פתח תקווה, 18 לינואר 2024 – טורבוג'ן, העוסקת בפיתוח של מיקרו-טורבינה רב דלקית לייצור אנרגית חשמל וחום מדווחת על הנפקת זכויות ציבורית בהיקף צפוי של כ-3.5 מיליון שקלים, זאת במטרה לממן את המשך פיתוח החברה ויכולות מסחור הטכנולוגיה. בעלת השליטה בחברה, אנגלו טורבו (44.36%) הודיעה על כוונתה לממש את כל הזכויות שיוקצו לה במסגרת ההנפקה, ובכך להשקיע סך של כ-1.55 מיליון שקלים.
ירון גלבוע, מנכ"ל טורבוג'ן אמר בהמשך להודעה על הנפקת הזכויות: "יזמנו את גיוס ההון במטרה לאפשר לחברה לקדם את הפעילות ולהתקדם אל עבר התקנות מסחריות משמעותיות של הטורבינות של החברה במספר שווקי יעד אותם אנו רואים כאסטרטגיים ביותר. למרות התקופה הלא פשוטה בשוק הישראלי והשפעות המלחמה, ההנפקה מתבצעת להערכתנו בהנחה המינורית ביותר שניתן. זאת לצד היות הזכויות מוקצות לבעלי מניות החברה בלבד, ובכך מונעות דילול אחזקה מצד משקיעים חיצונים. טורבוג'ן מודה לבעלת השליטה בה על הבעת האמון המשמעותית".
מחיר המניה במסגרת ההנפקה הוא 630 אגורות, דיסקאונט של 3% בלבד על מחיר הסגירה אתמול כאשר בנוסף כל הרוכש 2 מניות יקבל אופציות סחירות מסדרה 1 של החברה. בשל היות ההנפקה הנפקת זכויות, ישנו פרק זמן נרחב יותר למשקיעים להודיע על מימוש הזכויות - כאשר היום אחרון להודעה על מימוש הזכויות הוא ה-13.02.
לפני כחודש דיווחה החברה על קבלת מענק משמעותי בסך 2 מיליון שקלים מרשות החדשנות עבור תוכנית פיתוח של מיקרו טורבינה היברדית, זאת לצד מהלך התייעלות בהוצאות שיזמה החברה.
ההודעה מוגשת מטעם חברת ״טורבוג'ן״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.