טאפרוור, שהפך לשם מוכר בבתים רבים לאורך 78 שנות קיומו, מתכנן לבקש את אישור בית המשפט להתחיל במכירת העסק, תוך שמירה על המשך פעילותו. מנכ"לית החברה, לורי אן גולדמן, ציינה כי "סביבה מאקרו-כלכלית מאתגרת" היא אחד הגורמים המרכזיים שתרמו לקשיים הפיננסיים של החברה בשנים האחרונות.
המאבק של המותג להבדיל את עצמו מהמתחרים ולהתאים את עצמו להעדפות הצרכנים המשתנות היה ברור למרות ניסיונות לחדש את קו המוצרים ולפנות לדור הצעיר. עם זאת, ניסיונות אלו לא הספיקו כדי להפוך את מגמת הירידה בביקוש.
בעקבות ההודעה על הגשת הבקשה, מניית טאפרוור צנחה ביותר מ-50% השבוע. ירידה חדה זו מגיעה לאחר אזהרות מוקדמות מצד החברה על פוטנציאל לחדלות פירעון אם לא יבוצע גיוס כספים מהיר.
למרות שטאפרוור נהנתה מעלייה זמנית במכירות במהלך מגפת הקורונה, כאשר אנשים רבים יותר בישלו בבית, העלייה הזו לא נמשכה. מאז, החברה מתמודדת עם לחצים מתמשכים מעלויות גבוהות של חומרי גלם, עליית שכר והוצאות תחבורה גבוהות יותר, שכולם שחקו את מרווחי הרווח.
המסע של המותג החל בשנת 1946, כאשר ארל טאפ פטנט את האטם הייחודי של המיכלים. בתחילה, טאפרוור התקשה לצבור תאוצה בשוק. הייתה זו גישתה החדשנית של אשת המכירות בראוני וייז שדחפה את המותג להכרה רחבה. וייז הייתה חלוצה במכירת מוצרים ישירות לצרכנים בביתם, בעיקר על ידי נציגות מכירה נשים.
מודל המכירה הישירה התגלה כהצלחה מסחררת, וטאפרוור התרחבה לשוק העולמי. כיום מדווחת החברה כי מוצריה נמכרים ב-70 מדינות ברחבי העולם.
עם זאת, מעמדו המהפכני של המותג דעך בשנים האחרונות. סוזנה סטריטר, ראש תחום הכספים והשווקים בחברת Hargreaves Lansdown, אמרה כי "המסיבה של טאפרוור נגמרה כבר מזמן". היא ציינה כי שינויים בהתנהגות הצרכנים הובילו לירידה בפופולריות של מיכלי הפלסטיק, כאשר אנשים מחפשים יותר ויותר פתרונות ידידותיים יותר לסביבה לאחסון מזון.
בנוסף לאתגרים אלה, טאפרוור התמודדה גם עם בעיות בדיווחיה הכספיים. טעויות בדיווח התוצאות הכספיות של החברה ב-2021 וב-2022 פגעו עוד יותר במוניטין החברה ובאמון המשקיעים.
הגשת בקשה להגנת פשיטת רגל מהווה נקודת מפנה משמעותית עבור מותג שהפך לחלק בלתי נפרד מהתרבות הפופולרית, עד כי שמו משמש לעיתים קרובות לתיאור כל מיכל פלסטיק. עם זאת, הפופולריות הזו לא הצליחה להגן על טאפרוור מהמציאות של שוק משתנה והעדפות צרכניות חדשות.
כשטאפרוור מנווטת בתהליך פשיטת הרגל, עתיד החברה נותר לא ברור. ההצלחה תלויה ביכולתה לבצע ארגון מחדש יעיל, למצוא קונה פוטנציאלי ולהתאים את עצמה למציאות המשתנה של פתרונות אחסון מזון. מאבקה של טאפרוור משמש כתזכורת לאתגרים שעמם מתמודדות חברות ותיקות בניסיון לשמור על רלוונטיות ורווחיות בשוק הצרכני המשתנה במהירות.
הכתבה פורסמה לראשונה ב- The Finance Herald
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.