סוכנות הביטוח פינברט יצאה במתקפה חריפה נגד רשות שוק ההון על רקע פרשת סלייס. במכתב ששלחה החברה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, עמית גל, היא מאשימה את הרשות בסיכול מאמצים להשבת כספי המשקיעים שנפגעו בפרשה.
לטענת פינברט, הרשות מסרבת זה למעלה מחודשיים לקיים פגישה לדיון במתווה להחזרת הכספים. "באופן מפתיע - ומנוגד להצהרות מפי נציגי הרשות, כאילו אתם עושים ככל יכולתכם להוביל להשבת כספי המשקיעים – סירבתם לקיום פגישה כאמור, משיקולים שהעדפתם לא לחלוק עם נציגי החברה," נכתב במכתב.
פרשת סלייס, שהתפוצצה בדצמבר 2023, חשפה אי סדרים חמורים בניהול כספי לקוחות בחברת סלייס גמל בע"מ. כ-105 אלף חוסכים מצאו את עצמם ללא גישה לחסכונותיהם, בסך כולל של כ-4.3 מיליארד שקלים.
לפי נתונים שפורסמו על ידי המנהל המורשה של סלייס, רו"ח אפי סנדרוב, מתוך הסכום הכולל, כ-890 מיליון שקלים הושקעו ב"קרנות אדומות" - השקעות בעלות סיכון גבוה, בעיקר בקרנות זרות. עד כה אותרו רק כ-60 מיליון שקלים מתוך סכום זה.
פינברט טוענת כי היא יודעת היכן מצויים הכספים שהושקעו באמצעותה, ומסבירה את העובדה כי אלה לא הושבו לקופת סלייס מחשש כי ייעלמו בה ולא יושבו ללקוחותיה.
באי כוח העמיתים, עוה"ד איתן ארז ומור בן שושן, תומכים בטענות פינברט: "אנו אכן מצויים במגעים רציפים עם באי כוח פינברט לגיבוש מתווה להסדר שיזרים לעמיתים כספים רבים. אנו מצרים על כך שהממונה עמית גל לא פועל כדי להצטרף אלינו ולנסות ולקדם פתרון לעמיתים במסגרתו יתאפשר להשיב סכומים משמעותיים מאוד."
״אנו אף פנינו ליו״ר הכנסת אמיר אוחנה בבקשה למנות ועדת חקירה פרלמנטרית וליו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני בבקשה לכנס דיון נוסף בועדת הכספים ולצערנו טרם נעננו״ֿ, מוסיפים פרקליטי העמיתים.
1 צפייה בגלריה
עו"ד איתן ארז, עם חלק ממשקיעי בן ארי בדיון בבית המשפט
עו"ד איתן ארז, עם חלק ממשקיעי בן ארי בדיון בבית המשפט
עורכי הדין איתן ארז ומור בן שושן
(צילום: אוראל כהן)
במכתבה, מותחת פינברט ביקורת חריפה על התנהלות הרשות, בטענה למתן יחס מועדף למנהלי סלייס ובעליה. "על סמך המידע הפומבי, קשה שלא לבוא לידי מסקנה, שבני המשפחות גולדברג וטוקטלי ממשיכים ליהנות מיחס מיוחד מצד הרשות ונציגיה. ככל שיש בכך ממש, הרי שקשה להעלות על הדעת הסבר העשוי להצדיקו," נכתב.
החברה מזכירה במכתבה כי הרשות איפשרה לסלייס להתנהל באופן בעייתי במשך זמן ממושך, גם לאחר שכבר היה ברור כי מדובר בגוף המתנהל באי סדרים חמורים. פינברט מציינת סקירה של הרשות עצמה מיום 19.8.24, שהוגשה לוועדת הכספים של הכנסת, המעידה על כך.
לאחרונה אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב לשחרר כספים לבני 70 ומעלה, לבקשתה של עוה"ד יעל הבסי־אהרוני מהקליניקה לזכויות אנשים בזקנה באוניברסיטת תל אביב. אולם המנהל המורשה ביקש לצמצם את ההחלטה, ובשלב זה, טרם התקבלה הכרעה שיפוטית.
במקביל, ועדת הכספים של הכנסת קיימה דיון ראשון בפרשה. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, הביע הפתעה מהיקף הפרשה וביקש מרשות שוק ההון להגיש דו"ח מפורט תוך חודש.
פינברט מדגישה כי תמשיך לחתור לקידום מתווה להבטחת כספי המשקיעים והשבתם, וקוראת לרשות שוק ההון להימנע מפעולות העלולות לסכל את המהלך להשבת כספי המשקיעים.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.