בשוק ההון, ישנם מעט סימנים משכנעים אשר מעידים על ביטחון היזמים בחברה כמו רכישת מניות חוזרת ונשנית על ידי אנשי פנים. עבור נובקטיס פארמה (נסדא״ק: NVCT) ניכר שלא מדובר באירוע חריג, אלא בחלק מתרבות החברה ותפיסת העבודה של מנכ״ל החברה וצוות המייסדים. על פי דיווחים שהוגשו לרשות לניירות ערך האמריקאית (ה-SEC) לאחרונה, רון בנצור, שי שמש ואנריקה פורדוסו, היזמים מאחורי נובקטיס פארמה, מגדילים בעקביות את האחזקות שלהם בחברה, מהלך המשקף לכאורה את אמונתם העמוקה בעתיד החברה, כאשר רק בשבוע האחרון השלושה רכשו מניות נוספות בחברה.
נובקטיס, שנסחרת בארה״ב תחת הסימול NVCT, נוסדה בשנת 2020 על ידי שלושת היזמים הוותיקים והמנוסים, בעלי רקורד מרשים בתעשייה. רון בנצור, המנכ"ל והיו"ר, הוא שם מוכר בעולם הביו-פארמה עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בהובלת חברות בתחום פיתוח התרופות החדשניות. לפני נובקטיס, בנצור כיהן כמנכ"ל של יורוג'ן (נסדא״ק: URGN) פארמה וקריקס ביופרמצבטיקלס, שם הוביל הנפקות ראשוניות מוצלחות וחווה עליות משמעותיות במחירי המניות.
ביורוג'ן, הוא הנפיק את החברה לציבור ב-2017, כאשר מחיר המניה זינק מ-13 ל-70 דולר למניה תוך שנה. באופן דומה, בקריקס, הוא חזה בעליית מחיר המניה מ-0.25 ל-20 דולר בתוך שנתיים בלבד. שי שמש ואנריקה פורדוסו מביאים גם הם עושר של ניסיון בעסקים ומנהיגות בתחום הפארמה. המומחיות המשולבת שלהם התגלתה כחיונית לקידום משימתה של נובקטיס לפתח טיפולים חדשניים בסרטן.
לאחרונה, דיווחו המייסדים על רכישות נוספות של מניות החברה בהיקפים של אלפי דולרים, וזאת בנוסף להשקעות המשמעותיות שכבר ביצעו. רון בנצור לבדו השקיע מעל 3 מיליון דולר בחברה עד כה. יחד, השלישייה מחזיקה בכמעט 35% ממניות נובקטיס פארמה, דבר אשר יוצר התאמה חיובית בין תמריצי המייסדים לאלו של בעלי העניין.
רכישות בעלי עניין ואנשי פנים נתפסות לרוב כסיגנל חיובי, מכיוון שהן מרמזות כי אלה עם הידע האינטימי ביותר על החברה מאמינים שהמניה נסחרת מתחת לשווייה האמיתי ושהחברה צפויה לשגשג. בדוחות החברה לרבעון הראשון של שנת 2024, בנצור הדגיש את איתנותה הפיננסית והמיקוד האסטרטגי של נובקטיס.
החברה אף ציינה כי צפויים מספר עדכונים קליניים משמעותיים במחצית השנייה של 2024, אשר עשויים להוות אבני דרך קריטיות לחברה. לעדכונים אלה יש פוטנציאל לאמת עוד יותר את היתרונות הטיפוליים של מועמדי התרופות, מה שעשוי להסביר את העיתוי של רכישות אנשי הפנים – מצד אחד, לקראת תוצאות קליניות שעשויות להיות קריטיות, ומצד שני, לפני שיש בידי החברה מידע פנים ועל כן, הרכישות ככה״נ בוצעו בצמוד לפרסום הדוחות הרבעוניים של החברה.
פנינו לחברה לתגובה, ורון בנצור, מנכ״ל החברה, השיב כי: "ההשקעה המתמשכת שלנו בנובקטיס משקפת את האמונה האיתנה שלנו בפוטנציאל המהפכני של צבר המוצרים שלנו. אנו מחויבים באופן עמוק לקידום טיפולים חדשניים לחולי סרטן, ורכישות אנשי הפנים שלנו הן עדות לביטחון שלנו בכיוון האסטרטגי של החברה וביצירת ערך לטווח הארוך. אנו זהירים אך אופטימיים מאוד בנוגע לאבני הדרך הקליניות הקרובות ומצפים שיאמתו עוד יותר את הגישה שלנו ויפתחו הזדמנויות משמעותיות לצמיחה והשפעה בתחום האונקולוגיה."
1 צפייה בגלריה
רון בנצור מנכ״ל Nuvectis
רון בנצור מנכ״ל Nuvectis
רון בנצור מנכ״ל Nuvectis
(יחצ)
נובקטיס פארמה מתמקדת בפיתוח תרופות מדויקות בתחום האונקולוגיה, תוך התמקדות בצרכים רפואיים בלתי מסופקים באוכלוסיות חולים ספציפיות. צבר המוצרים של החברה כולל שני מועמדים מבטיחים לתרופות, NXP800 ו-NXP900, הנמצאים בשלבים שונים של ניסויים קליניים. מועמדים אלה הפגינו פוטנציאל ניכר במחקרים פרה-קליניים וקליניים מוקדמים, מתמודדים עם צרכים רפואיים משמעותיים ויוצרים ערך רב לחברה.
עבור משקיעים, רכישות בעלי העניין עשויות להוות אות אמון משמעותית בנוגע לעתיד החברה או לכל הפחות בנוגע לתפיסת היזמים את עתיד החברה. בנובקטיס, רכישות אלו מצטרפות להיקף המשמעותי של החזקות המייסדים בה – דבר נוסף אשר מייצר יישור קו תמריצי בין המייסדים למשקיעים מהציבור.
במקביל, קשה להתעלם מהנסיון המרשים של מייסדי החברה והפייפליין המרשים שלהם – מה שהופך נובקטיס לחברה בולטת שעשויה, במקרה של התקדמות קלינית מוצלחת, להביא למהפכה בשוק התרופות האונקולוגיות והרפואה המותאמת אישית.
הכתבה נכתבה בשיתוף ״הזירה״, שירות מסחרי לסיקור חברות, טכנולוגיות ושווקים בישראל. אין באמור לעיל המלצה לביצוע פעולה כלשהי בני״ע, יש להניח שיש לכותבים עניין באמור. אין לראות בכתבה תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות והיא אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הכותבים אינם אחראים לכל שגיאה, השמט ו/או טעות.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.