להערכת החברה, בעזרת הפיתוח פורץ הדרך של נור, תאגיד הכימיקלים והמדפסות היפניות יוכל להתחרות בענקית הכימיה והדיו, דופונט, המחזיקה בנתח של כ- 85% מהשוק העולמי

לדברי משה נור יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה: ״אני גאה בהצלחה שלנו בפיתוח מוצר ייחודי לעולם הדיו וזאת בזכות העובדה שהשתמשנו בידע חדשני, מוצרים מיוחדים ובתהליך ייצור שלא היה קיים עד היום. להערכתנו, פריצת דרך זו אמורה לאפשר לנו למכור את המוצר לכמה חברות ענק גלובליות הן לשימוש עצמי והן לשיווק גלובלי לתעשייה עצומה שכמהה לעוד מוצר בשוק הנשלט על יד ענקית התעשייה דופונט.

תל אביב, 4 לדצמבר, 2023, (ת״א: נורי) חברת נור אינק אינוביישנס בע"מ, העוסקת במחקר ופיתוח של סוגים שונים של דיו פיגמנטי מבוסס מים, ירוק וידידותי לסביבה, שמחה לעדכן כי תחל בפיילוט משמעותי עם אחת מהחברות היפניות הגדולות בעולם העוסקת, בין היתר, בפיתוח וייצור של סוגי דיו רבים ומגוונים, על מוצר חדש שפיתחה נור אינק ונחשב לפריצת דרך גלובלית.
נור אינק סיימה פיתוח של מוצר הדיספרסיה הפיגמנטית הלבנה על-בסיס מים שהינו חומר הגלם הבסיסי לפיתוח וייצור של דיו לבן פיגמנטי על-בסיס מים. מאחורי הצלחת הפיתוח של נור עומדת העובדה שנור אינק השתמשה בידע חדשני ובעיקר במוצרים ובתהליך ייצור שלא היה קיים עד כה, ופריצת דרך זו מאפשרת ליצור דיספרסיה לבנה בעלת מאפיינים פיזיקליים כולל פיזור אחיד של חלקיקים לאורך זמן ארוך – נתון קריטי במוצר מסוג זה – נתון המבטיח את יציבותה של הדיספרסיה לאורך זמן.
נכון למועד זה, בסיום הפיילוט מבקשת החברה היפנית להשתמש במוצר זה בשני אופנים. העיקרי שבהם הוא שיווק הדיספרסיה הלבנה ליצרני דיו אחרים תחת המותג של החברה היפנית, ובמקביל להשתמש במוצר זה כבסיס לפיתוח דיו לבן פיגמנטי על-בסיס מים מתוצרתה.
חשוב לציין כי כיום שולטת חברת דופונט בשוק הדיספרסיה הלבנה הפיגמנטית על-בסיס מים והיא מחזיקה בנתח של כ- 85% מהשוק העולמי. חברה נוספת שמייצרת דיספרסיה לבנה פיגמנטית על-בסיס מים היא חברת קורנית דיגיטל הישראלית, אולם במקרה זה מדובר בייצור דיו שנמכר רק עם מדפסות מתוצרתה.
להערכת החברה, בעתיד הקרוב יאפשר מוצר הדיספרסיה הלבנה של נור את פיתוחם של סוגים שונים של דיו לבן פיגמנטי על-בסיס מים לעולמות של ביגוד, טפטים, אריזות מזון, קוסמטיקה ועוד.
לנור אינק יש כיום מספר קווי מוצר ייחודיים כאשר המתקדם ביותר הינו דיו המיועד לעולם הטקסטיל ונור כבר חתמה על הסכם מסחרי ראשון ובמקביל מקיימת מספר פיילוטים משמעותיים ומתכננת התחלה של פיילוטים נוספים בחודשים הקרובים.
קו מוצרים נוסף של החברה הינו דיו לאריזות – החברה כבר השלימה כ- 50% מהפיתוח שלו והיא מקווה להתחיל פיילוט אצל לקוחות פוטנציאלים במהלך 2024.
כזכור, לפני מספר חודשים הודיעה החברה כי היא חתמה על הסכם ארוך טווח לאספקת דיו לחברה אירופאית המפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות דפוס דיגיטליות להדפסה על-גבי פרטי ביגוד שונים.
הדיו הפיגמנטי על-בסיס מים אותו פיתחה החברה במיוחד לפי דרישות הלקוח, מביא איתו חדשנות ויתרונות בולטים עבור משתמשי הקצה של הלקוח, כגון עמידות יוצאת דופן בפני שחיקה בכביסה, יציבות גבוהה של ראשי ההדפסה וכתוצאה מכך נדרשת פחות תחזוקה למדפסות, אפשרות להדפיס במדפסת אחת ישירות על-גבי כל סוג של בד כולל פוליאסטר כהה, גמישות של למעלה מ- 500%, נטול ריח ולא דביק. בנוסף, הדיו שיסופק ללקוח קיבל את שני התקנים החשובים בתעשיית הטקסטיל, תקן OekoTex Eco-Passport ואת תקן GOTS 7.

פרטים בדבר תאגיד המדפסות והכימיקלים היפני:

התאגיד הינו תאגיד יפני בינלאומי שבסיסו בטוקיו והוקם באמצע המאה הקודמת. כיום עובדים בו עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם ובשנת 2022 הגיע למחזור מכירות של למעלה מ- 18 מיליארד דולר. בנוסף למוצרים ושירותים לתחומי הדפוס והדפוס הדיגיטלי, כולל מוצרים הקשורים להזרקת דיו וראשי הדפסה להזרקת דיו, התאגיד עוסק בפיתוח וייצור של מגוון רחב ביותר של מוצרים ושירותים.
אודות החברה:
חברת נור אינק אינוביישנס בע"מ, שנוסדה על ידי מר משה נור, ממייסדי תעשיית הדפוס הדיגיטלי העולמית, עוסקת במחקר ופיתוח של סוגים שונים של דיו פיגמנטי מבוסס מים, ירוק וידידותי לסביבה המיועד לשימוש במדפסות ומערכות דפוס דיגיטלי וזאת מתוך מטרה להיות ספקית פתרונות דיו ידידותיים לסביבה לתחומי דפוס דיגיטלי שונים ומגוונים.
הדיו הפיגמנטי, שמפתחת החברה, מיועד לשימוש במספר תחומים ויהיה ניתן ליישום בהדפסה דיגיטלית בטכנולוגיית Inkjet ישירות על-גבי סוגי טקסטיל שונים, כולל בדים סינטטיים כהים הצבועים מראש; בהדפסה דיגיטלית בהזרקת דיו בפורמט רחב של טפטים, שלטי חוצות, פוסטרים, באנרים לפרסום, אריזות ועוד; בנוסף, החברה מפתחת דיספרסיה פיגמנטית לבנה המשמשת כחומר בסיס להכנת דיו פיגמנטי על בסיס מים בצבע לבן ואת מוצר ה- SoftJet - חומר הכנה וריכוך של בדים לפני הדפסה דיגיטלית – מוצר אשר להערכת החברה צפוי לתרום לחיסכון של כ- 35% מתצרוכת החשמל וכ- 40 ליטר מים הנצרכים בשלב הריכוך של כל מ"ר אחד של הבד המודפס - לאחר ההדפסה הדיגיטלית, ועוד. כל סוגי הדיו שהחברה שוקדת על פיתוחם הינם ידידותיים לסביבה ואינם מכילים חומרים רעילים.
כיום כ-20% מזיהום המים בשימוש תעשייתי מקורו בטיפולים אפליקטיביים לטקסטיל – התעשייה השנייה בעולם ברמת זיהום הסביבה. בשנים האחרונות גוברות בשוק הטקסטיל העולמי מגמות של עליית המודעות הצרכנית לזיהום הנגרם על ידי תעשיית הטקסטיל, החמרת ההגבלות הרגולטוריות, והחמרת הפיקוח על ידי גופי פיקוח מסחריים בנוגע לשיטות הייצור ולסוג התרכובות הכימיות בהן ניתן להשתמש בביצוע טיפולים אפליקטיביים לטקסטיל. עליית המודעות הצרכנית לקיימות וקידום מדיניות ESG בעולם ובשוק הטקסטיל בפרט מובילה את חברות ההלבשה הגדולות בעולם לגבש תוכניות לשינוי שרשראות הייצור באופן שתהיינה יותר ידידותיות לסביבה. להערכת החברה הגבלות אלו, והתגברות ההגבלות בעתיד הנראה לעין, יחייבו בעתיד מותגים ויצרנים לשנות את תהליכי הייצור שלהם ולעשות שימוש בטכנולוגיות ירוקות מהסוג אותו מפתחת החברה.
בנוסף ליתרון האקולוגי הישיר לשימוש בטכנולוגיות ידידותיות לסביבה בתחום זה, קיים יתרון כלכלי מובהק ללקוחות הקצה, חברות ההדפסה ולקוחותיהם - המשתמשים הפרטיים ובתי הדפוס, הנובע מחסכון בעלויות אנרגיה בהשוואה לשימוש בדפוס קונבנציונאלי; זאת כתוצאה מביטול השימוש או בשימוש בכמויות קטנות יותר של ציוד ומכשירים הצורכים חשמל ומים בכדי לטפל בבד המודפס לפני ואחרי ההדפסה על גביו בדפוס קונבנציונאלי.
המודל העסקי הנוכחי של החברה מבוסס על OEM Private Label, כאשר מוצרי החברה ימכרו לחברות המייצרות מערכות דפוס דיגיטלי שימכרו את מוצרי החברה כמוצר שלהן.
למועד זה השווי המצרפי של שוקי היעד אליהן נור אינק אינוביישנס פונה הוא כ- 23 מיליארד דולר עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של כ- 19%. שווקים אלה כוללים את שוק ההדפסות הדיגיטליות בפורמט רחב של שילוט חוצות ופרסום פנים, שוק ההדפסות הדיגיטליות לטקסטיל (ביגוד, עיצוב פנים, אופנה), שוק ההדפסות הדיגיטליות על גבי טפטים, הדפסות דיגיטליות על-גבי אריזות מסוגים שונים ושוק יצרניות הכימיקלים לתעשיות הדיו והדפוס הדיגיטלי.
לנור אינק אינוביישנס, צוות הנהלה עתיר ניסיון שהוביל את החברות המובילות במשק לאקזיטים והנפקות. למר משה נור ניסיון של 45 שנים בתחום הפרסום וטכנולוגיות דפוס דיגיטלי והוא ממייסדי חברת נור מקרופרינטרס, שפיתחה את המדפסת הדיגיטלית בפורמט רחב הראשונה בעולם ואת הדיו הפיגמנטי להזרקת דיו הראשון בעולם. בשנת 1994 הונפקה נור מקרופרינטרס בנאסד"ק ובשנת 2005 נרכשה על ידי HP. כמו כן, מר משה נור היה ממייסדי חברת קורנית דיגיטל, הנחשבת כחברה פורצת דרך עולמית של שוק ההדפסות הדיגיטליות על גבי חולצות, שהונפקה גם היא בנאסד"ק ונסחרת כיום בשווי של כ- 1 מיליארד דולר. את מחלקת המו"פ של החברה מוביל ד"ר משה נקש. ד"ר נקש הינו בעל תואר דוקטור בכימיה ממוסד הטכניון, ופוסט דוקטורט מאוניברסיטת קיימברידג' באנגליה ומביא איתו לנור אינק אינוביישנס שנים רבות של ניסיון בניהול פרויקטים ופיתוח של מוצרים לתעשיית הדפוס והדפוס הדיגיטלי בחברות מובילות בתחומן כגון קודאק, דיג'יפלקס וואלוקס, בנוסף לניסיון מחקרי כמרצה בכיר באוניברסיטת תל אביב.

ההודעה מוגשת מטעם חברת ״נור אינק אינוביישנס״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.