1 צפייה בגלריה
סיפיה בשיתוף פעולה עם קוקה קולה FEMSA מקסיקו
סיפיה בשיתוף פעולה עם קוקה קולה FEMSA מקסיקו
סיפיה בשיתוף פעולה עם קוקה קולה FEMSA מקסיקו
(Cipia)
פעמים רבות מידע על חברת ציבוריות מגיע לא מדפי המאי"ה; בין אם מדובר במידע על השוק, חדשות של מתחרות, או רק עמודי הסושיאל של החברה עצמה, משקיעים יכולים לאסוף ידע רב על החברה גם ממקומות שאינם הדיווחים הרשמיים של החברה. משיטוט בלינקדין נראה כי במקרה של אחד הפוסטים אחרון שהעלתה חברת סיפיה זהו המצב.

שיתוף פעולה עם קוקה קולה FEMSA מקסיקו

בעמוד הלינקדין של החברה פורסם לקראת סוף השבוע על קייס סטאדי העוסק בשיתוף פעולה מעניין שהחברה מבצעת עם חברה מקבוצת קוקה קולה FEMSA מקסיקו. במסגרת שיתוף הפעולה הותקנו מערכות ה-Cipia-FS10 על רכבי נהגים. מערכת ה-Cipia-FS10 ההינה מערכת ניטור נהג עבור ציי רכב פרי פיתוחה של חברת סיפיה.
קוקה קולה מקסיקו הינה חלק מקוקה קולה FEMSA, חברת ענק גם במונחי בינלאומיים הנסחרת מעבר לים בבורסת ניו יורק (סימול: KOF) לפי שווי שוק של מעל ל-18 מיליארד דולר. על פי הערכות קוקה קולה מקסיקו מעסיקה מעל ל-100,000 עובדים ברחבי העולם, רובם המוחץ בתוך מקסיקו. ציי הרכב של החברה הוא ענק ועל כן ככל והשיתוף פעולה ישיא ערך לצדדים, הפוטנציאל העסקי הוא גדול מאוד.
על פי הנתונים שפורסמו בפוסט, השיפורים הטכנולוגיים שקוקה קולה ביצעו, ביניהם גם התקנת מערכת ה- Cipia-FS10 של החברה, הציגו תוצאות מרשימות, כאשר בין השנים 2022 ל-2023 נרשמה ירידה של 34% בתביעות הביטוח בצי של קוקה קולה מקסיקו. עוד נכתב בפוסט כי מדובר בצי שמכסה 80 מיליון קילומטר בשנה ושכולל 1,000 נהגים שונים של החברה. על פי רודריגו גומז, בכיר ב חברת APV שצוין בפוסט - בנסיעות שביצעו הנהגים שהתנסו במערכות הבטיחות נרשמה ירידה של 90% בשימוש בטלפון בזמן נהיגה, לצד צניחה של 70% בתאונות. מדובר במקרה בוחן משמעותי שיוכל ככל הנראה לשמש את סיפיה לעסקאות נוספות.
פתרון ה- Cipia-FS10 של סיפיה לציי רכב מאפשר ניטור נהג על בסיס אלגוריתמיקה מתקדמת לזיהוי הסחות דעת העלולות להיות מסכנות חיים. בשנת 2023 הציגה החברה צמיחה של 240% ביחס לאשתקד בהיקף המכירות שנרשמו מהמערכת.
עוד צוין בתוך הפוסט כי מרקו אבילה, מנהל התחבורה של קוקה קולה מקסיקו אמר כי לא פחות מ-86% מתאונות בהן מעורבים נהגי קוקה קולה מקסיקו נגרמו בשל "טעויות אנוש". סביר להניח שהדבר הינו נכון לכלל נהגי הציים ברחבי העולם.
בנוסף למערכת ה-Cipia-FS10, לחברת סיפיה ישנה את מערכת ה-Driver Sense המהווה כיום את רוב הכנסותיה ורק בתחילת החודש היא דיווחה על זכייה במכרז להטמעת מערכת זו בחמישה דגמי משאיות של יצרנית אירופאית מובילה. בכך, החברה הגיעה לזכיות עם עשרה יצרניות רכב שונות באירופה ארה"ב ובסין, וכן, הגיעה לסך זכיות ב-66 דגמי רכב שונים. בדוח עדכון שפורסם לאחרונה מעבר לים על תעשיית הרכב, הזכירו האנליסטים את היקף הזכיות המרשים של החברה, לצד הפער המשמעותי בשווי החברה אל מול מתחריה בהתאמה להיקף זכיות זה.
במסגרת הפוסט, צוטט סמנכ״ל פעילות ה-aftermarket של סיפיה דודי מרקוס באומרו "השיפורים המשמעותיים הללו בבטיחות הצי, יעילותו והחסכון בעלויות התפעול משמשים דוגמה מושלמת לחשיבות של מערכת לניטור נהגים והתובנות הקריטיות שהיא מספקת לשיפור התנהגות הנהגים. הישגים אלו ממחישים המחויבות שלנו לשיפור הבטיחות באמצעות טכנולוגיותvideo telematics מתקדמות אשר מזהות במדויק את מצב הנהג בכל סביבות ותנאי הנהיגה, עם שיעורים נמוכים במיוחד של התרעות שווא."
הכתבה נכתבה בשיתוף ״הזירה״, כשירות מסחרי לסיקור חברות, טכנולוגיות ושווקים בישראל. אין באמור לעיל המלצה לביצוע פעולה כלשהי בני״ע ויש להניח לכותבים עניין באמור. אין לראות בכתבה תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות והיא אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הכותבים אינם אחראים לכל שגיאה, השמט ו/או טעות.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.