עילדב דיווחה הבוקר על מימוש הפעילות העיקרית של החברה - ההחזקה בחברת בלו-שילד העוסקת במתן הלוואות גישור כנגד נכסי נדל״ן בבריטניה בתמורה לכ-51 מיליון שקלים במזומן. עילדב החזיקה ב-35% מההון של בלו-שילד לאחר השקעה בהיקף מצטבר של כ-37.6 מיליון שקלים (עסקה שהושלמה בספטמבר 2022) כך שלמעשה היא רושמת רווח נאה של כ-15.1 מיליון שקלים לפני מס, תשואה של כ-40%.

קופת מזומנים של 78 מיליון שקלים והחזקה במלרן

החברה מימשה לאחרונה החזקה מהותית נוספת בתמורה לכ-27 מיליון שקלים - ההחזקה במניית גמא שנמחקה בהצעת רכש שהגישה בעלת השליטה הפניקס לפי 14 ש"ח למניה, כך שלמעשה החברה התנזלה תוך פחות מחודש ממרבית השקעותיה ומחזיקה קופת מזומנים נאה של כ-78 מיליון שקלים. בנוסף, נותרה לחברה החזקה במניית האשראי החוץ בנקאי מלרן בהיקף של כ-13% מההון: נכון למועד הדוח האחרון (30/6) עילדב החזיקה כ-3.9 מיליון מניות של מלרן ששווין לפי השער היום (500 אגורות) הוא כ-19.5 מיליון שקלים.
במילים אחרות, החברה הופכת לשלד עתיר מזומנים (אפס חוב) עם קופת מזומנים של כ-78 מיליון שקלים, בנוסף להחזקה סחירה בהיקף של כ-19.5 מיליון שקלים שהופכים את שוויה ל-97 מיליון שקלים, בעוד שהיא נסחרת לפי שווי של כ-67 מיליון שקלים לאחר זינוק של כ-20% היום לאחר הדיווח על מימוש ההשקעה בחברת בלו-שילד. המצב הנוכחי הופך למעשה את החברה לנזילה הנסחרת מתחת לשווי הנקי, אך מנגד גם לחברת מעטפת חסרת פעילות מה שעשוי לשלוח את החברה לרשימת השימור (בדומה למהלך שבוצע באלביט הדמיה, אלביט מדיקל ועוד) עד להכנסת פעילות מהותית חדשה שתעמוד בדרישות הבורסה להישארות ברשימה הראשית.
1 צפייה בגלריה
דיווח החברה
דיווח החברה
דיווח החברה
(עילדב השקעות בע"מ)

לאן פני החברה?

קיימות מספר אפשרויות בהן יכולה החברה לפעול כמו חלוקת דיבידנד, הכנסת פעילות חדשה, מכירת השליטה ועוד פעולות נוספות. אין ספק כי יהיה מעניין לעקוב.
פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת הבורסה 360 ומשמש כיועץ שוק ההון לחברות ציבוריות ופרטיות. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק ההון הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.