• החל גיוס מטופלים וניטורם עם מכשיר ה- PressureSafe™
  • במחקר דומה שנערך בשני בתי חולים של קופת חולים כללית הציג מכשיר ה- PressureSafe™יעילות של 92% בזיהוי של פצעי לחץ ושכיחותם הופחתה ב-50% במהלך המחקר
  • מכשיר ה PressureSafe הינו תומך החלטה ואגנוסטי לצבע עור, משתמש באלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית (AI) ואור אינפרא אדום כדי לחוש מתחת לפני העור ולזהות סמנים ביולוגיים של פצעי לחץ
  • 26.8 מיליארד דולר מושקעים מדי שנה על מניעה וטיפול בפצעי לחץ, הגורמים ישירות למותם של 60,000 אנשים מדי שנה בארה"ב לבדה
חברת IR Med (OTCQB:IRME), מפתחת פלטפורמה טכנולוגית לאנליזה ספקטרוסקופית מבוססת בינה מלאכותית (AI) לא פולשנית כדי לתת מענה לצרכי בריאות משמעותיים, הודיעה היום על תחילתו של מחקר שימושיות (Usability) עבור המוצר המוביל שלה, PressureSafe™, בבית החולים Methodist Healthcare בסן אנטוניו, טקסס.
המחקר, שכותרתו "בטיחות ויעילות של PressureSafe – מכשיר לזיהוי מוקדם של פצעי לחץ באנשים בעלי גווני עור שונים, כולל עור כהה", קיבל את אישור וועדת הלסינקי של בית החולים והחל לגייס חולים ולנטר אותם.
בית החולים Methodist נחשב כאחד מספקי שירותי הבריאות המכובדים באזור סן אנטוניו והוא קשור לרשת גדולה של בתי חולים, מרכזים לניתוחים, חדרי מיון, ומרפאות בריאות. בית החולים משרת בכל שנה מעל ל-600,000 חולים (כולל 11,000 לידות ו-330,000 ביקורים בחדרי מיון).
PressureSafe™ הינו מכשיר רפואי חדשני לא פולשני המשתמש בספקטרוסקופיה אופטית של אינפרא אדום ובאלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית, הנועד לזהות ביעילות פצעי לחץ בשלב מוקדם לכל גווני העור. PressureSafe™ הוא אגנוסטי מכיוון שהוא משתמש באור אינפרא אדום כדי לזהות שינויים בסמנים ביולוגיים מתחת לפני העור. המכשיר תומך החלטות ומאושר למסחר על ידי ה FDA האמריקאי
החוקרת הראשית של המחקר ב- Methodist Healthcare, מרי לי פוטר, PhD, MBA, אמרה, "זהו מחקר חשוב מאוד עבור צוות האחיות שלנו וכל הצוות הרפואי וזה מה שאנו מחפשים ללא הרף כדי לשפר את התוצאות עבור המטופלים שלנו. אנו מצפים להשתמש ב-PressureSafe™ בבית החולים המתודיסט מטרופוליטן ונלהבים להעריך את הפוטנציאל שלו להגביר את הדיוק של זיהוי ומניעת פצע לחץ מוקדם בעת שהמכשיר בודק את הרקמות שמתחת לעור ומעריך באופן דיגיטלי סמנים ביולוגיים וזה מאוד מעניין עבורנו."
מטרת המחקר היא לשפר את הגילוי המוקדם ומניעה של פצעי לחץ בקרב כל החולים. חשוב לציין, המחקר נועד לתת מענה לאתגר המהותי והשונות בזיהוי פצעי לחץ אצל אנשים בעלי גוון עור כהה שיש להם סיכוי גבוה פי שניים לסבול מפצעי לחץ מאשר אלו עם גוון עור בהיר יותר, וזאת על פי מחקר שפורסם ב-Wounds על פני 5 שנים. סטנדרט הטיפול הנוכחי מסתמך על בדיקה חזותית של העור, שיכולה להיות פחות יעילה לגילוי מוקדם אצל אנשים עם גווני עור כהים יותר. עד 104 אנשים יגוייסו למחקר, כמחציתם עם גווני עור כהים. אחיות מוסמכות המתמחות בטיפול בפצעים (WOCN) הוכשרו להשתמש ב-PressureSafe™. הרגישות והספציפיות יוערכו ויושוו להערכת עור חזותית סטנדרטית שנעשתה על ידי אחיות WOCN.
"כמחקר השימושיות הגדול הראשון שלנו בארצות הברית, זה מסמן אבן דרך חשובה עבור IR-MED ו-PressureSafe™. לא יכולנו להיות מרוצים יותר משותפות עם החוקרת הראשית ד"ר פוטר", אמר ד"ר יניב כהן, מייסד שותף והמנהל המדעי הראשי של IR-MED. " אנו מקווים להוכיח ש-PressureSafe™ יכול לספק תמיכה לצוות הסיעודי, לשפר משמעותית את תוצאות המטופלים ולהפחית את עלויות שירותי הבריאות"
מחקר השימושיות הקודם של IR-MED עבור PressureSafe™ נערך בשני בתי חולים בישראל בבעלות קופת חולים כללית, ארגון הבריאות הגדול בישראל.
המחקר זיהה פצעי לחץ עם רגישות של 92% וספציפיות של 88%, בעוד שהשכיחות של פצעי לחץ ירד ב-50% במהלך תקופת המחקר. לפי צוות הייעוץ הלאומי לפצעי לחץ, בארה"ב לבדה, 60,000 חולים מתים מדי שנה כתוצאה ישירה מפצעי לחץ. עלות הטיפול בחולה לכל פגיעת לחץ נעה בין 20,900 דולר ל-151,700 דולר, עבור 2.5 מיליון חולים בשנה שמפתחים פצעי לחץ.
אודות IR Medical
IR-MED Inc מפתחת פלטפורמה טכנולוגית לאנליזה ספקטרוגרפית לא פולשנית, המאפשרת לאנשי המקצוע בתחום הבריאות לזהות, למדוד ולנטר בזמן אמת מולקולות שונות בדם, ברקמות אנושיות ובנוזלי גוף ללא פרוצדורות פולשניות. PressureSafe™, המוצר הראשון שמתוכנן להיות מושק, הוא מכשיר ניטור אופטי,כף יד המפותח כדי לתמוך בזיהוי מוקדם של פציעות לחץ (PI) בעור וברקמות התחתיות, ללא קשר לגוון העור, שכן הוא מתכייל באופן אישי לעור של כל מטופל.
הטכנולוגיה של IR-MED מפותחת כדי לאפשר קריאה מדויקת של סמנים ביולוגיים בשיטה לא פולשנית, שעשויה לספק למטפלים את מערכת התמיכה האופטימלית להחלטות במקרים בהם אי ודאויות מפריעות לרופאים בתהליכי ההחלטה שלהם.
IR-MED מחזיקה בפטנטים המגנים על הטכנולוגיה והחידושים שלה בניתוח רקמות לא פולשני, ובמודלים וניתוח של רקמות תת עוריות. מכשיר ™PressureSafe עובר כעת מחקרי שמישות במספר מרכזים רפואיים.
ההודעה מוגשת מטעם חברת ״IR-Med״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.