• החברה מדווחת על עלייה של 66% ברווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2023 בהשוואה למחצית הראשונה של שנת 2022. סך הרווח - 840 אלף דולר
  • מספר דגמי הרכב בהם סיפיה זכתה זינק ב-43%, כאשר בסוף שנת 2022 הוא עמד על 28 ונכון למועד הדיווח הוא עומד על 40. הדגמים מבוזרים בהזמנות על ידי 8 יצרניות רכב שונות
  • שיעור הרווח הגולמי עלה לכ-34% במחצית הראשונה של 2023, בהשוואה לכ-17% במחצית הראשונה של 2022, כחלק ממגמה מתמשכת של הגדלת סגמנט מוצרי התוכנה בעלי הרווחיות העדיפה
  • עקב היות החוזים ארוכי טווח, החברה מדווחת על צפי של כ-36 מיליון דולר הכנסות ב-5 שנים הבאות (יולי 2023- יוני 2028) למוצר ה- Driver Senseעבור לקוחותOEM ו- Tier 1 (ללא הכנסות ממכשיר הטלמטריה), זאת לא כולל הסכמים עתידיים נוספים, שיתכן ויחתמו
יהודה הולצמן, מנכ"ל החברה, מסר: ״סיפיה מובילה מהפכה בעולם ניטור הנהג ופנים הרכב. אני גאה לדווח על עלייה של 6% בהכנסות החברה ביחס למחצית הקודמת ועל זינוק של 66% ברווח הגולמי ביחס לאשתקד. אנשינו עושים לילות כימים להרחבת פעילותנו מול לקוחות tier 1 ו-OEM תוך שמירה על קופת החברה ועל יעדיה האסטרטגים של החברה. בהסתכלות עולמית, ניכר כי הרגולטורים פועלים במרץ לאסדר את ניטור סביבת הנהג כמנוע אקסופננציאלי למניעת תאונות דרכים ולמניעת רשלנות בציי רכב מסחריים, וסיפיה פועלת למצב עצמה כראש-החץ במאמץ זה״.
התפתחות זכיות החברה למוצר ה- OEM:

1 צפייה בגלריה
סיפיה - התפתחות זכיות החברה למוצר ה- OEM
סיפיה - התפתחות זכיות החברה למוצר ה- OEM
סיפיה - התפתחות זכיות החברה למוצר ה- OEM
(יח״צ)

הרצליה, 20 אוגוסט 2023 – סיפיה וויז'ן בע"מ ("סיפיה", ת"א: ספיה; CPIA) חברת אוטו-טק המפתחת ומשווקת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות מבוססות AI לניטור נהג ופנים הרכב ליצרני רכבים (OEM) ולספקי שירותי טלמטריה וניהול ציי רכב ,(Aftermarket) מדווחת היום על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של שנת 2023.
תוצאות כספיות למחצית הראשונה של שנת 2023:
ההכנסות למחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכמו בכ-2.5 מיליון דולר, גידול בכ-6% ביחס למחצית הקודמת. הגידול בהכנסות ביחס למחצית הקודמת נבע מפרויקטים שנמצאים בשלב הייצור וכן מהכנסות משירותי פיתוח והתאמה מחוזי מכירה חדשים שנחתמו במהלך ששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2023. ההכנסות מהוות קיטון של כ-16% ביחס לאותה תקופה אשתקד בעקבות הודעה נקודתית של לקוח מהותי של החברה על הפסקת ייצור מודל אחד.
הרווח הגולמי למחצית הראשונה של שנת 2023 עלה לסך של 840 אלף דולר, גידול של 27% בהשוואה למחצית השנייה של שנת 2022, וצמיחה של 66% בהשוואה בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי ושיפור שיעור הרווחיות הגולמי מ-17% ל-34% נבע מגידול במכירות רישיונות תוכנה ללא מצלמות ושירותי פיתוח במחצית הראשונה של שנת 2023, המאופיינים בשיעורי רווחיות גבוהים יותר בהשוואה למכירות של רישיונות עם מצלמה. החברה מעריכה, כי ככל שתמהיל המכירות יעלה לטובת מכירות רישיונות תוכנה, שיעור הרווח הגולמי יעלה אף הוא.
ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם בסך של כ-4.9 מיליון דולר, קיטון בהשוואה להפסד תפעולי בסך של כ-6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד אשר נבע בין היתר מקיטון בהוצאות המכירה והשיווק עקב התייעלות, לצד שמירה על אפקטיביות במחלקת המכירות והתפעול.
ההפסד הכולל במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם בסך של כ-5.6 מיליון דולר, קיטון בהשוואה להפסד כולל בסך של כ-7.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד כולל הוצאות מימון, נטו בסך כ-713 אלף דולר, בהשוואה להוצאות מימון בסך 1.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד – הקיטון נטו נובע בעיקר מקיטון בהפרשי שער ותנודתיות נמוכה בשער החליפין של הדולר בהשוואה למחצית קודמת, וכן מקיטון ביתרת הקרן של ההלוואות.
תזרים המזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת במחצית הראשונה של 2023 הסתכם בסך של כ-4.3 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים מזומנים ששימש לפעילות שוטפת בסך של כ-6.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
סך המזומנים ושווי מזומנים נכון ל-30 ביוני 2023 הסתכם בכ-10.5 מיליון דולר, בהשוואה למזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-16.1 מיליון דולר נכון ל-31 בדצמבר 2022. עיקר הקיטון ביתרת המזומנים ושווי מזומנים בהשוואה ליום 31 בדצמבר 2022 נובע מתזרים שלילי ששימש לפעילות שוטפת בסך של 4.3 מיליון דולר, תזרים שלילי מפעילות השקעה של 17 אלפי דולר ותזרים שלילי מפעילות מימון של 750 אלפי דולר.
צפי הכנסות מהסכמים חתומים (לא כולל הסכמים פוטנציאליים עתידיים) של החברה לאורך תקופה של 5 שנים (יולי 2023- יוני 2028) למוצר ה- Driver Sense עבור לקוחות OEMו- Tier-1 (ללא הכנסות ממכשירי הטלמטריה) עומד על כ-36 מיליון דולר, מתוך סכום זה, כ-18 מיליון דולר נובעים מצפי מכירות רישיונות תוכנה.
התפתחויות אחרונות
זכיה ראשונה למוצר ה-Cabin Sense במכרז של יצרנית רכבים חשמליים אמריקאית (OEM) בדגם מסוג SUV חשמלי על גבי שבב (SOCs) של Nvidia. גרסה ראשונה של המערכת תסופק ללקוח במהלך שנת 2023. הדגם החדש מיועד לשיווק בשוק הגלובלי.
המשך זכיות למוצר ה-Driver Sense – מתחילת שנת 2023 ועד לפרסום הדוח החברה זכתה במכרזים הבאים:
  • מרץ 2023 – זכיה במכרז של יצרנית רכבים חשמליים אמריקאית (OEM), להטמעת מערכות ה-Driver Sense של החברה בדגם מסוג SUV חשמלי על גבי שבבים (SOCs) של Nvidia ו-Qualcomm. תחילת הייצור המסחרי של הדגם צפויה במהלך שנת 2024. הדגם החדש מיועד לשיווק בשוק הגלובלי.
  • מרץ 2023 – זכיה במכרז נוסף של יצרנית הרכב Chery Automobile במסגרתו תותקן מערכת ה-Driver Sense של החברה בשני דגמי רכב נוספים של היצרנית. המערכת תותקן על גבי שבב (SoC) של Qualcomm. הדגמים מיועדים לשיווק במזרח התיכון ובמזרח אירופה, וצפויים להיכנס לייצור סידרתי (SOP) בתחילת שנת 2024.
  • יולי 2023 – זכיה במכרז של יצרנית רכבים אירופאית (OEM), להטמעת מערכת ה-Driver Sense ו- Cabin Sense של החברה ב-8 דגמי רכב חדשים על גבי שבב (SOC) של Omnivision. נמסר לחברה כי תחילת הייצור הסדרתי צפויה להתחיל כבר במהלך שנת 2024. הדגמים מיועדים לשיווק בשוק האירופאי.
למועד פרסום הדוח, לחברה זכיות במכרזים להתקנת מוצר ה- Driver Senseב-40 דגמי רכב של 8 יצרניות רכב בארה"ב, אירופה ובסין.

על אודות סיפיה וויז'ן
סיפיה וויז'ן בע"מ ("סיפיה", ת"א: ספיה; CPIA) היא חברת אוטו-טק המפתחת ומשווקת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית (AI) לניטור נהג ופנים הרכב (DMS/OMS) ליצרניות רכבים ולציי רכב. מוצר הדגל שפיתחה החברה, Driver Sense, מיועד ליצרניות רכב (OEM) ועושה שימוש בעיבוד תמונה ובינה מלאכותית לצורך ניטור הנהג. כמו כן, לחברה מוצר ייעודי, Cipia-FS10 לניטור נהג בציי רכב (קרי: רכבים קיימים שכבר נמצאים בכביש, ולעיתים שוק זה נקרא "Aftermarket").
טכנולוגיית הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית, שבבסיס מוצר ה,Driver Sense-מנתחת תמונות אינפרא-אדום (IR) על מנת להעריך את התנהגות הנהג באמצעות מעקב אחר תווי פניו והופעתו של הנהג (זיהוי סממנים חזותיים, כגון: עפעפיים, אישונים, כיוון מבט ועוד), ותרגום שלהם למשמעות הפיזיולוגית של מצב הנהג (עייפות, הסחות דעת, דיבור בטלפון ועוד), ובכך מסייעת לשיפור הבטיחות והאיכות של חוויית הנהיגה.
שוק הרכב, בו פועלת סיפיה, מונע על ידי תקני בטיחות ורגולציה. החל משנת 2023, ארגון Euro NCAP, האמון על תקינת הבטיחות ברכב באיחוד האירופי, אשר הנחיותיו מיושמות על ידי יצרניות רכב ברחבי העולם, יעניק דירוג מקסימלי בקטגורית ניטור נהג לרכבים המצוידים, בין השאר, במערכות המנטרות נהג באופן ישיר (DMS), כדוגמת מוצר ה-Driver Sense. יצוין, כי הסטנדרטים הנקבעים על ידי ארגון Euro NCAP אינם מהווים חקיקה מחייבת. כמו כן, האיחוד האירופי פרסם עדכון לתקנות הבטיחות הכלליות בתעבורה (ה- General Safety Regulations), אשר תדרושנה בין השנים 2024 ל-2026, שרכבים חדשים יצוידו במערכת לניטור עייפות והסחות דעת של הנהג. סיפיה הינה אחת מארבע חברות בתחום ה-DMS אשר מייעצות לארגון Euro NCAP, ומסייעות בהתוויית תקן הבטיחות.
לחברה זכיות במכרזים להטמעת מוצר ה-Driver Sense ב-40 דגמי רכב (Design Wins) על גבי 12 פלטפורמות עם 8 יצרניות רכב שונות (OEMs) מארה״ב, אירופה וסין. חלק מדגמי הרכב שבהם זכתה החברה עברו לייצור סידרתי.
מטה החברה ממוקם בהרצליה, והיא מעסיקה כ- 60 עובדים בישראל, סין, ארה"ב ודרום אמריקה.
לפרטים נוספים באתר החברה: cipia.com
ההודעה מוגשת מטעם חברת ״סיפיה וויז׳ן״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.