בבירור את דרישת הצרכנים להפחתת השימוש בחומרי הדברה כימיים.
טכנולוגיית 'מיקרופרמנטור' מציגה הזדמנות ייחודית בעלת ערך כלכלי משמעותי להכניס לשוק מגוון חדש של מוצרים ביולוגיים מבוססי חיידקים, אשר כיום אינם עומדים בדרישות השוק בשל אתגרים בעלויות הייצור המסחרי והיישום ובאורך חיי מדף. הדבר יאפשר להגדיל את מספרם והמגוון של המוצרים הביולוגיים הנכנסים לשוק.
לביא ביו תיישם את טכנולוגיית 'מיקרופרמנטור' בקו המוצרים שלה ובהמשך מתכננת להציג אותה לשותפיה במגוון שיתופי הפעולה שלה.
עמית נועם, מנכ"ל לביא ביו, אמר: "אנו שמחים מאוד על ההתקדמות בפיתוח טכנולוגיית 'מיקרופרמנטור' ומעריכים את התמיכה של רשות החדשנות. לביא ביו היא מובילה עולמית ביישום טכנולוגיות חישוביות מתקדמות לגילוי ואופטימיזציה של מוצרים ביולוגיים חדשניים באמצעות פלטפורמת BDD שלנו, המבוססת על המנוע הטכנולוגי MicroBoost AI של חברת האם אבוג'ן. טכנולוגיית 'מיקרופרמנטור' תחזק אף יותר את היתרון התחרותי שלנו ואת יכולתנו להכניס מוצרים פורצי דרך לשוק החקלאות. לטכנולוגיה של לביא ביו יש פוטנציאל לחולל מהפכה בתעשיית המוצרים הביולוגיים כולה".
למידע נוסף, בקרו באתר האינטרנט של חברת לביא ביו בכתובת: www.lavie-bio.com
לנוסח המלא של ההודעה לעיתונות בקרו באתר האינטרנט של אבוג'ן בע"מ בכתובת: www.evogene.com
ההודעה מוגשת מטעם חברת ״לביא ביו״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.