לאחר השלמת רכישת SOLID האוסטרית, המהווה זרוע ייזום וביצוע בינלאומית, תיגי חותמת על הסכם להשקעה בחברה ולהקמת חברות משותפות למימון והפעלת פרויקטים למכירת חום. בכך תיגי יוצרת שילוב של טכנולוגיה, יכולת ביצוע בינלאומית ופלטפורמה למימון פרויקטים למכירת חום כשירות (Heat-as-a-Service) באנרגיה מתחדשת ללקוחות תעשייתיים, מסחריים וחום עירוני ברחבי העולם.
  • המשקיע האסטרטגי הינו חברת Eren Industries SA מקבוצת Eren Groupe, שהיא חלוצה אירופאית בתחום האנרגיה המתחדשת, ואשר הקימה ברחבי העולם פרויקטים בהספק מצטבר של כ-15 GW במסגרת שותפויות עם חברות אנרגיה מהגדולות בעולם, בכ-40 מדינות.
  • EREN תעמיד הון עצמי לפרויקטים (באמצעות הלוואות בעלים), גם בגין חלקה של תיגי, בסך כולל של עד 40 מ' יורו אשר יאפשר לחברות להקים ולממן פרויקטים בסכום כולל של עד כ- 100 מ' יורו.
  • כמו כן נחתם עם EREN הסכם להשקעה של 8 מ' ₪ בהון המניות של תיגי כחלק מסבב גיוס בסך כולל של 16 מ' ₪ (יתרת הגיוס עד כה בוצעה באמצעות השקעות SAFE אשר נחתמו ויומרו להון מניות, מתוכן 2 מיליון ש"ח מותנים באישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של תיגי).
TIGI, חברה מובילה בתחום האנרגיות המתחדשות, מודיעה כי ביום 28 ביוני 2024 נחתמו הסכמים מחייבים בין החברה לבין המשקיע האסטרטגי EREN Industries SA להשקעה בסך כולל של 8 מיליון ש"ח בחברה והקמת חברות ייעודיות למימון והפעלת פרויקטים למכירת אנרגיית חום. הגיוס ישמש להאצת הגידול של החברה.
הסכם לגיוס הון
בהתאם להוראות ההסכמים, EREN תשקיע בחברה סכום של 7 מיליון ש"ח בתמורה להנפקת מניות לפי שווי חברה של 40 מ' ש"ח לפני הכסף. בנוסף, יונפקו מניות כתוצאה מימוש הסכם ה- SAFE עם EREN בסך 1 מ' ש"ח והסכמי ה- SAFE עם JJRF (חברה בשליטת קובי ויהודית ריכטר) בסך 6 מ' ש"ח בהנחה של 10% על השווי שנקבע בהסכם עם EREN. בכך מודיעה החברה על גיוס (כולל במסגרת הסכמי SAFE שיומרו להון מניות) בסך כולל של 16 מ' ₪ (בהם 2 מיליון ש"ח המותנים באישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של TIGI).
כמו כן, ל- EREN ניתנה זכות להשקעה של עד 8 מיליון ש"ח נוספים, כנגד הקצאת מניות למשך תקופה שסיומה בתום 18 חודשים ממועד ההשלמה של הסכם ההשקעה והכל בהתאם לתנאים מתלים מוסכמים. EREN תהיה רשאית למנות משקיף לישיבות הדירקטוריון כל עוד תחזיק לפחות 10% ב- TIGI.
הסכם להקמת חברות למימון פרויקטים
במסגרת הסכם ההקמה, התחייבו הצדדים להקים במשותף שתי חברות פרויקטים ייעודיות לצורך מימון והפעלת פרויקטים של מכירת אנרגית חום ברחבי העולם, הכוללות חברה לפרויקטים תעשייתיים ומסחריים בה תחזיק TIGI 45% וחברה לפרוייקטים של חימום אזורי (District Heating) גדולים (עלות פרויקט מעל 7 מיליון אירו) בה תחזיק TIGI 30%. לחברות הפרויקטים תהיה זכות ראשונים לרכוש כל פרויקט של מכירת חום כשירות, שתיזום TIGI ו/או החברות הבנות שלה בעולם.
TIGI תקים את הפרויקטים כקבלן ראשי ותמכור אותם לחברות הפרויקטים תמורת סכום שיקבע מראש במנגנון Cost+. בנוסף, TIGI תהיה זכאית לדמי ייזום ותספק שירותי תחזוקה שוטפים לאותם פרויקטים על פי תקציב שיאושר מראש, וכן תהיה זכאית לבונוס מיוחד בפרויקטים בעלי שיעור תשואה פנימית (IRR) גבוה, כפי שהוגדר בהסכם ההקמה.
השלמה של מהלך אסטרטגי
כתוצאה מרכישת השליטה בחברת SOLID האוסטרית הרחיבה TIGI את יכולת המכירות והביצוע הגלובלי שלה באופן משמעותי. החברות הקימו עד כה כ-250 מערכות של חום באנרגיה מתחדשת לצרכנים גדולים בכ-30 מדינות. השותפות האסטרטגית עם קבוצת EREN היא שלב נוסף ביכולת ההתרחבות הגלובלית של החברה. השילוב של טכנולוגיה מובילה, יכולת מכירה וביצוע גלובאלי ופלטפורמה למימון פרויקטים לטובת מכירת חום כשירות, ממצבים את TIGI ושותפותיה בין השחקנים המובילים בשוק. השותפות חברו למהלך זה בכדי לממש את ההזדמנות שנוצרה בשוק האנרגיה המתחדשת לחום בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה והתגברות המודעות הסביבתית, שבעטין נוצרו שינויי רגולציה ותמריצים שונים למניעת התלות בגז רוסי לצרכי חום והפחתת פלטות.
"תיגי משלימה שני צעדים אסטרטגיים בתוך חצי שנה. שילוב הכוחות של TIGI ו-SOLID, בגיבוי הניסיון העשיר של קבוצת EREN בתחום האנרגיה המתחדשת, מאפשר לנו להציע פתרונות מקיפים ברחבי העולם לחום מתחדש," אמר צביקה קליר, מנכ"ל תיגי. "השותפות נהנית מצוות גלובלי של מומחים מרקעים מגוונים, המאגד ידע ייחודי בטכנולוגיית חום מתחדש, ניהול פרויקטים ומימון. עם פרויקטים מתמשכים ועתידיים במספר יבשות, תיגי מוכנה להשפיע משמעותית על נוף החום המתחדש ברחבי העולם ובונה את התשתית הנדרשת כדי להיות בו שחקן משמעותי".
www.eren-groupe.com
www.tigisolar.com
ההודעה מוגשת מטעם חברת ״TIGI״באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.