לאחר שטכנולוגיית ״אבקת הקסם״ של ביונד אויל (קנדה:BOIL) הוכחה במחקרים כמפחיתה בעשרות אחוזים את כמות החומרים המסוכנים בשמן בישול לטיגון, צירפה החברה להנהגתה העסקית את אבירן פיין, סמנכ״ל הפעול של זכיינית KFC ישראל. הצירוף מגיע על רקע הפיכתה של ביונד אויל לספקית קבועה למוצרי הטיגון של KFC, במה שמסתמן כפריצת דרך משמעותית בתעשיית המזון העולמית.
חברת ביונד אויל (Beyond Oil) שהוקמה על ידי עו״ד פנחס מיכאל אור הישראלי, ואשר נסחרת בבורסת ה-CSE בקנדה (סימול: BOIL) מתמודדת עם אחד האתגרים הבריאותיים המשמעותיים ביותר בתעשיית המזון העולמית: השימוש החוזר בשמן טיגון. בניגוד לשמן בישול הביתי, בו משתמשים בשמן פעם או פעמיים לכל היותר, במסעדות ובמפעלי מזון נעשה שימוש חוזר באותו שמן מאות פעמים במשך מספר ימים. פרקטיקה זו, שנובעת מאילוצים כלכליים, מובילה להצטברות חומרים מסרטנים ומזיקים בשמן.
היום הודיעה ביונד אויל על מינויו של אבירן פיין לתפקיד סמנכ"ל התפעול הבינלאומי של החברה (COO). פיין, שעד כה שימש כסמנכ"ל התפעול של זכיינית של KFC בישראל, מביא עמו ניסיון עשיר בתעשיית המזון המהיר, כולל תפקידים בכירים ברשתות בינלאומיות לדוגמת Burger King. בתפקידו האחרון, הוביל פיין את הטמעת הטכנולוגיה של ביונד אויל בסניפי KFC בישראל, תהליך שהוביל להארכה משמעותית של אורך חיי השמן מ-4 ימים ל-60 ימים, תוך שמירה על תקני הבטיחות והאיכות הנדרשים.
2 צפייה בגלריה
אבירן פיין, סמנכ״ל התפעול החדש של Beyond Oil
אבירן פיין, סמנכ״ל התפעול החדש של Beyond Oil
אבירן פיין, סמנכ״ל התפעול החדש של Beyond Oil
(באדיבות החברה)
שי קרמונה, מנכ"ל KFC ישראל, מברך על המינוי ומשבח את פועלו של פיין: "אבירן הגיע לחברה לפני כשנתיים לתפקיד סמנכ"ל התפעול והוביל לשיפור הנתונים התפעוליים והפיננסיים שלנו בעשרות אחוזים. מאז תחילת העבודה המשותפת והשימוש ב'אבקת הקסמים' של ביונד אויל לסינון השמן, התייעלו אף יותר נתוני התפעול שלנו, הקטנו את צריכת השמן, חסכנו עשרות אלפי שקלים ומעל הכל - העובדים נושמים אוויר נקי במטבחי החברה."
לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, מחלות לב וכלי דם גורמות ל-17.9 מיליון מקרי מוות בשנה, כאשר גורמי תזונה כמו שומנים מזיקים משחקים תפקיד משמעותי. בנוסף, אחד מכל חמישה אנשים צפוי לפתח סרטן במהלך חייו, כאשר חשיפה לחומרים מסרטנים במזון, כולל אקרילאמיד ורעלנים מאדי שמן טיגון, היא גורם סיכון משמעותי.
מחקר מקיף שנערך על ידי פרופ' נסים גרטי מהאוניברסיטה העברית חושף את יעילות הפתרון של ביונד אויל: הטכנולוגיה מפחיתה ב-98.8% את רמות ה-PAH (תרכובות ארומטיות רב-טבעתיות מסרטנות) בשמן הטיגון, מ-40.29 מיקרוגרם/ק"ג לפחות מ-0.5 מיקרוגרם/ק"ג. בנוסף, הטכנולוגיה מצליחה להפחית כמעט לחלוטין את רמות האקרילאמיד, חומר נוסף שנחשב למסרטן. המחקר גם הראה הפחתה של 60-80% בחומרים פולריים (TPM) ו-70-90% בחומצות שומן חופשיות (FFA).
הטכנולוגיה של ביונד אויל מבוססת על פורמולציה ייחודית שפותחה במשך 15 שנה, והיא מוגנת בפטנטים בישראל, ארה"ב ואירופה. המוצר קיבל אישורים מה-FDA האמריקאי, משרד הבריאות הישראלי ורשויות הבריאות בקנדה. הפורמולציה פועלת באמצעות ספיחה ומניעה של היווצרות מרכיבים מזיקים כמו TPM, חומצות שומן חופשיות, שומני טרנס, אקרילאמיד, PAH וחומרים מזיקים אחרים.
האימפקט העסקי של ביונד אויל מרשימות לא פחות מתרומתה הבריאותית: על פי נתוני החברה, השימוש במוצר מאפשר הארכת חיי השמן בפי 3 עד 10, מפחית את צריכת השמן בכ-50% ומקטין את טביעת הרגל הפחמנית של המסעדות בכ-20 טון בשנה לכל מיקום. בנוסף, המוצר מפחית את עלויות המזון הכוללות בכ-50%, משפר את איכות המזון המטוגן, ומשפר משמעותית את חווית העובדים במטבח.
בציר העסקי, החברה מדווחת על התרחבות דרמטית בחודשים האחרונים. באוקטובר נכנסה החברה לשוק המערב-אירופי עם הזמנה מענקית המזון Mister Noodles הספרדית, שתטמיע את המוצר ב-20 סניפיה. במקביל, החברה השלימה פריצת דרך במזרח אירופה עם הזמנה של 16 טון מהמוצר מזכיין של אחת מרשתות המזון המהיר הגדולות בעולם.
ההתפתחות המשמעותית האחרונה היא החדירה לשוק האסייתי עם הזמנה מרשת Hap Chan המפעילה למעלה מ-100 סניפים בפיליפינים. ההזמנה, שכוללת יותר מ-10,000 יחידות לשימוש יומי, מסמנת את תחילת החדירה של החברה לשוק האסייתי העצום.
בצפון אמריקה, החברה פועלת בשותפות אסטרטגית עם West Coast Reduction Ltd. (WCRL), חברת מיחזור שמן הטיגון הגדולה במערב קנדה שהשקיעה בביונד אויל בינואר 2024, והמשמשת כמפיצה בלעדית בקנדה ובמדינת וושינגטון של מוצריה של ביונד אויל. בנוסף החברה מדווחת על הצלחה בפיילוטים עם מסעדות קטנות, רשתות אזוריות ורשתות מסעדות לאומיות ובינלאומיות, ומתכננת האצה משמעותית של הפצת המוצר בחודשים הקרובים.
שוק היעד של החברה עצום: בתחום שירותי המזון לבדו, החברה מעריכה כי קיימים כ-30 מיליון מטגנות מסחריות ברחבי העולם, המייצגות שוק פוטנציאלי של כ-45 מיליארד דולר. בתחום הטיגון התעשייתי, המשתמש בכ-50 מיליון טון שמן טיגון בשנה, הפוטנציאל מוערך בכ-700 מיליארד דולר.
מניית החברה, הנסחרת בבורסה הקנדית תחת הסימול BOIL רשמה עלייה של 250% מתחילת השנה וזאת על אף המציאות הגיאו-פוליטית הסבוכה והזהות הישראלית שהחברה לא מסתירה. המשקיעים מזהים את הפוטנציאל העצום בפתרון בעיה גלובלית שמשפיעה על בריאותם של מיליארדי אנשים מדי יום, החל מילדים בבתי ספר, דרך עובדי משרד בהפסקות צהריים, וכלה בקשישים במוסדות.
עם התרחבות מהירה בשווקים חדשים, הצלחות בפיילוטים עם רשתות מובילות, והוכחה מדעית ליעילות הטכנולוגיה, ביונד אויל מתמקמת כשחקנית משמעותית בתעשיית המזון העולמית. החברה מציעה פתרון ייחודי שמשלב יתרונות בריאותיים, סביבתיים וכלכליים, ובכך מאפשרת למסעדות ולמפעלי מזון לשפר את הבריאות הציבורית מבלי לפגוע ברווחיות.
2 צפייה בגלריה
יהונתן אור
יהונתן אור
יהונתן אור
(צילום: ביונד אויל)
הכתבה נכתבה בשיתוף ״הזירה״, שירות מסחרי המספק שירותי סיקור לחברות בורסאיות, ובכללן החברה/ות המסוקרות לעיל, ובפרט אלו העוסקות בטכנולוגיות ובשווקים בישראל. אין באמור לעיל המלצה לביצוע פעולה כלשהי בני״ע ויש לכותבים עניין מסחרי באמור. התוכן לעיל הינו לצורכי העשרה בלבד. התוכן לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הכותבים אינם אחראים לכל שגיאה, השמטה ו/או טעות.