אודיוקודס מציגה סימני התאוששות לאחר שנה מאתגרת נוספת. החברה, המתמחה בפתרונות תקשורת מבוססי אינטרנט לעסקים, פרסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2024, המצביעות על מגמה חיובית למרות הקשיים בשוק.
תחומי הפעילות העיקריים של החברה כוללים פתרונות Unified Communications) UC), מערכות המאפשרות לארגונים לאחד את כל אמצעי התקשורת שלהם (טלפוניה, וידאו, הודעות מיידיות וכו') על גבי תשתית IP אחת. החברה מתמקדת במיוחד בפתרונות המשתלבים עם Microsoft Teams, שהפך לפלטפורמת תקשורת מרכזית בארגונים רבים. פעילות נוספת היא שירותי Contact Center) CC) שהם פתרונות למוקדי שירות לקוחות, המאפשרים ניהול יעיל של פניות לקוחות דרך מגוון ערוצים.
הפעילות המבטיחה עליה בונה החברה לעתיד כוללת פתרונות AI (איך לא) ו-Conversational AI. אודיוקודס השקיעה בפיתוח פתרונות מבוססי בינה מלאכותית. המוצר המוביל בתחום זה הוא Voca CIC (Conversational Interaction Center), פלטפורמה המשלבת יכולות AI מתקדמות במוקדי שירות לקוחות.שוק ה-Conversational AI, שם המכירות צמחו מעל 50% לעומת אשתקד הוא התחום בו החברה משקיעה בפיתוח פתרונות מבוססי AI, גם פתרון AI לניהול מוקדי שירות המבוסס על Microsoft Teams שמטרתו להעמיק את השת"פ עם ענקית הטק.
לפי הדוח האחרון, כ-50% מהכנסות החברה מגיעות ממכירת מוצרים. זה כולל חומרה כמו שערי קול (Voice Gateways), מערכות Session Border Controllers (SBCs), וציוד נוסף הקשור לתקשורת IP, ואילו כ-49.3% מהכנסות החברה (נכון לסוף השנה האחרונה) הגיעו ממכירת שירותים. זוהי עלייה משמעותית מ-40.3% בשנה הקודמת, המדגישה את המעבר האסטרטגי של החברה לכיוון שירותים ותוכנה.
ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-60.3 מיליון דולר, עלייה קלה של 0.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זוהי העלייה השנייה ברציפות בהכנסות החברה, המרמזת על התאוששות מסוימת לאחר תקופה של האטה. הרווח הנקי (Non-GAAP) עמד על 5.5 מיליון דולר, או 18 סנט למניה, שיפור קל לעומת 16 סנט למניה ברבעון המקביל.
שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל ונשיא אודיוקודס מאז ומעולם, מדגיש את הצמיחה המשמעותית בתחומי הליבה של החברה. "המכירות לסביבת Microsoft צמחו ב-3.3% לעומת הרבעון המקביל, עם גידול של כ-35% בשירותים המנוהלים Live", אמר אדלרסברג. החברה צופה להגיע ל-ARR (הכנסה שנתית חוזרת) של 70-64 מיליון דולר בעסקי Live בשנת 2024, המייצג צמיחה שנתית ממוצעת של כ-40%.
1 צפייה בגלריה
שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל אודיוקודס
שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל אודיוקודס
שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל אודיוקודס
(תמר מצפי)
למרות הסימנים החיוביים, אודיוקודס עדיין רחוקה מהשיא ההיסטורי שלה. מניית החברה נסחרת כיום ברמות הנמוכות בכ-70% משיא כל הזמנים שנרשם בפברואר 2021. הירידה החדה נבעה בעיקר מהאטה בביקוש לאחר תקופת השיא של מגפת הקורונה, כאשר חברות רבות האטו את קצב ההשקעות בתשתיות תקשורת.
ההסתברות של המניה לחזור לגבהים ההיסטוריים בטווח הקצר נראית נמוכה, אך המעבר של החברה למודל עסקי מבוסס תוכנה ושירותים, יחד עם ההתמקדות בפתרונות AI, עשוי לתמוך בצמיחה ארוכת טווח.
אודיוקודס ממשיכה לשמור על מאזן חזק עם 93.7 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים נכון לסוף הרבעון השני, ירידה מ-106.7 מיליון דולר בסוף 2023. החברה גם הכריזה על חלוקת דיבידנד חצי שנתי של 18 סנט למניה, וחשוב להגיד שהחברה מקפידה לחלק דיבידנדים לאורך השנים ממש מדי שנה.
כך שנראה שהחברה מציגה סימני התאוששות ומיקוד אסטרטגי בתחומים צומחים כמו AI ושירותים מנוהלים. אם החברה תצליח לבצע את המעבר לפתרונות תוכנה ושירותים בעלי מרווחים גבוהים יותר, היא עשויה לראות שיפור משמעותי בתוצאותיה בשנים הקרובות. עם זאת, האתגרים בשוק והתחרות הגוברת מחייבים את החברה להמשיך ולחדש כדי לשמור על מעמדה המוביל בתעשייה.
נועם מדר, בעברו המקצועי כיהן במגוון תפקידים בשוק ההון הישראלי, ביניהם ברוקר גידור סיכוני מט"ח וחתם בהנפקות. כיום מנהל את קרן הגידור "אופורטוניטי" ובעל תוכנית ליווי פיננסית לספורטאים מהמובילות בישראל. ניתן לעקוב אחריו בטלגרם ובאתר האינטרנט שלו כאן.
בהשכלתו בוגר כלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן וניתוח מערכות מידע מהטכניון.
הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.