מטריסלף מתכבדת לעדכן כי בהמשך לדיווחים קודמים בדבר קבלת תוצאות סופיות מוצלחות בניסוי פיילוט בטיחות בחולדות וקבלת תוצאות ביניים מוצלחות בניסוי פיילוט יעילות פרה קליני בחולדות שמטרתו בחינה מקדימה של יעילות רקמה עצבית אנושית מהונדסת לטיפול בפציעות חוט שידרה, בוצעה פניה בחודש שעבר
לגורמים המוסכמים במשרד הבריאות (אגף הרוקחות) בבקשה לקבל את עמדת משרד הבריאות להליכים והקריטריונים הנדרשים לקבלת היתר שימוש בשתלי הרקמה שמפתחת החברה במסגרת טיפול חמלה בחולה הסובל מפגיעת חוט שדרה כתוצאה מטראומה (Spinal Cord Injuries - SCI) הגורמת לנכות משמעותית
הפניה המקדמית בוצעה לקראת פניית בית חולים שיבא (תל השומר) לקבלת עמדת משרד הבריאות בדבר הקריטריונים הנדרשים לצורך קבלת האישור.
פרופסור רן הראל, מנהל יחידת ניתוחי עמוד שדרה, המחלקה הנוירוכירורגית, בית חולים שיבא, תל השומר: "אני רואה זכות גדולה להציע טיפול חמלה לפצועים שנמצאים בבית חולים תל השומר הסובלים מפגיעת חוט שידרה הגורמת שיתוק מלא בגפיים. הטכנולוגיה של מטריסלף הינה פורצת דרך ואני מאמין שיש לה פוטנציאל גדול לשפר באופן משמעותי את מצבם של נפגעי חוט שידרה, הנמצאים במצב קשה ללא פתרון רפואי טיפולי״.
גיל חכים, מנכ"ל מטריסלף מוסיף: "החברה רואה בשיתוף הפעולה עם בית החולים שיבא בכלל ופרופסור רן הראל בפרט מהלך טבעי, רצוי ומתבקש המאפשר הנגשה של טכנולוגיה חדשנית לפצועים הסובלים מנכות משמעותית, על פי כלל הקריטריונים הנדרשים על ידי משרד הבריאות וועדת האתיקה של בית החולים. במקביל, אנחנו פועלים במרץ להשלים את תכנית הפיתוח לצורך קבלת אישור לניסויים קליניים מתקדמים".
אודות מטריסלף
מטריסלף הינה חברת מחקר ופיתוח בתחום הרפואה הרגנרטיבית והנדסת רקמות תוך התמקדות בייצור שתל רקמה עיצבי אוטולוגי אשר מיועד לנפגעים בחוט השידרה. החברה מפתחת טכנולוגיה אשר באמצעותה ניתן יהיה לייצר למעשה רקמה אנושית אשר מקורה בתאים אשר נלקחים מהמטופל עצמו (שתל אוטולוגי). הטכנולוגיה שמפתחת החברה יכולה להוות פלטפורמה לשימוש ביישומים רפואיים נוספים בתחום הנדסת הרקמות.
השתלים הינם, שתלי רקמה אוטולוגיים (עצמיים) שמטרתם להביא לרגנרציה של רקמות פגועות על ידי שימוש במרכיב תאי ומרכיב חוץ תאי מהמטופל עצמו. בכוונת החברה להביא את הטיפול המוצע, המסווג כתרפיה מתקדמת, לאישור משרד הבריאות הישראלי וועדת האתיקה של בית החולים שיבא, תל השומר.
הכנת השתלים מבוצעת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת שמשלבת הידרוג'ל, המיוצר בתהליך ייחודי הכולל עיבוד של פיסת אומנטום (רקמת שומן תוך בטני) הנלקחת מגוף המטופל, יחד עם תאי דם בוגרים שמקורם אף הוא במטופל. הטכנולוגיה החדשנית של החברה מבוססת על הנדסת רקמות אוטולוגית מלאה. במסגרת התהליך, תאי הדם עוברים תהליך של הפיכה לתאי גזע פלוריפוטנטיים מושרים (iPSCs - Induced Stem Cells) Pluripotent ולאחר מכן עוברים אינטגרציה עם ההידרוג'ל ומתמיינים לכדי רקמה עצבית מתפקדת. הייחודיות של תאי גזע אלה טמונה ביכולת ההתחדשות העצמית שלהם ובפוטנציאל ההתמיינות שלהם לכל סוגי התאים בגוף.
ההודעה מוגשת מטעם חברת מטריסלף באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.