המניה של חברת גרופ 107 זינקה אתמול בכ-20% במחזור ער של מעל מיליון שקלים, זאת לאחר שהחברה דיווחה על חתימת הסכם לרכישת השליטה (51%) בחברת נגישות האתרים והמסמכים ״נגישות לכל בע"מ״ המנוהלת בידי אליעזר רונקין.
במסגרת העסקה צפויה גרופ לרכוש את מניות השליטה בחברת נגישות בתמורה ל-1.25 מיליון שקלים במזומן, לצד 4.99% ממניות גרופ 107 שיוקצו לרונקין, מניות ששווין לאחר העלייה היום חצי מיליון שקלים נוספים. לצד זאת, לגרופ ניתנה במסגרת העסקה לרכוש את יתרת המניות של חברת נגישות לכל בתמורה למכפיל 5 על ה-EBITDA של החברה הנרכשת.
מנסה לשחזר את ההצלחה של יוזרוואי?
אחת הסיבות לזינוק המשמעותי במחיר המניה של גרופ 107 הוא ככל הנראה ההשוואה שעושים חלק מהמשקיעים בשוק ההון לחברת יוזרוואי, שנסחרה בבורסה המקומית עד לאחרונה, תקשרה נכון עם שוק ההון ונמכרה באקזיט של קרוב ל-100 מיליון דולר ארה״ב לידי חברת Level Access. כעת אין בבורסה המקומית חברה העוסקת בתחום ההנגשה, ולאחר הרכישה גרופ 107 תהפוך לחברה היחידה עם סגמנט עסקי בתחום הפעילות הזה.
סיבה נוספת לזינוק היא ששווי השוק של גרופ 107 לפני החתימה על העסקה עמד על 8.2 מיליון שקלים בלבד, שווי שכלעצמו מושך "סוחרי שלדים" למיניהם לנייר של החברה. יש לציין כי עסקה מן הסוג הזה, בחברה המתאפיינת בשווי השוק של החברה בדרך כלל מתבצעת באמצעות הקצאה משמעותית של מניות כחלק ממיזוג, דבר המוביא לדילול של בעלי המניות הקיימים.
בדיווח מציינת גרופ 107 שהפעילות הנרכשת היא סינרגטית לפעילות הקיימת שלה. גרופ 107 עוסקת בתחום של מתן שירותי תוכנה באמצעות אופרציה באוקראינה של החברה שמעסיקה עשרות עובדים, זאת לצד פעילות של חברת לבנט שפיתחה מערכת למתן פקודות מתקדמות ומותקנת כיום בבנק הבינלאומי בישראל. סביר להניח כי המפתחים של החברה, שנותנים גם שירותי פיתוח לאתרים יוכלו להשתמש בחברה הנרכשת על מנת לתת ערך ללקוחות הקיימים של החברה. השאלה העיקרית היא כמובן הרווחיות ברמה הגולמית של האופרציה ועד כמה היא תשפר את הרווחיות הגולמית של גרופ 107.
ניסיונות של החברה לייצוב פעילות הליבה
מפתיחת הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2023 ניתן לראות כי בקופת החברה כ-753 אלפי שקלים בלבד, זאת לצד הפסד תפעולי של כ-3.3 מיליון שקלים. החברה רשמה הכנסות של 30.3 מיליון שקלים, גידול של 3.7% אל מול הכנסות של 29.2 מיליון שקלים אשתקד אך ההוצאות עדיין לא מאפשרות לחברה לעבור לרווחיות. הנהלת החברה ויתרה על כרבע משכרה החודשי, אך גם זה לא העביר את החברה לרווחיות.
האתגר של החברה בשנת 2024 יהיה לייצב את הפעילות של החברה מבחינת השורה התחתונה, בשים לב למצב הנוכחי בשווקים שלא מאפשר לגייס בקלות סכומים כסף כבעבר, אלא דורש מאמצים רבים.
מנכ"ל החברה הוא אדי כץ (28.42%) וסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה הוא גיא עמר (22.09%).

נכון למועד כתיבת שורות אלו הכותב אינו מחזיק בניירות הערך של החברה ואינו מעניק שירותים לחברה.
גלעד מנדל הינו חוקר ניירות ערך, יועץ לחברות בורסאיות ומוביל בתחום האנליזה החשבונאית בעבור קרנות אופורטוניסטיות. בעבר ניהל תיקי נוסטרו בהיקף מיליארדי שקלים והינו המנהל של קהילת המשקיעים השקעבורסה.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
פורסם לראשונה: 12:47, 05.06.24